ed1234 Napisano 25 Listopad 2011 Napisano 25 Listopad 2011 chce uzyskac taki efekt w Lightwave. [ATTACH=CONFIG]83184[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]83185[/ATTACH] Uzywajac GI i Luminosity nie wychodzi tak ladnie jak w zalaczniku. Jak zrobic by efekt byl taki, a jednoczesnie render i obiekty nie byly wyzarte-wypalone? prosba o pomoc :)
kazka80 Napisano 27 Listopad 2011 Napisano 27 Listopad 2011 ed1234 - zalacz jakis przyklad tego co zmalowales. Bedzie przynajmniej widac co jest zle. W DP jest node - Color Bleed moze to Ci pomoze http://dpont.pagesperso-orange.fr/plugins/nodes/Additionnal_Nodes_2.html
artzgodka Napisano 28 Listopad 2011 Napisano 28 Listopad 2011 Czołem. Nie ma w tych przykładach specjalnej filozofii, fotki oświetlane są standardowo czy to panelami GI czy do fizycznymi światłami nie ma to znaczenia, i po prostu przy uruchomieniu GI chociażby Final Gather, obiekty które są kolorowe a do tego w Surface mają dodane nieco Lumi odbijają kolor i tyle. Warunek w ustawieniach Final Gather musi być kilka odbić a nie 1 czy 2 myślę, że koło 8 wystarczy i wsio. Dokładnie jak w realnym świecie też kolorowe obiekty zabarwiają światło, jeśli używasz Kray to można do obiektu który ma świecić dodać jeszcze Power Shader w Native LW tak bezpośrednio nie ma czegoś takiego ale podejrzewam, że Nodami coś by zakombinować. A generalnie co chcesz osiągnąć?
ed1234 Napisano 29 Listopad 2011 Autor Napisano 29 Listopad 2011 Dziękuję wam za pomoc!!!!! Chcę osiągnąć podobny efekt jak powyżej i cos żle robię :( moje testy z luminosity i bez (scena z forum NT). [ATTACH=CONFIG]83251[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]83252[/ATTACH] Nie wiem jak zrobic aby kulka swiecąc nie zmieniala swego wyglądu. Z czerwonego robi sie wsciekly yellow????
qbaqbaMAX3D Napisano 29 Listopad 2011 Napisano 29 Listopad 2011 (edytowane) …ooOK :) potrzebna Ci mozliwosc izolowania objektu przed kamerą... Powiel w M kulke na dwa objekty/layersy + daj tej nowej inny material w ktorym uzyjesz luminosity (mozesz tez ja delikatnie fizycznie zmniejszyc). Wroc z powrotem do L - masz dwie kulki. Kulkę w ktorej jest wlaczona luminosity UKRYJ! przed kamerą object/properties/render tam masz opcje unseen by camera - zaznacz to. Dla tego objektu wylacz jeszcze opcje na samym dole zwiazane z cieniami. W drugiej kulce widocznej dla kamery ustaw material bez luminosity. powinno byc ok! Edytowane 29 Listopad 2011 przez qbaqbaMAX3D
qbaqbaMAX3D Napisano 29 Listopad 2011 Napisano 29 Listopad 2011 i jeszcze we wlasciwosciach tej czerwonej bez lumi zaznacz - Unseen by radiosity
kazka80 Napisano 23 Grudzień 2011 Napisano 23 Grudzień 2011 zobacz co zacznie się dziać gdy odpalisz opcje Use Transparency w Gi nawet przy malych wartosciach Indirect Bounced. Czasy padną na amen ale kolor i atmosfera np. z HDRki bedzie wszech obecny. Tylko zamiast podbijac luminosity (wystarczy 5-15% ale powyzej zera) zwiekszasz diffus lub na kanale mapy dajesz wyzsze wartosci niz 100 lub podbijasz blendowaniem. // tyczy sie sphery z hdr // z transparency [ATTACH=CONFIG]83602[/ATTACH] i bez [ATTACH=CONFIG]83601[/ATTACH] qba - dzięki za scenę i łopatologię :) więcej w temacie samej sceny napiszę w zaległym temacie "Dielectric NODE - blur skalowanie" ale to podczas lub po świętach. :) WESOŁYCH ŚWiĄT!!!!!!
ed1234 Napisano 3 Styczeń 2012 Autor Napisano 3 Styczeń 2012 faktycznie "wali colorami" i tak na prawdę bardziej zwalnia przy transparentnych obiektach dzięki Kazka :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się