Gość macryc Napisano 28 Listopad 2011 Napisano 28 Listopad 2011 Witam, Mam podstawowy problem, z którym nie spotkałem się w żadnym innym programie 3d. Chodzi o to, ze jeśli zmapuję teksturę na shader (powiedzmy, image file) to nie jestem w stanie kontrolować potem transparency albo blend mode tego image'a na shaderze. W innych programach to było tak - mapujesz image file na shader (UVkami) i możesz kontrolować jego opacity na tym shaderze, kontrolować blend mode (mix, add, screen, overlay, etc.) z oryginalnym kolorem nadanym shaderowi. A w mayi jak podepnę image file do shadera przez Color input to oryginalny kolor shadera robi się z automatu czarny a image jest zmapowany na 100% opacity i za cholere tego się nie ruszy. Próbowałem Utility nodes (mix colors, blend colors), próbowałem też zmniejszać color gain na nodzie image file, ale po takim zmnijeszeniu shader po prostu robi się czarny. Jak to się robi w mayi?? z góry dzięki, pozdrawiam.
Sebazx6r Napisano 29 Listopad 2011 Napisano 29 Listopad 2011 Witam, rozwiazaniem bedzie layered texture/shader z nodow Maya. Bez tego mozesz kontrolowac kontras obrazka etc... W atrybutach zaladownaego pliku w Color balance masz rozne ustawienia. A tak to pod kolor podpinasz layerd texture a tam juz dopiero 2 kolory np 2 textury ustawiasz sobie alphe ( opacity przez alpe mozesz kontroloac) Sa tez rozne tryby blend.
piopiowawa Napisano 27 Grudzień 2011 Napisano 27 Grudzień 2011 to zależy też na jaki materiał wrzucasz teksturę uv mapę, bo działa tylko z wybranym shaderem. A w każdym shader masz przecież transparency/opacity (...?) przynajmniej w większości które widzę
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się