Napisano 31 Październik 201113 l Witam. Mam sobie postać kobiety, w którą wstawiam bipeda. W zasadzie mam bipeda już dokładnie dopasowanego do całej sylwetki. Mam jednak mały problem. Otóż postać ma długi warkocz, który chciał bym też animować. I tu moje pytanie. Czy do bipeda można dodać elementy, które "wsadzę" w ten warkocz, a które będą działały z bipedem? Czy może muszę w warkocz wstawić osobne kości? I tu w takim razie kolejne pytanie: jak w takim razie te kości powiązać z resztą? Czy nakładać na nie ten sam modyfikator (skin, czy physique), co na całość, czy osobny? Itd A przy okazji: lepszy jest modyfikator skin, czy physique? Edytowane 31 Październik 201113 l przez Ajgor
Napisano 31 Październik 201113 l Jest możliwość dodania kolejnych kości i przyłączeniu ich do dowolnej innej kości bipeda. Tam gdzie ustawiasz strukturę bipeda (w zakładce Structure) jest poniżej Xtras. Klikasz Create Xtra, ustawiasz odpowiednią ilość kości łączonych (Links), klikasz ukośną strzałkę i wybierasz głowę bipeda aby do niej przyłączyć kości warkocza. Później ustawiasz je na głowie. Dla mnie (i zapewne dla większości) zdecydowanie lepszy jest Skin.
Napisano 1 Listopad 201113 l Autor Dzięki. To jest to, czego szukałem. Tylko jeszcze chciał bym doprecyzować. Do tak utworzonego "łańcucha" kości sam muszę sobie dodać IK?
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto