chipmunk Napisano 4 Grudzień 2011 Napisano 4 Grudzień 2011 To mój pierwszy post na max3d.pl, więc witam wszystkich. Dotąd modelowałem w Maksie, ale od jakiegoś czasu uczę się też ZBrusha. Zacząłem od przerobienia (między innymi) tutoriali Klicka, ale już w drugiej lekcji natknąłem się na problem. Nie wiem z czego wynika. Może z tego, że lekcje dotyczyły ZBrusha 2.0, a ja pracuję na 4.0 i ich interfejs trochę się różni. Stworzyłem z ZSpheres "bazę" - sylwetkę, którą zmieniłem w Adaptive Skin. W palecie Tools pojawiła się "baza_skin". Kliknąłem na nią, ZBrush przełączył się w tryb "Draw". Umieściłem w canvas moją postać, włączyłem tryb "edit" i w menu "Layer" kliknąłem "clear". Na ekranie został tylko "baza_skin". Autor tutoriala wcisnął przycisk "move" i zaczął przesuwać vertexy dopracowując sylwetkę. U mnie jednak w tym momencie pokazuje się handler, którym manipulując przesuwam, spłaszczam, rozciągam całą sylwetkę. Co robię nie tak? W jaki sposób mogę przemieszczać vertexy? W tutorialu, autor zwiększając i zmniejszając wielkość brusha łapał więcej lub mniej vertexów na raz (coś jak "soft selection" w 3dsmax). Jak to się robi? Dzięki z góry za pomoc.
mafida Napisano 4 Grudzień 2011 Napisano 4 Grudzień 2011 Użyj brush "move" a nie opcje "transpose move" to dwie różne rzeczy.Brush move wybierasz klikając na ikonke brusha a nie na ikonke move u góry.
chipmunk Napisano 4 Grudzień 2011 Autor Napisano 4 Grudzień 2011 O to mi właśnie chodziło. Wielkie dzięki.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się