cucsoniuss Napisano 25 Listopad 2011 Napisano 25 Listopad 2011 Witam. Jestem nowicjuszem w mayce. Cały wieczór próbuje rozwikłać problem exportu animacji gotowego Riga Moom, ale niestety cieżko coś znaleźć. Bakowałem animacje usuwałem historie, instalwoałem fbx convertera i nic...Wie ktoś o co może chodzić? Uploaded with ImageShack.us
cucsoniuss Napisano 26 Listopad 2011 Autor Napisano 26 Listopad 2011 Czy ktoś może wie jak to rozwiązać?
Bilay Napisano 26 Listopad 2011 Napisano 26 Listopad 2011 Zrób geometry cache z animowanej postaci, wyeksportuj sam model do *.fbx (zaznacz "Bake Animations" oraz "Geometry Cache Files") i zaimportuj animkę jako point cache w drugim sofcie (nie wspomniałeś gdzie chcesz przenieść gotową animację). W sieci jest sporo przykładów na to jak rozwiązać taki problem... Powodzenia.
cucsoniuss Napisano 26 Listopad 2011 Autor Napisano 26 Listopad 2011 dzięki, jest kilka tutków o tym ale żaden nie pomógł mi rozwiązać tego problemu. Chce exportować do 3ds maxa 2010. Rozumiem że ta metoda którą podałeś jest jedyną? Nie da rady całej animacji do fbx przenieść?
cucsoniuss Napisano 26 Listopad 2011 Autor Napisano 26 Listopad 2011 w sumie przy cachsowaniu też mi jakiś błąd wywala. O co może chodzić? // Error: More than one cachable shape is visible under moomTransform. Select the specific shape that you want to cache. // Uploaded with ImageShack.us
Reanimator Napisano 26 Listopad 2011 Napisano 26 Listopad 2011 Mozesz przeniesc animacje razem ze szkieletem, nie wypiekajac jej na geometrii. Rigu w calosci nie przeniesiesz
cucsoniuss Napisano 26 Listopad 2011 Autor Napisano 26 Listopad 2011 w sumie jest to gotowy rig pewnie go wszyscy znają (moom). Nie widzę tam żadnego szkieletu pewnie jest ale nie wiem jak go edytować itd. Chciałbym przenieść to przez point cache ale jak widać na powyższym screenie przeszkadza mi ten błąd - modyfikator Error: More than one cachable shape is visible under moomTransform
beny Napisano 26 Listopad 2011 Napisano 26 Listopad 2011 Ależ Maya Ci pięknie powiedziała o co biega "Select the specific shape that you want to cache. //". Jak w Maya zaznaczasz obiekt w scenie to zaznaczasz jego transform node, ale eksportujesz shape node. Teraz pierwszy błąd Ci powiedział że nie możesz eksportować transform noda z więcej niż jednym shape nodem ... bo nie. Więc Maya Ci powiedziała już 2x co jej nie pasuje w Twojej scenie. Wejdź sobie do outlinera (czy przez attr editora - obojętne) i zaznacz shape node który chcesz wypluć i wtedy rób sobie chache czy export fbx - jeden czort. Tak czy inaczej od FBXa trzymaj się z dala - będziesz przez ten format cierpiał - lepiej nadłozyć trochę czasu na eksport ale wszystkim innym niż "wygodnym" FBXem.
czaps Napisano 27 Listopad 2011 Napisano 27 Listopad 2011 Jak już wszystko " zbejkujesz" czy "wypieczesz" na swoim animowanym obiekcie to go zaznacz i zrób sobie selection set. Będzie to potrzebne do eksportu do FBX w którym zaznaczasz przy cache geometry swój gotowy selection set. Inaczej przeniesie Ci samą geometrię bez animacji. Pozdro czaps
cucsoniuss Napisano 27 Listopad 2011 Autor Napisano 27 Listopad 2011 no niestety nie wychodzi...przesyłam link do plików (rig + moja animacja) jeśli ktoś znalazłby chwilkę czasu i spróbował rozwiązać ten problem byłbym wdzięczny http://www.filesonic.com/file/4025644385/problem.rar
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się