Napisano 20 Październik 201113 l Witam, Chcialbym by moja rogówka poruszala się po powierzchni oka. Oko niestety nie jest sferą, ale bardziej jajem, zatem surface constraint odpada. Najlepiej by bylo gdyby dalo sie to zalatwic w sposob jak na przykladzie, czyli rotacją. Tzn ze jest sobie pozycja ZERO (czyli patrzenie wprost), przykladowo XYZ = 0,0,0. A im blizej Y = 90 i -90 to obiekt skaluje się po X. Nie wiem czy akurat dobre osie podalem, z matematyka nie mialem dawno nic wspolnego. Jednak to bylaby chyab dobra definicja powierzchni oka. Czy ktos ma jakis dobry pomysl? Czy to nie trzeba bedzie skryptem zalatwic? Jak tak, to gdzie bym znalazl dobra stronke o skryptowaniu? Tutki? Skrypty to dla mnie czarna magia. Tylko prosilbym w miare jak dla laika, bo raczkuje w rigowaniu w maxie :)
Napisano 20 Październik 201113 l Myk stary jak świat. Robisz normalnie oko i rogówkę, okragłe, po czym jedno i drugie linkujesz do FFD box, ale nie modyfikatora, tylko deforming object. I voila!
Napisano 20 Październik 201113 l Autor Dobre :) Jednak zapomnialem wspomniec, ze to do silnika pojdzie, unity dokladnie i nie przeniose modyfikatora :( Niestety na kosciach musi byc :(
Napisano 28 Październik 201113 l Autor @Shogun 3D - odpada :/ @asblaze - z tego co wiem to jedyny problem Unity przy kosciach to squash - nie oblusguje, skalacje jak najbardziej. Kombinowalem na Reaction Managerze, ale sie zagubilem i powstal totalny chaos :)
Napisano 28 Październik 201113 l ok skoro obsługuje to spróbuj tak: 1. zrób okrągłe modele dla oka i rogówki, kość ustaw w środku układu - przyskinuj 2. utwórz dummy z pivotem w środku układu i wciśnij go w hierarchie głowa-oko. 3. przeskaluj dummy tak, żeby uzyskać takie jajo jak potrzebujesz :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto