Winoo1 Napisano 18 Listopad 2011 Napisano 18 Listopad 2011 Tak jak w tytule tematu - czy jest możliwość wykluczenia np. na podłożu odbić hdr, z zachowaniem odbić innych obiektów stojących na tym podłożu i żeby te pozostałe obiekty miały na sobie odbicia hdr? Chodzi mi o szybkie rozwiązanie, w którym nie trzeba renderować w kilku przebiegach i składać to w PS.
m-z Napisano 18 Listopad 2011 Napisano 18 Listopad 2011 Ja bym to zrobił tak: Stwórz VrayLighta typu "Dome", w kanale texture załaduj mapkę HDRI, którą chcesz do oświetlenia/odbić. I najważniejsze: daj Exclude i wyklucz obiekt podłoża. Pamiętaj że wtedy ten obiekt nie będzie oświetlony mapką HDRI. Aby go oświetlić dodaj kolejne światło i wyklucz inne obiekty oprócz podłoża. Pozdrawiam
La R Napisano 18 Listopad 2011 Napisano 18 Listopad 2011 Wystarczy w slot enviroment materiału wrzucić mapę w kolorze czarnym, a przy użyciu dome odhaczyć Affect Reflections i odbicia kontrolować przez enviroment systemu. RK
Winoo1 Napisano 19 Listopad 2011 Autor Napisano 19 Listopad 2011 Wystarczy w slot enviroment materiału wrzucić mapę w kolorze czarnym, a przy użyciu dome odhaczyć Affect Reflections i odbicia kontrolować przez enviroment systemu. RK To nie o to mi chodzi, bo w przypadku renderu packshotu z bardziej skomplikowanym kolorystycznie backgroundem ( które może być pożądane w odbiciach ) automatycznie zostaje zastąpione czarnym tłem. A ja chcę mieć możliwość wpływania na scenę za pomocą backgroundu.
La R Napisano 19 Listopad 2011 Napisano 19 Listopad 2011 Chodzi o coś takiego ? [ATTACH=CONFIG]83085[/ATTACH]
Winoo1 Napisano 20 Listopad 2011 Autor Napisano 20 Listopad 2011 Chodzi o coś takiego ? [ATTACH=CONFIG]83085[/ATTACH] Nie do końca. Byłoby dobrze, gdyby na podłożu odbijały się jeszcze te chromowane obiekty wraz z odbiciami hdr, które na nich występują, natomiast aby na samym podłożu nie było hdr ze slotu environment.
La R Napisano 20 Listopad 2011 Napisano 20 Listopad 2011 Nie do końca. Byłoby dobrze, gdyby na podłożu odbijały się jeszcze te chromowane obiekty wraz z odbiciami hdr, które na nich występują, natomiast aby na samym podłożu nie było hdr ze slotu environment. A nie jest tak ? Za podłoże robi tu ten "czarny" box w którym właśnie odbijają się chromowane obiekty wraz z odbiciami hdr na nich występującymi, a nawet z odbiciami hdr odbijanymi przez box-podłoże odbijanymi w chromowanych obiektach ;). Jeśli chodzi Ci tylko o odbicia w podłożu to chyba spokojnie dodanie matte można dodać i wystarczy. Jeśli dalej nie tak to poproszę o jakiś przykład wizualny.
Winoo1 Napisano 20 Listopad 2011 Autor Napisano 20 Listopad 2011 A nie jest tak ? Za podłoże robi tu ten "czarny" box w którym właśnie odbijają się chromowane obiekty wraz z odbiciami hdr na nich występującymi, a nawet z odbiciami hdr odbijanymi przez box-podłoże odbijanymi w chromowanych obiektach ;). Jeśli chodzi Ci tylko o odbicia w podłożu to chyba spokojnie dodanie matte można dodać i wystarczy. Jeśli dalej nie tak to poproszę o jakiś przykład wizualny. A tak tak! Sorry, Nie zauważyłem, że są odbicia obiektów. Myslałem, że są dwie sfery, dwa boxy itd jeden na drugim :) Dokładnie o to mi chodziło co pokazałeś na renderze :))) Mógłbyś opisać jak osiągnąłeś ten efekt?
La R Napisano 20 Listopad 2011 Napisano 20 Listopad 2011 Crap... zapomniałem dodać drugi obrazek. Materiał podłoża. [ATTACH=CONFIG]83102[/ATTACH]
Winoo1 Napisano 20 Listopad 2011 Autor Napisano 20 Listopad 2011 Crap... zapomniałem dodać drugi obrazek. Materiał podłoża. [ATTACH=CONFIG]83102[/ATTACH] Dzieki serdeleczne prezesie. Od dawna szukałem szybkiego rozwiązania tego problemu. Musiałem dotychczas troszkę kombinować, żeby osiągnąć ten efekt, a teraz będę to robił szybko i sprawnie :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się