Ajgor Napisano 4 Listopad 2011 Napisano 4 Listopad 2011 Witam. Zrobiłem sobie postać z wstawionym bipedem. Nałożyłem Physique (wiem - parę osób mi tu polecało bardziej Skin, ale jednak z Physique jakoś lepiej sobie radzę). Wszystkie envelopy udało mi się ładnie poustawiać. I teraz mam problem. Otóż w innym projekcie mam kamerę utworzoną w PFTrack. Wstawione kilka obiektów w film kręcony kamerą. Chciał bym tą zriggowaną postać wstawić do tego filmu. Niestety mam właśnie z tym problem. Eksportuję swoją postać (tą z bipedem), importuję ją do swojego filmu, i... wychodzi kicha. Albo siatka się rozłazi tak, jak by envelopy zniknęły, albo cały biped zmienia się w jakieś nieprzyszyte kości itd. Próbowałem przenosić jako .max, .3ds i .fbx. W każdym formacie wyłażą inne szopki. Czy ktoś może mi powiedzieć, jak przenieść zrigowaną postać z jednego projektu do innego? W końcu zaimportowałem samą postać, utworzyłem nowego bipeda, i przeniosłem na niego samo ustawienie bipeda (za pomocą pliku w formacie .fig). Niestety oznacza to w praktyce całe riggowanie od początku :(
MRay Napisano 4 Listopad 2011 Napisano 4 Listopad 2011 Jeżeli nie będziesz już edytować biped'a po imporcie do docelowego programu to polecam ten sposób: PC2MDD
PLS Napisano 5 Listopad 2011 Napisano 5 Listopad 2011 Chodzi Ci o przeniesienie całości z jednego pliku max do innego pliku max? Przenosisz bipeda z postacią przy pomocy Import/Merge? Po prostu odpalasz projekt z filmem, klikasz Import/Merge i wybierasz z drugiego projektu wszystkie kości i obiekty postaci. Powinno działać jak należy. Jeśli skinowanie się sypie to może jest to wina Physique. Już dawno nie działąłem na tym dziadostwie, ale chyba nie ma możliwości zapisywania skinowania. Modyfikator Skin daje Ci możliwość zapisania do oddzielnego pliku całego skinowania. Więc gdyby po imporcie zaczęło się sypać mógłbyś po prostu raz jeszcze wczytać samo skinowanie (to by naprawiło problem ze złym odkształcaniem - o ile w przypadku Skina wystąpiłby taki problem).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się