analogee Napisano 23 Październik 2011 Share Napisano 23 Październik 2011 Witam ponownie, 3dsmaxem zajmuję się hobbystycznie i z doskoku. Podoba mi się jednak zabawa z tym programem. Mam jednak problem z wykonaniem podłogi we wnętrzu nieregularnym, tzn nie kwadratowym i nie prostokątnym. Na przykład o 10 ścianach w nieregularnych odstępach (2 ściany po lewej, 8 po prawej powyginanych pod różnymi kątami). Na necie próbowałem szukać, ale nie bardzo mogłem cokolwiek znaleźć, dlatego zamieszczam tutaj ten post. Proszę o link do tutoriala lub instrukcje jak chłop krowie na miedzy :) Dodam, że chciałbym również umieścić jednakową i jednolitą teksturę na tej podłodze na całej powierzchni pokoju, więc składanie podłogi z boxów nie wchodzi raczej w grę (chyba?). Ponadto mam jeszcze jedno pytanie, nie związane z ww tematem. Odkryłem niedawno funkcję stawiania gotowych ścian (AEC extended). Jak rysuję mieszkanie, to chciałbym żeby te ściany miały różne tekstury. Narysowałem mieszkanie z gotowych ścian i dodając teksturę, każda ściana ma taki sam wzór. Czy można to jakoś zmienić? I czy np. taką gotową ścianę można przeciąć używając splice? Bo chciałbym uciąć na dole i chciałbym wysunąć gzyms (extrude). Da się to zrobić z boxem, ale z AEC extended chyba nie? Pozdrawiam i bardzo proszę o odpowiedź, analogee Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
infected Napisano 23 Październik 2011 Share Napisano 23 Październik 2011 We wszelakim teksturowaniu nieregularnych powierzchni pomoże ci mapowanie UVW. Dzięki niemu możesz ułożyć dokładnie tak teksturę jak będziesz potrzebował, możesz też dzielić ją, składać z kilku bez konieczności fizycznych podziałów na obiektach mając np wszystkie ściany dowolnie różne w jednym pliku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cucsoniuss Napisano 23 Październik 2011 Share Napisano 23 Październik 2011 nie wiem czy o to chodzi, ale użyj jednego z tych skryptów http://folk.ntnu.no/havardsc/site/wordpress/ Co do drugiego to konwertuj ściany do editable poly i zaznacz poligony na których chcesz mieć tapetę i nałóż tam materiał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analogee Napisano 23 Październik 2011 Autor Share Napisano 23 Październik 2011 Dzięki za szybkie odpowiedzi. Przesyłam link do pokoju, w jakim chciałbym zrobić podłogę: http://dl.dropbox.com/u/28095273/Przechwytywanie.JPG czy któryś z tych skryptów miałby zastosowanie w tym przypadku? Szczerze powiedziawszy, Maxem bawiłem się kilka razy i tak z tutoriali się uczyłem, ale teraz potrzebuję zrobić projekt swojego mieszkania :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analogee Napisano 24 Październik 2011 Autor Share Napisano 24 Październik 2011 (edytowane) Nie bardzo rozumiem o co chodzi z tymi skryptami... Próbowałem plane modyfikować vertexami, ale wtedy tekstura strasznie się zniekształca.. Chciałbym na przykład zrobić trzy różne podłogi w takim układzie: http://dl.dropbox.com/u/28095273/Przechwytywanie2.PNG Bardzo proszę o pomoc! Edytowane 24 Październik 2011 przez analogee Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arturprx2 Napisano 24 Październik 2011 Share Napisano 24 Październik 2011 Do cięcia takich rzeczy służy narzędzie CUT w trybie edycji poly. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analogee Napisano 25 Październik 2011 Autor Share Napisano 25 Październik 2011 Działa, dzięki! :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kurnik Napisano 28 Październik 2011 Share Napisano 28 Październik 2011 Możesz też użyć narzędzia boolean do wycięcia w podłodze tych ścian. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
infected Napisano 28 Październik 2011 Share Napisano 28 Październik 2011 Boolean czy proboolean to ostatnie narzędzie którego kiedykolwiek używaj do cięcia siatek ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi