Jump to content

chipmunk

Members
  • Content Count

    94
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

10 Good

About chipmunk

  • Rank
    Member

City (optional)

  • Miasto
    Warszawa
  1. Dzięki. Nie mam zbyt wielkiej wprawy, więc sporo nad tym siedziałem. Ze 3 tygodnie po kilka godzin dziennie.
  2. Powiem szczerze, że dokładnie nie wiem jak sobie poradziłem. Za którymś podejściem po prostu wyszło. Mapę wypalałem w Maksie i mocno eksperymentowałem, ale gdzie leżał problem to naprawdę nie wiem. Jutro postaram się wrzucić. Rzeczywiście. Zapomniałem o tym.
  3. Zrobiłem tak jak radziłeś, ale rezultat nadal jest niezadowalający.
  4. Tak zrobiłem, ale nie jest to satysfakcjonujące rozwiązanie. Męczy mnie przyczyna takiego stanu rzeczy. Za każdym razem nie chce mi się w ten sposób tego naprawiać.
  5. Pracuję nad modelem Mac'a 10. Wszystko pięknie, ładnie do momentu rozpoczęcia prac nad teksturami. Próbuję wyrenderować do tekstury mapę ambient oclussion, jednak po naniesieniu jej na model wychodzi mi coś takiego (patrz zdjęcia niżej). Widoczne są krawędzie siatek w miejscach, w których je rozcinałem. Zacząłem szukać rozwiązania problemu w sieci i natknąłem się na artykuł: http://wiki.polycount.com/EdgePadding Po nałożeniu na teksturę UVW Template widzę, że mapa AO nie przykrywa całych siatek poszczególnych elementów. Na krawędziach zanika (wtapia się w tło za wcześnie) i dlatego wszystkie elementy mają nieoteksturowane krawędzie w kolorze tła (czarnym). Po lewej na teksturę nałożona jest UVW Template, po prawej czysta tekstura. Z artykułu wynika, że rozwiązaniem jest zwiększenie wartości Padding (Render To Texture > Padding). W przypadku rozmiarów mojej textury - 16, jednak nawet zwiększenie wartości Padding do 64 nie rozwiązuje problemu. Pomóżcie, bo od kilku dni stoję z robotą i szlag mnie zaraz trafi. Pierwszy raz mi się to przytrafiło. Przy poprzednich pracach nie spotkałem się z tym problemem.
  6. Dzięki. Rzeczywiście długi tutorial. Sporo czasu nad nim spędziłem, ale warto było. Dużo się nauczyłem i sporo sobie przypomniałem. Na pewno go oteksturuję. Póki co tnę siatki w UVLayout i próbuję rozgryźć dDo. Na pewno pokażę co z tego wyszło.
  7. Dawno mnie tu nie było i tak samo długo nie bawiłem się w modelowanie 3d. Ostatnio na nowo próbuję swoich sił. Wrzucam ostatni model. Nie ma się czym chwalić, zwłaszcza że powstał na podstawie tutorialu, ale szkoda też wrzucić go do szuflady i nie wystawić na światło dzienne ;)
  8. Cześć. Pomóżcie rozwiązać mi następujący problem. Próbuję zrzucić mapę AO do textury, jednak wychodzi mi coś takiego. Na rozcięciach siatki powstają cienie. Pierwszy raz się z tym spotkałem i nie bardzo wiem jak to rozwiązać.
  9. Speed modeling to speed modeling. Siatka i czysty model. Tak było, tak jest i tak zostać powinno. Oceniana jest umiejętność modelowania. Zamieszczanie modeli ukrytych pod teksturą i podrasowanych światłem, taką ocenę uniemożliwi. Może warto by pomyśleć nad dodatkową bitwą, gdzie wystawić można by było model z teksturami czy w ogóle całą scenę.
  10. Głos na Smoku. Bardzo fajny model. Mam taką propozycję. Może ustalmy czas trwania sondy na 3 dni? W głosowaniach zawsze bierze udział 50-60 osób i z obserwacji ostatnich sond wynika, że grupa ta oddaje głos w ciągu 3 dni. Strasznie dłuży się oczekiwanie na kolejny TSM.
  11. Ciekawy temat, jednak znajac zycie, to niejeden wymodeluje pistolet ;)
  12. Koniec. Dzięki za udział. phlox: bardzo fajny model. Sonda: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=83854
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy