Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

 

Chcialbym by moja rogówka poruszala się po powierzchni oka. Oko niestety nie jest sferą, ale bardziej jajem, zatem surface constraint odpada. Najlepiej by bylo gdyby dalo sie to zalatwic w sposob jak na przykladzie, czyli rotacją.

 

spsps.png

 

 

Tzn ze jest sobie pozycja ZERO (czyli patrzenie wprost), przykladowo XYZ = 0,0,0. A im blizej Y = 90 i -90 to obiekt skaluje się po X. Nie wiem czy akurat dobre osie podalem, z matematyka nie mialem dawno nic wspolnego. Jednak to bylaby chyab dobra definicja powierzchni oka.

 

Czy ktos ma jakis dobry pomysl? Czy to nie trzeba bedzie skryptem zalatwic? Jak tak, to gdzie bym znalazl dobra stronke o skryptowaniu? Tutki? Skrypty to dla mnie czarna magia.

 

Tylko prosilbym w miare jak dla laika, bo raczkuje w rigowaniu w maxie :)

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Myk stary jak świat. Robisz normalnie oko i rogówkę, okragłe, po czym jedno i drugie linkujesz do FFD box, ale nie modyfikatora, tylko deforming object. I voila!

Napisano
  • Autor

Dobre :)

 

Jednak zapomnialem wspomniec, ze to do silnika pojdzie, unity dokladnie i nie przeniose modyfikatora :( Niestety na kosciach musi byc :(

Napisano
  • Autor

@Shogun 3D - odpada :/

 

@asblaze - z tego co wiem to jedyny problem Unity przy kosciach to squash - nie oblusguje, skalacje jak najbardziej.

 

Kombinowalem na Reaction Managerze, ale sie zagubilem i powstal totalny chaos :)

Napisano

ok skoro obsługuje to spróbuj tak:

1. zrób okrągłe modele dla oka i rogówki, kość ustaw w środku układu - przyskinuj

2. utwórz dummy z pivotem w środku układu i wciśnij go w hierarchie głowa-oko.

3. przeskaluj dummy tak, żeby uzyskać takie jajo jak potrzebujesz :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności