Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam. Jest to moja druga samodzielna praca dlatego proszę o spojrzenie na nią łaskawszym wzrokiem. Chcę aby miecz wyglądał jak najbardziej realistycznie. Wiem, że aby osiągnąć ten efekt z materiałem odbijającym otoczenie w scenie musi dziać się wiele. Oświetlenie odgrywa tu bardzo dużą rolę a jako osoba która uczy się obsługi programu 3ds max nie jestem w stanie sama osiągnąć ten cel. Dlatego zwracam się o pomoc. Do modelu użyłam tekstur Arch&Design.Niżej drugi render z jednym losowo rzuconym światłem typu Omni. Jak widać miecz jest zamknięty w boksie również pokrytym materiałem ''lustrzanym''. Próbowałam po nim wielu innych sposobów lecz zawsze błędnych, dlatego postanowiłam wkleić ten najbardziej zbliżony do efektu jaki pragnę osiągnąć mimo że wiem, iż jest on tragiczny.

Z góry dziękuję za pomoc ;)

 

 

31992174.jpg

 

 

Miecz jest renderowany na niskich detalach w celu skrócenia czasu renderingu przy próbach.

Edytowane przez shirrka
  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

No nie jest taki tragiczny… jest całkiem, całkiem …. „Być albo nie być oto jest pytanie” … „bo któż by ścierpiał pogardę i zniewagi świata”… „gdyby od tego kawałkiem żelaza mógł się uwolnić ?” ... i gdybym miał już sięgnąć po ten kawałek metalu, by się uwolnić od cierpień doczesnych, to wolałbym go zobaczyć może na szkarłatnym lub innym aksamicie i skupiłbym się jedynie na odbiciach samego narzędzia.. może bardziej kontrolowany Dof i kamera niżej bardziej wzdłuż ostrza..bardzo piękny temat.

 

PS. Celowo przerobiłem go na sztylet - pierwsze skojarzenie i tak chyba będzie lepiej może małe przeróbki ?

Napisano (edytowane)

Jest to miecz tzw ''krótki'' i dlatego wyglądem przypomina sztylet.

Dof? Może wydawać się głupim pytaniem jednak jako ''kurczak'' jest dla mnie jak najbardziej na miejscu. Cóż to jest Dof (domyślam się, że światło jednak wolę mieć pewność) i gdzie tego szukać? ;) Siedziałam nad tym ale nie znalazłam.

Moje pytania może są troszkę męczące i jest ich wiele lecz każdy kiedyś zaczynał, liczę na wyrozumiałość.

Edytowane przez shirrka
dodano pytanie
Napisano

Hej, no na shortsword to model pasuje niezle. Co do samego oswietlenia to:

 

ak widać miecz jest zamknięty w boksie również pokrytym materiałem ''lustrzanym''. Próbowałam po nim wielu innych sposobów lecz zawsze błędnych,

 

w tym momencie pokazujesz obiekt ktory glownie odbija na tle ktore rowniez jedynie odbija, w efekcie masz totalny chaos wizualny i obiekt kompletnie gubi sie na obrazku.

Jak dla mnie przedewszystkim zastanow sie jak chcesz zaprezentowac ten miecz. Czy to ma byc sterylne ujecie jak ze studia fotograficznego z miekkimi cieniami i bialo-czarnymi gradientami? Czy moze miecz ma lezec sobie spokojnie na stole w jakiejs "średiowiecznej" karczmie? Tak czy siak, jesli chcesz zaprezentowac przedmiot to powinien on sie wybijać na tle tła (ale sformulowanie...) a nie ginąć w nim (jak to teraz robi).

Ostatnią rzeczą do dodania jest to ze samym swiatlem i otoczeniem wszystkiego nie osiągniesz, przydadzą sie jeszcze jakies ciekawe tekstury na tym mieczu, zeby bardziej przypominal prawdziwy miecz a nie atrape z filmu hollywodzkiego :)

 

pozdrawiam

Napisano

Wolałabym tą drugą opcję jednak, jak widać nie potrafię tego ugryźć z żadnej strony :/

mirach czy możesz przybliżyć mi o jakie tekstury chodzi? Będę bardzo wdzięczna

Napisano
Wolałabym tą drugą opcję jednak, jak widać nie potrafię tego ugryźć z żadnej strony :/

 

Jesli chcesz zeby to wyglądalo realnie, nie pozostaje nic innego jak poszukac zdięć podobnej sceny/przedmiotu, przeanalizowac co sie tam dzieje pod wzgledem swiatla, odbic itp i sprobowac to odtworzyc.

 

mirach czy możesz przybliżyć mi o jakie tekstury chodzi? Będę bardzo wdzięczna

 

chodzi mi o to, ze (pomijając niektore produkcje filmowe) ostrze miecza nie jest idealnym lustrem. Ma zarysowania, zabrudzenia, niektore czesci są wypolerowane, inne brudne itp. Tu masz przyklad bardziej gameartowej tekstury sztyletu zeby zilustrowac o co mi biega:

1754-1-1322510804.jpg

  • Confused 1
Napisano

Nie będę popadał w technikalia, bo tu chłopaki skutecznie doradzą, jeśli chodzi o konkretne sprecyzowane problemy. Ale jak Kobieta walczy, to wiadomo, że artystyczny aspekt wymaga pielęgnacji. Musisz sobie przyswoić podstawowe pojęcia związane z fotografią dosłownie przestudiować dobrą fotograficzną książkę tak co do kamery (aparatu)jak i światła. Potem w 3D odnajdziesz określone parametry, które dadzą określone efekty plus cała inwencja twórcza..

@IronMacko - nie siej zamętu, nie musi być V-Ray inni też potrafią, a najlepiej Maxwell, który składa największy hołd kamerze.. jednak nie za darmo.

Napisano
Inaczej widzi i na inne rzeczy zwraca uwagę, szczególnie w aspekcie estetycznym.. rozejrzj się dookoła

 

no jak narazie autorka wątku pytała sie o sprawy techinczne zwiazane z oswietleniem przedmiotu, nie wiem czemu trzeba odrazu zakladac ze widzi cos inaczej. No ale widac kazdy z nas widzi inne rzeczy wokoło.

Napisano

Mirach dajmy spokój.. bo przedzierzgniemy wątek w dyskusję o kobiecej psychice. Po prostu zauważyłem że dziewczyna pisze na początku iż uważa efekt swojej pracy za tragiczny, a ja tak nie uważam i widać tam estetyczne poszukiwania.

Napisano
DOF - Depth of field

Czyli głębia ostrości, ustawia się to w kamerze v-raya. (musi być vraya'a)

Używa Arch&Design więc wiadomo w czym to jest robione. Tak więc DOF jest w zwykłej kamerze i tyle, ewentualnie można się nim pobawić w postprodukcji ale i tak im bardziej płaskie ujęcie, tym mniej tego DOFa będzie widać...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności