Posted November 21, 201113 yr Cześć,Niedawno w Reality Pumpie zakończyliśmy produkcję DLC > Two Worlds II: Pirates of the Flying Fortress. Chciałbym zaprezentować materiał z cutscenek robionych w kilku osobowym teamie, moja praca, breakdowny jak kto woli, opisana jest w górnym lewym rogu. Ogólnie duza cześć tego materiału to sporo nauki przy obróbce mocapów, część z nich wyszła, a część nie :/ demko na razie jest w formie Low Quality, na dniach powinno wyjść HD. _http://vimeo.com/32449192 Edited November 21, 201113 yr by mayamak
December 16, 201113 yr Wow duzo ciezkiej pracy tu widze, ciekawie to wyszło, nie znam sie na mocap...nie wiem jaki czas mieliscie na to, czasem troche kanciasto,a czasem całkiem fajnie. Pozdrawiam
December 17, 201113 yr Author No tak, że kanciasto to wiem, bo ciężki materiał wychodził z mocapa na którym pracowaliśmy. Nagrywaliśmy na X-sense i praktycznie każdy take który schodził na cutsceny to była kara. Najgorzej było z dynamicznymi ruchami typu bieganie (dlatego nie ma go reelu). Minusem X-sens jest chyba to że markery, czy też czujniki na wi-fi są przyczepione do zbyt luźnego kostiumu, a ich masa robi swoje podczas poruszania się. O wiele lepiej jest przy mocapie optycznym, tam praca wydaje się być przyjemna, przy X-sesne dostajesz materiał jakby był nagrany alkoholik po ciężkiej delirce, nie potrafiący utrzymać się w pionie :)
December 20, 201113 yr Siema, powiadasz, że praca nad materiałem z Xsens to katorga. Hmm ciekawe, chętnie bym sprawdził jak wygląda taki materiał, ponieważ nie miałem jeszcze z nim styczności, a producent chwali się hollywoodzkimi produkcjami, więc tym bardziej mnie to zastanawia. Fajny reel, moja ulubiona scena to ta w 55s. Keyframe animation rozumiem, że chodzi wyłącznie o lipsync w sytuacjach gdy nie ma żadnych propsów. Czy czasem po prosty mocap poszedł do kąta i animowałeś ręcznie ruch postaci?
December 20, 201113 yr Author Praktycznie każdy mocap, który schodził z x-sense był do gruntownego przerobienia. Keyframe animation jest ze względu na to, że sporo taków trzeba było praktycznie zrobić od zera, zostawał tylko timing. Miałem przyjemność pracować na materiale schodzącym z Vicona i obecnie z OptiTracka. Przepaść między optyką i sensorami wi-fi na X-sesne jest ogromna. Lipsync jest był generowany automatycznie w silniku, propy były doanimowywane ręcznie, nie używaliśmy sensorów, bo w praktyce słabo się to sprawdzało. Edited December 20, 201113 yr by mayamak
December 21, 201113 yr Więc Xsesne jest ładny tylko na filmikach promocyjnych, chociaż wciąż mnie zastanawia jak sobie poradzili przy filmie "Paul", ale można tak gdybać w nieskończoność. Dzięki za info. Gratki za projekt i powodzenia przy kolejnych. Jestem jeszcze tylko ciekaw, czy zakupiliście sobie własny Xsesne czy może w Polsce jest ktoś kto świadczy usługi z jego wykorzystywania?
Create an account or sign in to comment