Skocz do zawartości

Pisząc komercyjnego plugina, jaki sposób ochrony licencji zaimplementować?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Sam nie wiem jak to rozwiązać więc pytam się potencjalnych klientów :)

Myślałem o tym, żeby oferować plugina za darmo do celów niekomercyjnych (co jednocześnie służyłoby jako trial). Tylko jak wtedy oznaczyć, że dana kopia programu związana jest z wykupioną licencją komercyjną? Również musiałbym zapobiec sytuacji, w której firma kupuje jedną licencje, a plugin wykorzystywany jest na kilku stanowiskach.

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

W przypadku pluginów do 3ds max to chyba sprawdza się wydawanie dwóch wersji - jednej teoretycznie pełnej, ale z ograniczeniami w renderach z okresloną licencją.

 

Wersja komercyjna musiałaby mieć odrębną licencję. Co do sposobów licencjonowania, zależy od produktu. Zawsze możesz zrobić jakiś system rejestracji, generowania kluczy online. Ale nie ma idealnego chyba zabezpieczenia. Pytanie czy opłacalna jest taka implementacja. Chyba, że Autodesk ma jakieś gotowe biblioteki do licencjonowania np. pluginów (jeśli to coś dla 3ds max) :)

  • Like 1
Napisano

Możesz spróbować zrobić komunikator po LANie swojej aplikacji - jak się skomunikuje serwer z klientem to sprawdzają swój klucz licencyjny i jak są te same to plugin się blokuje. Ew. tak jak Adek mówi - na przykłąd na podstawie iD dysku (najprostszy do wygarnięcia) możesz generator klucza zrobić łączący się z Twoim serwerem i jeżeli klient ma licencję to dostaje plik licencji, a id jest zakodowany w licencji i mimo że licencja jest ok, to zadziała tylko ona kompie na którym została wygenerowana. Może plik licencyjny wtedy gosć odhashować tylko znając Twój dehashujący kod, ale jak ma więcej niż 30 znaków to zajmie mu to 200 lat. Zrobiłem kiedyś coś takiego - proste jak barszcz, poczytaj na necie - sporo tego.

  • Like 1
Napisano
Ale nie ma idealnego chyba zabezpieczenia. Pytanie czy opłacalna jest taka implementacja. Chyba, że Autodesk ma jakieś gotowe biblioteki do licencjonowania np. pluginów (jeśli to coś dla 3ds max) :)

No nie ma :) Autodesk nie ma takiej biblioteki. Ale firmy, które obsługują płatności online podobno mają - tyle tylko, że z tego co się orientuje to jest właśnie ten hardware locking + aktywacja, a niektórzy ludzie tak na to narzekają, że sam nie wiem czy to dobry pomysł. Z drugiej strony, jeśli plugin jest do produktów Autodesku to użytkownicy powinni być przyzwyczajeni :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności