Skocz do zawartości

Wykluczenie odbić hdr na obiekcie w scenie, z zachowaniem odbić innych obiektów


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Tak jak w tytule tematu - czy jest możliwość wykluczenia np. na podłożu odbić hdr, z zachowaniem odbić innych obiektów stojących na tym podłożu i żeby te pozostałe obiekty miały na sobie odbicia hdr? Chodzi mi o szybkie rozwiązanie, w którym nie trzeba renderować w kilku przebiegach i składać to w PS.

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Ja bym to zrobił tak: Stwórz VrayLighta typu "Dome", w kanale texture załaduj mapkę HDRI, którą chcesz do oświetlenia/odbić. I najważniejsze: daj Exclude i wyklucz obiekt podłoża. Pamiętaj że wtedy ten obiekt nie będzie oświetlony mapką HDRI. Aby go oświetlić dodaj kolejne światło i wyklucz inne obiekty oprócz podłoża.

 

Pozdrawiam

Napisano

Wystarczy w slot enviroment materiału wrzucić mapę w kolorze czarnym, a przy użyciu dome odhaczyć Affect Reflections i odbicia kontrolować przez enviroment systemu.

RK

Napisano
Wystarczy w slot enviroment materiału wrzucić mapę w kolorze czarnym, a przy użyciu dome odhaczyć Affect Reflections i odbicia kontrolować przez enviroment systemu.

RK

 

To nie o to mi chodzi, bo w przypadku renderu packshotu z bardziej skomplikowanym kolorystycznie backgroundem ( które może być pożądane w odbiciach ) automatycznie zostaje zastąpione czarnym tłem. A ja chcę mieć możliwość wpływania na scenę za pomocą backgroundu.

Napisano
Chodzi o coś takiego ?

 

[ATTACH=CONFIG]83085[/ATTACH]

 

Nie do końca. Byłoby dobrze, gdyby na podłożu odbijały się jeszcze te chromowane obiekty wraz z odbiciami hdr, które na nich występują, natomiast aby na samym podłożu nie było hdr ze slotu environment.

Napisano
Nie do końca. Byłoby dobrze, gdyby na podłożu odbijały się jeszcze te chromowane obiekty wraz z odbiciami hdr, które na nich występują, natomiast aby na samym podłożu nie było hdr ze slotu environment.

A nie jest tak ? Za podłoże robi tu ten "czarny" box w którym właśnie odbijają się chromowane obiekty wraz z odbiciami hdr na nich występującymi, a nawet z odbiciami hdr odbijanymi przez box-podłoże odbijanymi w chromowanych obiektach ;).

Jeśli chodzi Ci tylko o odbicia w podłożu to chyba spokojnie dodanie matte można dodać i wystarczy.

Jeśli dalej nie tak to poproszę o jakiś przykład wizualny.

Napisano
A nie jest tak ? Za podłoże robi tu ten "czarny" box w którym właśnie odbijają się chromowane obiekty wraz z odbiciami hdr na nich występującymi, a nawet z odbiciami hdr odbijanymi przez box-podłoże odbijanymi w chromowanych obiektach ;).

Jeśli chodzi Ci tylko o odbicia w podłożu to chyba spokojnie dodanie matte można dodać i wystarczy.

Jeśli dalej nie tak to poproszę o jakiś przykład wizualny.

 

A tak tak! Sorry, Nie zauważyłem, że są odbicia obiektów. Myslałem, że są dwie sfery, dwa boxy itd jeden na drugim :) Dokładnie o to mi chodziło co pokazałeś na renderze :))) Mógłbyś opisać jak osiągnąłeś ten efekt?

Napisano
Crap... zapomniałem dodać drugi obrazek. Materiał podłoża.

 

[ATTACH=CONFIG]83102[/ATTACH]

 

Dzieki serdeleczne prezesie. Od dawna szukałem szybkiego rozwiązania tego problemu. Musiałem dotychczas troszkę kombinować, żeby osiągnąć ten efekt, a teraz będę to robił szybko i sprawnie :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności