Jump to content

swiecenie kolorem


ed1234

Recommended Posts

chce uzyskac taki efekt w Lightwave.

[ATTACH=CONFIG]83184[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]83185[/ATTACH]

 

 

Uzywajac GI i Luminosity nie wychodzi tak ladnie jak w zalaczniku. Jak zrobic by efekt byl taki, a jednoczesnie render i obiekty nie byly wyzarte-wypalone?

 

prosba o pomoc :)

Link to comment
Share on other sites

Czołem.

 

Nie ma w tych przykładach specjalnej filozofii, fotki oświetlane są standardowo czy to panelami GI czy do fizycznymi światłami nie ma to znaczenia, i po prostu przy uruchomieniu GI chociażby Final Gather, obiekty które są kolorowe a do tego w Surface mają dodane nieco Lumi odbijają kolor i tyle. Warunek w ustawieniach Final Gather musi być kilka odbić a nie 1 czy 2 myślę, że koło 8 wystarczy i wsio.

 

Dokładnie jak w realnym świecie też kolorowe obiekty zabarwiają światło, jeśli używasz Kray to można do obiektu który ma świecić dodać jeszcze Power Shader w Native LW tak bezpośrednio nie ma czegoś takiego ale podejrzewam, że Nodami coś by zakombinować.

 

A generalnie co chcesz osiągnąć?

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję wam za pomoc!!!!!

Chcę osiągnąć podobny efekt jak powyżej i cos żle robię :(

 

moje testy z luminosity i bez (scena z forum NT).

[ATTACH=CONFIG]83251[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]83252[/ATTACH]

 

Nie wiem jak zrobic aby kulka swiecąc nie zmieniala swego wyglądu. Z czerwonego robi sie wsciekly yellow????

Link to comment
Share on other sites

…ooOK :)

potrzebna Ci mozliwosc izolowania objektu przed kamerą...

 

Powiel w M kulke na dwa objekty/layersy + daj tej nowej inny material w ktorym uzyjesz luminosity (mozesz tez ja delikatnie fizycznie zmniejszyc).

 

Wroc z powrotem do L - masz dwie kulki.

 

Kulkę w ktorej jest wlaczona luminosity UKRYJ! przed kamerą

object/properties/render tam masz opcje unseen by camera - zaznacz to.

Dla tego objektu wylacz jeszcze opcje na samym dole zwiazane z cieniami.

 

W drugiej kulce widocznej dla kamery ustaw material bez luminosity.

 

powinno byc ok!

Edited by qbaqbaMAX3D
Link to comment
Share on other sites

zobacz co zacznie się dziać gdy odpalisz opcje Use Transparency w Gi nawet przy malych wartosciach Indirect Bounced. Czasy padną na amen ale kolor i atmosfera np. z HDRki bedzie wszech obecny.

 

Tylko zamiast podbijac luminosity (wystarczy 5-15% ale powyzej zera) zwiekszasz diffus lub na kanale mapy dajesz wyzsze wartosci niz 100 lub podbijasz blendowaniem. // tyczy sie sphery z hdr //

 

z transparency

[ATTACH=CONFIG]83602[/ATTACH]

 

i bez

[ATTACH=CONFIG]83601[/ATTACH]

 

qba - dzięki za scenę i łopatologię :)

więcej w temacie samej sceny napiszę w zaległym temacie "Dielectric NODE - blur skalowanie"

ale to podczas lub po świętach.

 

:)

WESOŁYCH ŚWiĄT!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy