Skocz do zawartości

Potrzebne wskazówki do sceny 3ds Max + Vray


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Czy jest ktoś w stanie mi pomóc uzyskać efekt wizualizacji jak na stronie www.projektyzwizja.pl/. Chodzi mi o typ owietlenia jak uzyskać taką wyrazistość i kontrast. Wszystko i każdy element jest bardzo czytelny. Efektowne obrazki i być może żadne plastyczne cuda ale łatwo pokazują jak ma wyglądać budynek. Pracuję w 3ds max i vray 2.0. Wiele prób już zrobiłem i wciąż mi się nie udało chociażby zbliżyć. Proszę o poradę.

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Do mojego posta dołączam wizkę przedstawiającą punkt w którym jestem. Musiałem mega zmniejszyć rozdzielczość obrazka do 145kb gdyż to jest limit na tym portalu (tak mi przynajmniej wyświetliło) i może nie wszytko być widoczne (jak dodać większy jpg?). Obrazek jest już po wymianie tła, rozjaśnieniu i kontraście w PS.

Niestety to wciąż nie to. Budynki z tyłu są rozmyte. Wszystko zresztą jakieś za mgłą. Poza tym że budynki są to nie widać żadnego detalu.

 

Co zrobiłem w scenie.

- Vray sky w environment

- vray sun

- skylight 1,0 (jpg z niebem)

- vray psyhical camera,

- image sampler: adaptive DMC

- antialiasing: Catmull-Rom

- color mapping: linear

- GI: irradiance map i Light cach

- gamma: wyłączone

na deskach lekki displacemant, trawa pochodzi z pluginu

 

 

[ATTACH=CONFIG]83293[/ATTACH]

Napisano (edytowane)

Po pierwsze sugerowałbym oświetlić to HDRI + Sun, czyli zamiast skylighta wsadzasz vray light dome z mapką nie .jpg a hdr/exr z jakimś ładnym kawałkiem nieba. Potem musisz tylko dopasować vray sun do pozycji słońca na mapce.

Po drugie musisz zrobić dobre otoczenie między budynkami, bo jest pusto jak nieszczęście i zlikwidować taki ostry horyzont - jakaś linia drzewa/krzaczorów/budynków w oddali.

Po trzecie wydaje mi się, że nieco trzeba poprawić materiały, ale obrazek jest tak mały, że ciężko stwierdzić.

 

I ostatecznie - wyrenderuj dodatkowe passy i wrzuć całość do photoshopa - postprodukcja to jest co najmniej 50% ostatecznego efektu.

 

edit

Co do ostrości jeszcze. W photoshopie, jak już będziesz miał wszystko zrobione:

-> zduplikuj warstwę z wszystkich poprzednich (ctrl-shift-alt-e) -> desaturate -> duplikuj warstwę -> invert na zduplikowanej -> blending mode na color dodge -> filtr minimum na 1 -> collapse na obu -> i na warstwie która z tego powstanie blending mode na multiply i zaczynać gdzieś tak na 55%, ewentualnie schodzić w dół jeśli ostrzy za bardzo.

Edytowane przez Karrde
Napisano

dziękuję za wskazówki. mam nadzieję że przyniosą upragniony efekt. usiądę do tego w tygodniu to dam znac jak idzie. dziękuję bardzo

Napisano

ja mysle ze wizki ktore podales w tym linku to jedne z najlepszych i malo kto potrafi takie cos osiagnac, a jak ktos potrafi to nawet jesli chcialby ci pokazac "jak to zrobic" (co watpliwe) to nie ma instrukcji obslugi w punktach tylko praca praca praca, proby i bledy, doswiadczenie i stopniowy rozwoj umiejetnosci:)

 

w koncu jakby to bylo takie proste ze wystarczy postepowac wg. instrukcji to kazdy by mogl takie robic

Napisano

Pomijając kwestie modeli, tekstur, otoczenia itp myślę że tym, czego przede wszystkim brakuje Twojemu renderowi w porównaniu do tych z linka, jest fotograficzne oddanie kontrastu pomiędzy poszczególnymi elementami - jasność nieba w stosunku do obiektów, siła odbić, nasycenie kolorów. Żeby to wszystko osiągnąć, myślę że trzeba przede wszystkim postudiować fotografie, albo dobre rendery i zastanowić się np jak mocno świeci niebo w stosunku do oświetlonej ściany. Czy światło słoneczne na białej ścianie daje efekt przepalenia, czy nie? Czy wnętrze pokoju oświetlonego żarówką jest równie jasne co niebo przy zachodzącym słońcu? Niestety jest to cholernie trudne. ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności