Napisano 23 Październik 201113 l Witam ponownie, 3dsmaxem zajmuję się hobbystycznie i z doskoku. Podoba mi się jednak zabawa z tym programem. Mam jednak problem z wykonaniem podłogi we wnętrzu nieregularnym, tzn nie kwadratowym i nie prostokątnym. Na przykład o 10 ścianach w nieregularnych odstępach (2 ściany po lewej, 8 po prawej powyginanych pod różnymi kątami). Na necie próbowałem szukać, ale nie bardzo mogłem cokolwiek znaleźć, dlatego zamieszczam tutaj ten post. Proszę o link do tutoriala lub instrukcje jak chłop krowie na miedzy :) Dodam, że chciałbym również umieścić jednakową i jednolitą teksturę na tej podłodze na całej powierzchni pokoju, więc składanie podłogi z boxów nie wchodzi raczej w grę (chyba?). Ponadto mam jeszcze jedno pytanie, nie związane z ww tematem. Odkryłem niedawno funkcję stawiania gotowych ścian (AEC extended). Jak rysuję mieszkanie, to chciałbym żeby te ściany miały różne tekstury. Narysowałem mieszkanie z gotowych ścian i dodając teksturę, każda ściana ma taki sam wzór. Czy można to jakoś zmienić? I czy np. taką gotową ścianę można przeciąć używając splice? Bo chciałbym uciąć na dole i chciałbym wysunąć gzyms (extrude). Da się to zrobić z boxem, ale z AEC extended chyba nie? Pozdrawiam i bardzo proszę o odpowiedź, analogee
Napisano 23 Październik 201113 l We wszelakim teksturowaniu nieregularnych powierzchni pomoże ci mapowanie UVW. Dzięki niemu możesz ułożyć dokładnie tak teksturę jak będziesz potrzebował, możesz też dzielić ją, składać z kilku bez konieczności fizycznych podziałów na obiektach mając np wszystkie ściany dowolnie różne w jednym pliku.
Napisano 23 Październik 201113 l nie wiem czy o to chodzi, ale użyj jednego z tych skryptów http://folk.ntnu.no/havardsc/site/wordpress/ Co do drugiego to konwertuj ściany do editable poly i zaznacz poligony na których chcesz mieć tapetę i nałóż tam materiał
Napisano 23 Październik 201113 l Autor Dzięki za szybkie odpowiedzi. Przesyłam link do pokoju, w jakim chciałbym zrobić podłogę: http://dl.dropbox.com/u/28095273/Przechwytywanie.JPG czy któryś z tych skryptów miałby zastosowanie w tym przypadku? Szczerze powiedziawszy, Maxem bawiłem się kilka razy i tak z tutoriali się uczyłem, ale teraz potrzebuję zrobić projekt swojego mieszkania :)
Napisano 24 Październik 201113 l Autor Nie bardzo rozumiem o co chodzi z tymi skryptami... Próbowałem plane modyfikować vertexami, ale wtedy tekstura strasznie się zniekształca.. Chciałbym na przykład zrobić trzy różne podłogi w takim układzie: http://dl.dropbox.com/u/28095273/Przechwytywanie2.PNG Bardzo proszę o pomoc! Edytowane 24 Październik 201113 l przez analogee
Napisano 28 Październik 201113 l Możesz też użyć narzędzia boolean do wycięcia w podłodze tych ścian.
Napisano 28 Październik 201113 l Boolean czy proboolean to ostatnie narzędzie którego kiedykolwiek używaj do cięcia siatek !