Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

chce uzyskac taki efekt w Lightwave.

[ATTACH=CONFIG]83184[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]83185[/ATTACH]

 

 

Uzywajac GI i Luminosity nie wychodzi tak ladnie jak w zalaczniku. Jak zrobic by efekt byl taki, a jednoczesnie render i obiekty nie byly wyzarte-wypalone?

 

prosba o pomoc :)

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 1,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Czołem.

 

Nie ma w tych przykładach specjalnej filozofii, fotki oświetlane są standardowo czy to panelami GI czy do fizycznymi światłami nie ma to znaczenia, i po prostu przy uruchomieniu GI chociażby Final Gather, obiekty które są kolorowe a do tego w Surface mają dodane nieco Lumi odbijają kolor i tyle. Warunek w ustawieniach Final Gather musi być kilka odbić a nie 1 czy 2 myślę, że koło 8 wystarczy i wsio.

 

Dokładnie jak w realnym świecie też kolorowe obiekty zabarwiają światło, jeśli używasz Kray to można do obiektu który ma świecić dodać jeszcze Power Shader w Native LW tak bezpośrednio nie ma czegoś takiego ale podejrzewam, że Nodami coś by zakombinować.

 

A generalnie co chcesz osiągnąć?

Napisano
  • Autor

Dziękuję wam za pomoc!!!!!

Chcę osiągnąć podobny efekt jak powyżej i cos żle robię :(

 

moje testy z luminosity i bez (scena z forum NT).

[ATTACH=CONFIG]83251[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]83252[/ATTACH]

 

Nie wiem jak zrobic aby kulka swiecąc nie zmieniala swego wyglądu. Z czerwonego robi sie wsciekly yellow????

Napisano

…ooOK :)

potrzebna Ci mozliwosc izolowania objektu przed kamerą...

 

Powiel w M kulke na dwa objekty/layersy + daj tej nowej inny material w ktorym uzyjesz luminosity (mozesz tez ja delikatnie fizycznie zmniejszyc).

 

Wroc z powrotem do L - masz dwie kulki.

 

Kulkę w ktorej jest wlaczona luminosity UKRYJ! przed kamerą

object/properties/render tam masz opcje unseen by camera - zaznacz to.

Dla tego objektu wylacz jeszcze opcje na samym dole zwiazane z cieniami.

 

W drugiej kulce widocznej dla kamery ustaw material bez luminosity.

 

powinno byc ok!

Edytowane przez qbaqbaMAX3D

Napisano

zobacz co zacznie się dziać gdy odpalisz opcje Use Transparency w Gi nawet przy malych wartosciach Indirect Bounced. Czasy padną na amen ale kolor i atmosfera np. z HDRki bedzie wszech obecny.

 

Tylko zamiast podbijac luminosity (wystarczy 5-15% ale powyzej zera) zwiekszasz diffus lub na kanale mapy dajesz wyzsze wartosci niz 100 lub podbijasz blendowaniem. // tyczy sie sphery z hdr //

 

z transparency

[ATTACH=CONFIG]83602[/ATTACH]

 

i bez

[ATTACH=CONFIG]83601[/ATTACH]

 

qba - dzięki za scenę i łopatologię :)

więcej w temacie samej sceny napiszę w zaległym temacie "Dielectric NODE - blur skalowanie"

ale to podczas lub po świętach.

 

:)

WESOŁYCH ŚWiĄT!!!!!!

Napisano
  • Autor

faktycznie "wali colorami"

i tak na prawdę bardziej zwalnia przy transparentnych obiektach

 

dzięki Kazka :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności