Skocz do zawartości

Podłoga w pokoju o nieregularnych kształtach


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam ponownie,

3dsmaxem zajmuję się hobbystycznie i z doskoku. Podoba mi się jednak zabawa z tym programem. Mam jednak problem z wykonaniem podłogi we wnętrzu nieregularnym, tzn nie kwadratowym i nie prostokątnym. Na przykład o 10 ścianach w nieregularnych odstępach (2 ściany po lewej, 8 po prawej powyginanych pod różnymi kątami). Na necie próbowałem szukać, ale nie bardzo mogłem cokolwiek znaleźć, dlatego zamieszczam tutaj ten post. Proszę o link do tutoriala lub instrukcje jak chłop krowie na miedzy :) Dodam, że chciałbym również umieścić jednakową i jednolitą teksturę na tej podłodze na całej powierzchni pokoju, więc składanie podłogi z boxów nie wchodzi raczej w grę (chyba?).

Ponadto mam jeszcze jedno pytanie, nie związane z ww tematem. Odkryłem niedawno funkcję stawiania gotowych ścian (AEC extended). Jak rysuję mieszkanie, to chciałbym żeby te ściany miały różne tekstury. Narysowałem mieszkanie z gotowych ścian i dodając teksturę, każda ściana ma taki sam wzór. Czy można to jakoś zmienić? I czy np. taką gotową ścianę można przeciąć używając splice? Bo chciałbym uciąć na dole i chciałbym wysunąć gzyms (extrude). Da się to zrobić z boxem, ale z AEC extended chyba nie? Pozdrawiam i bardzo proszę o odpowiedź,

analogee

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

We wszelakim teksturowaniu nieregularnych powierzchni pomoże ci mapowanie UVW.

Dzięki niemu możesz ułożyć dokładnie tak teksturę jak będziesz potrzebował, możesz też dzielić ją, składać z kilku bez konieczności fizycznych podziałów na obiektach mając np wszystkie ściany dowolnie różne w jednym pliku.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności