Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

chce uzyskac taki efekt w Lightwave.

[ATTACH=CONFIG]83184[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]83185[/ATTACH]

 

 

Uzywajac GI i Luminosity nie wychodzi tak ladnie jak w zalaczniku. Jak zrobic by efekt byl taki, a jednoczesnie render i obiekty nie byly wyzarte-wypalone?

 

prosba o pomoc :)

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Czołem.

 

Nie ma w tych przykładach specjalnej filozofii, fotki oświetlane są standardowo czy to panelami GI czy do fizycznymi światłami nie ma to znaczenia, i po prostu przy uruchomieniu GI chociażby Final Gather, obiekty które są kolorowe a do tego w Surface mają dodane nieco Lumi odbijają kolor i tyle. Warunek w ustawieniach Final Gather musi być kilka odbić a nie 1 czy 2 myślę, że koło 8 wystarczy i wsio.

 

Dokładnie jak w realnym świecie też kolorowe obiekty zabarwiają światło, jeśli używasz Kray to można do obiektu który ma świecić dodać jeszcze Power Shader w Native LW tak bezpośrednio nie ma czegoś takiego ale podejrzewam, że Nodami coś by zakombinować.

 

A generalnie co chcesz osiągnąć?

Napisano

Dziękuję wam za pomoc!!!!!

Chcę osiągnąć podobny efekt jak powyżej i cos żle robię :(

 

moje testy z luminosity i bez (scena z forum NT).

[ATTACH=CONFIG]83251[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]83252[/ATTACH]

 

Nie wiem jak zrobic aby kulka swiecąc nie zmieniala swego wyglądu. Z czerwonego robi sie wsciekly yellow????

Napisano (edytowane)

…ooOK :)

potrzebna Ci mozliwosc izolowania objektu przed kamerą...

 

Powiel w M kulke na dwa objekty/layersy + daj tej nowej inny material w ktorym uzyjesz luminosity (mozesz tez ja delikatnie fizycznie zmniejszyc).

 

Wroc z powrotem do L - masz dwie kulki.

 

Kulkę w ktorej jest wlaczona luminosity UKRYJ! przed kamerą

object/properties/render tam masz opcje unseen by camera - zaznacz to.

Dla tego objektu wylacz jeszcze opcje na samym dole zwiazane z cieniami.

 

W drugiej kulce widocznej dla kamery ustaw material bez luminosity.

 

powinno byc ok!

Edytowane przez qbaqbaMAX3D
Napisano

zobacz co zacznie się dziać gdy odpalisz opcje Use Transparency w Gi nawet przy malych wartosciach Indirect Bounced. Czasy padną na amen ale kolor i atmosfera np. z HDRki bedzie wszech obecny.

 

Tylko zamiast podbijac luminosity (wystarczy 5-15% ale powyzej zera) zwiekszasz diffus lub na kanale mapy dajesz wyzsze wartosci niz 100 lub podbijasz blendowaniem. // tyczy sie sphery z hdr //

 

z transparency

[ATTACH=CONFIG]83602[/ATTACH]

 

i bez

[ATTACH=CONFIG]83601[/ATTACH]

 

qba - dzięki za scenę i łopatologię :)

więcej w temacie samej sceny napiszę w zaległym temacie "Dielectric NODE - blur skalowanie"

ale to podczas lub po świętach.

 

:)

WESOŁYCH ŚWiĄT!!!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności