Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam ponownie,

3dsmaxem zajmuję się hobbystycznie i z doskoku. Podoba mi się jednak zabawa z tym programem. Mam jednak problem z wykonaniem podłogi we wnętrzu nieregularnym, tzn nie kwadratowym i nie prostokątnym. Na przykład o 10 ścianach w nieregularnych odstępach (2 ściany po lewej, 8 po prawej powyginanych pod różnymi kątami). Na necie próbowałem szukać, ale nie bardzo mogłem cokolwiek znaleźć, dlatego zamieszczam tutaj ten post. Proszę o link do tutoriala lub instrukcje jak chłop krowie na miedzy :) Dodam, że chciałbym również umieścić jednakową i jednolitą teksturę na tej podłodze na całej powierzchni pokoju, więc składanie podłogi z boxów nie wchodzi raczej w grę (chyba?).

Ponadto mam jeszcze jedno pytanie, nie związane z ww tematem. Odkryłem niedawno funkcję stawiania gotowych ścian (AEC extended). Jak rysuję mieszkanie, to chciałbym żeby te ściany miały różne tekstury. Narysowałem mieszkanie z gotowych ścian i dodając teksturę, każda ściana ma taki sam wzór. Czy można to jakoś zmienić? I czy np. taką gotową ścianę można przeciąć używając splice? Bo chciałbym uciąć na dole i chciałbym wysunąć gzyms (extrude). Da się to zrobić z boxem, ale z AEC extended chyba nie? Pozdrawiam i bardzo proszę o odpowiedź,

analogee

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 982
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

We wszelakim teksturowaniu nieregularnych powierzchni pomoże ci mapowanie UVW.

Dzięki niemu możesz ułożyć dokładnie tak teksturę jak będziesz potrzebował, możesz też dzielić ją, składać z kilku bez konieczności fizycznych podziałów na obiektach mając np wszystkie ściany dowolnie różne w jednym pliku.

Napisano
  • Autor

Dzięki za szybkie odpowiedzi. Przesyłam link do pokoju, w jakim chciałbym zrobić podłogę: http://dl.dropbox.com/u/28095273/Przechwytywanie.JPG czy któryś z tych skryptów miałby zastosowanie w tym przypadku? Szczerze powiedziawszy, Maxem bawiłem się kilka razy i tak z tutoriali się uczyłem, ale teraz potrzebuję zrobić projekt swojego mieszkania :)

Napisano
  • Autor

Nie bardzo rozumiem o co chodzi z tymi skryptami... Próbowałem plane modyfikować vertexami, ale wtedy tekstura strasznie się zniekształca.. Chciałbym na przykład zrobić trzy różne podłogi w takim układzie: http://dl.dropbox.com/u/28095273/Przechwytywanie2.PNG

 

Bardzo proszę o pomoc!

Edytowane przez analogee

Napisano

Możesz też użyć narzędzia boolean do wycięcia w podłodze tych ścian.

Napisano

Boolean czy proboolean to ostatnie narzędzie którego kiedykolwiek używaj do cięcia siatek !

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności