ed1234 Posted November 25, 2011 Share Posted November 25, 2011 chce uzyskac taki efekt w Lightwave. [ATTACH=CONFIG]83184[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]83185[/ATTACH] Uzywajac GI i Luminosity nie wychodzi tak ladnie jak w zalaczniku. Jak zrobic by efekt byl taki, a jednoczesnie render i obiekty nie byly wyzarte-wypalone? prosba o pomoc :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
kazka80 Posted November 27, 2011 Share Posted November 27, 2011 ed1234 - zalacz jakis przyklad tego co zmalowales. Bedzie przynajmniej widac co jest zle. W DP jest node - Color Bleed moze to Ci pomoze http://dpont.pagesperso-orange.fr/plugins/nodes/Additionnal_Nodes_2.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
artzgodka Posted November 28, 2011 Share Posted November 28, 2011 Czołem. Nie ma w tych przykładach specjalnej filozofii, fotki oświetlane są standardowo czy to panelami GI czy do fizycznymi światłami nie ma to znaczenia, i po prostu przy uruchomieniu GI chociażby Final Gather, obiekty które są kolorowe a do tego w Surface mają dodane nieco Lumi odbijają kolor i tyle. Warunek w ustawieniach Final Gather musi być kilka odbić a nie 1 czy 2 myślę, że koło 8 wystarczy i wsio. Dokładnie jak w realnym świecie też kolorowe obiekty zabarwiają światło, jeśli używasz Kray to można do obiektu który ma świecić dodać jeszcze Power Shader w Native LW tak bezpośrednio nie ma czegoś takiego ale podejrzewam, że Nodami coś by zakombinować. A generalnie co chcesz osiągnąć? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ed1234 Posted November 29, 2011 Author Share Posted November 29, 2011 Dziękuję wam za pomoc!!!!! Chcę osiągnąć podobny efekt jak powyżej i cos żle robię :( moje testy z luminosity i bez (scena z forum NT). [ATTACH=CONFIG]83251[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]83252[/ATTACH] Nie wiem jak zrobic aby kulka swiecąc nie zmieniala swego wyglądu. Z czerwonego robi sie wsciekly yellow???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
qbaqbaMAX3D Posted November 29, 2011 Share Posted November 29, 2011 (edited) …ooOK :) potrzebna Ci mozliwosc izolowania objektu przed kamerą... Powiel w M kulke na dwa objekty/layersy + daj tej nowej inny material w ktorym uzyjesz luminosity (mozesz tez ja delikatnie fizycznie zmniejszyc). Wroc z powrotem do L - masz dwie kulki. Kulkę w ktorej jest wlaczona luminosity UKRYJ! przed kamerą object/properties/render tam masz opcje unseen by camera - zaznacz to. Dla tego objektu wylacz jeszcze opcje na samym dole zwiazane z cieniami. W drugiej kulce widocznej dla kamery ustaw material bez luminosity. powinno byc ok! Edited November 29, 2011 by qbaqbaMAX3D Link to comment Share on other sites More sharing options...
qbaqbaMAX3D Posted November 29, 2011 Share Posted November 29, 2011 i jeszcze we wlasciwosciach tej czerwonej bez lumi zaznacz - Unseen by radiosity Link to comment Share on other sites More sharing options...
ed1234 Posted November 30, 2011 Author Share Posted November 30, 2011 Dziękuję, sprawdzę i dam znać Link to comment Share on other sites More sharing options...
kazka80 Posted December 23, 2011 Share Posted December 23, 2011 zobacz co zacznie się dziać gdy odpalisz opcje Use Transparency w Gi nawet przy malych wartosciach Indirect Bounced. Czasy padną na amen ale kolor i atmosfera np. z HDRki bedzie wszech obecny. Tylko zamiast podbijac luminosity (wystarczy 5-15% ale powyzej zera) zwiekszasz diffus lub na kanale mapy dajesz wyzsze wartosci niz 100 lub podbijasz blendowaniem. // tyczy sie sphery z hdr // z transparency [ATTACH=CONFIG]83602[/ATTACH] i bez [ATTACH=CONFIG]83601[/ATTACH] qba - dzięki za scenę i łopatologię :) więcej w temacie samej sceny napiszę w zaległym temacie "Dielectric NODE - blur skalowanie" ale to podczas lub po świętach. :) WESOŁYCH ŚWiĄT!!!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ed1234 Posted January 3, 2012 Author Share Posted January 3, 2012 faktycznie "wali colorami" i tak na prawdę bardziej zwalnia przy transparentnych obiektach dzięki Kazka :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now