Napisano 18 Listopad 201113 l Tak jak w tytule tematu - czy jest możliwość wykluczenia np. na podłożu odbić hdr, z zachowaniem odbić innych obiektów stojących na tym podłożu i żeby te pozostałe obiekty miały na sobie odbicia hdr? Chodzi mi o szybkie rozwiązanie, w którym nie trzeba renderować w kilku przebiegach i składać to w PS.
Napisano 18 Listopad 201113 l Ja bym to zrobił tak: Stwórz VrayLighta typu "Dome", w kanale texture załaduj mapkę HDRI, którą chcesz do oświetlenia/odbić. I najważniejsze: daj Exclude i wyklucz obiekt podłoża. Pamiętaj że wtedy ten obiekt nie będzie oświetlony mapką HDRI. Aby go oświetlić dodaj kolejne światło i wyklucz inne obiekty oprócz podłoża. Pozdrawiam
Napisano 18 Listopad 201113 l Wystarczy w slot enviroment materiału wrzucić mapę w kolorze czarnym, a przy użyciu dome odhaczyć Affect Reflections i odbicia kontrolować przez enviroment systemu. RK
Napisano 19 Listopad 201113 l Autor Wystarczy w slot enviroment materiału wrzucić mapę w kolorze czarnym, a przy użyciu dome odhaczyć Affect Reflections i odbicia kontrolować przez enviroment systemu. RK To nie o to mi chodzi, bo w przypadku renderu packshotu z bardziej skomplikowanym kolorystycznie backgroundem ( które może być pożądane w odbiciach ) automatycznie zostaje zastąpione czarnym tłem. A ja chcę mieć możliwość wpływania na scenę za pomocą backgroundu.
Napisano 20 Listopad 201113 l Autor Chodzi o coś takiego ? [ATTACH=CONFIG]83085[/ATTACH] Nie do końca. Byłoby dobrze, gdyby na podłożu odbijały się jeszcze te chromowane obiekty wraz z odbiciami hdr, które na nich występują, natomiast aby na samym podłożu nie było hdr ze slotu environment.
Napisano 20 Listopad 201113 l Nie do końca. Byłoby dobrze, gdyby na podłożu odbijały się jeszcze te chromowane obiekty wraz z odbiciami hdr, które na nich występują, natomiast aby na samym podłożu nie było hdr ze slotu environment. A nie jest tak ? Za podłoże robi tu ten "czarny" box w którym właśnie odbijają się chromowane obiekty wraz z odbiciami hdr na nich występującymi, a nawet z odbiciami hdr odbijanymi przez box-podłoże odbijanymi w chromowanych obiektach ;). Jeśli chodzi Ci tylko o odbicia w podłożu to chyba spokojnie dodanie matte można dodać i wystarczy. Jeśli dalej nie tak to poproszę o jakiś przykład wizualny.
Napisano 20 Listopad 201113 l Autor A nie jest tak ? Za podłoże robi tu ten "czarny" box w którym właśnie odbijają się chromowane obiekty wraz z odbiciami hdr na nich występującymi, a nawet z odbiciami hdr odbijanymi przez box-podłoże odbijanymi w chromowanych obiektach ;). Jeśli chodzi Ci tylko o odbicia w podłożu to chyba spokojnie dodanie matte można dodać i wystarczy. Jeśli dalej nie tak to poproszę o jakiś przykład wizualny. A tak tak! Sorry, Nie zauważyłem, że są odbicia obiektów. Myslałem, że są dwie sfery, dwa boxy itd jeden na drugim :) Dokładnie o to mi chodziło co pokazałeś na renderze :))) Mógłbyś opisać jak osiągnąłeś ten efekt?
Napisano 20 Listopad 201113 l Crap... zapomniałem dodać drugi obrazek. Materiał podłoża. [ATTACH=CONFIG]83102[/ATTACH]
Napisano 20 Listopad 201113 l Autor Crap... zapomniałem dodać drugi obrazek. Materiał podłoża. [ATTACH=CONFIG]83102[/ATTACH] Dzieki serdeleczne prezesie. Od dawna szukałem szybkiego rozwiązania tego problemu. Musiałem dotychczas troszkę kombinować, żeby osiągnąć ten efekt, a teraz będę to robił szybko i sprawnie :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto