chipmunk Posted January 22, 2014 Share Posted January 22, 2014 Pracuję nad modelem Mac'a 10. Wszystko pięknie, ładnie do momentu rozpoczęcia prac nad teksturami. Próbuję wyrenderować do tekstury mapę ambient oclussion, jednak po naniesieniu jej na model wychodzi mi coś takiego (patrz zdjęcia niżej). Widoczne są krawędzie siatek w miejscach, w których je rozcinałem. Zacząłem szukać rozwiązania problemu w sieci i natknąłem się na artykuł: http://wiki.polycount.com/EdgePadding Po nałożeniu na teksturę UVW Template widzę, że mapa AO nie przykrywa całych siatek poszczególnych elementów. Na krawędziach zanika (wtapia się w tło za wcześnie) i dlatego wszystkie elementy mają nieoteksturowane krawędzie w kolorze tła (czarnym). Po lewej na teksturę nałożona jest UVW Template, po prawej czysta tekstura. Z artykułu wynika, że rozwiązaniem jest zwiększenie wartości Padding (Render To Texture > Padding). W przypadku rozmiarów mojej textury - 16, jednak nawet zwiększenie wartości Padding do 64 nie rozwiązuje problemu. Pomóżcie, bo od kilku dni stoję z robotą i szlag mnie zaraz trafi. Pierwszy raz mi się to przytrafiło. Przy poprzednich pracach nie spotkałem się z tym problemem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ciacho191 Posted January 22, 2014 Share Posted January 22, 2014 ręcznie to zrób w photoshopie, biały pędzel i krawędzie poszerz, żeby wystawały poza siatkę Link to comment Share on other sites More sharing options...
chipmunk Posted January 22, 2014 Author Share Posted January 22, 2014 Tak zrobiłem, ale nie jest to satysfakcjonujące rozwiązanie. Męczy mnie przyczyna takiego stanu rzeczy. Za każdym razem nie chce mi się w ten sposób tego naprawiać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ciacho191 Posted January 22, 2014 Share Posted January 22, 2014 ale i tak jak wrzucisz tą warstwę na multiply to nie powinno jakoś mocno psuć tekstury, sądzę, że będzie niezauważalne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pixel-Factory Posted January 22, 2014 Share Posted January 22, 2014 Hey, świetny Sub_MG, też miałem kiedyś ten problem z texturą . jak wypalisz sobie texture w render to Texture to zachowaj ją w PNG z Alphą potem w PS'ie zaznacz ja i nadaj jej w Blending Options opcję strokę na 2-3 pixele na biały kolor . Powinno byc ok Link to comment Share on other sites More sharing options...
chipmunk Posted January 22, 2014 Author Share Posted January 22, 2014 Zrobiłem tak jak radziłeś, ale rezultat nadal jest niezadowalający. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kramon Posted January 22, 2014 Share Posted January 22, 2014 Wypal AO w xnormal. :> Link to comment Share on other sites More sharing options...
chipmunk Posted February 1, 2014 Author Share Posted February 1, 2014 Mac10 skończony. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ciacho191 Posted February 1, 2014 Share Posted February 1, 2014 napisz jak poradziłeś sobie z tymi łączeniami, przyda się to początkującym Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kir4 Posted February 1, 2014 Share Posted February 1, 2014 I pokaż jak możesz siatkę modelu z mapami :P Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kramon Posted February 1, 2014 Share Posted February 1, 2014 Tyś ukradł tą broń z chyba lini produkcyjnej bo wygląda jak nowiutka sztuka :D Zrób jakieś teksty :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
chipmunk Posted February 1, 2014 Author Share Posted February 1, 2014 napisz jak poradziłeś sobie z tymi łączeniami, przyda się to początkującym Powiem szczerze, że dokładnie nie wiem jak sobie poradziłem. Za którymś podejściem po prostu wyszło. Mapę wypalałem w Maksie i mocno eksperymentowałem, ale gdzie leżał problem to naprawdę nie wiem. I pokaż jak możesz siatkę modelu z mapami :P Pozdrawiam Jutro postaram się wrzucić. Tyś ukradł tą broń z chyba lini produkcyjnej bo wygląda jak nowiutka sztuka :D Zrób jakieś teksty :D Rzeczywiście. Zapomniałem o tym. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now