jajcek Napisano 3 Listopad 2011 Napisano 3 Listopad 2011 Cześć, ostatnio przy tworzeniu wnętrza naszło mnie pewne pytanko. Czy jest możliwe, aby ukryć jakiś obiekt przed kamerą (nie chodzi mi tylko o kamerę w sensie fizycznym, tylko też to z czego widzi się perspective w viewporcie), jednak żeby na ten obiekt oddziaływało światło cienie itd? Takie pytanie naszło mnie gdy chciałem puścić sobie rendera z góry aby objąć calutkie wnętrze, jednak nie mogę po prostu usunąć sufitu, bo używam np. VRaySun i wtedy wszystko przeżera światło. Pozdrawiam i dzięki z góry ;)
Pawelkos Napisano 3 Listopad 2011 Napisano 3 Listopad 2011 Nie do konca rozumiem twojego posta, ale mozesz ukryc obiekty dla kamery w taki sposob ze bede one nie widoczne dla kamery ale wciaz beda rzucaly cienie, beda widoczne w odbiciach itp., ale bedzie to widoczne dopiero na renderze a nie w viewporcie. Aby to zrobic klikasz prawy na obiekcie, ktory chcesz ukryc, z menu wybierasz objec proporties i odznaczas visible for camera. Mozesz tez uzyc clipping plane kamery zeby obciac np ten sufit, clipping plany dzialaja w viewporcie. 1
jajcek Napisano 4 Listopad 2011 Autor Napisano 4 Listopad 2011 tak, właśnie chodziło mi o coś takiego jak visible to camera dzięki!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się