Guest kbos Posted December 18, 2011 Posted December 18, 2011 Witam na wstępie zaznaczę, że jestem początkującym użytkownikiem maxa. mam mały problem a mianowicie gdy chcę nałożyć teksturę na jakiś obiekt to obiekt robi mi się szary. Nieważne jaką teksturę chcę nałożyć. sprawdzałem ustawienia directa/opengl itp. itd. za każdym razem jest to samo. szukałem trochę po googlach i nie mogłem znaleźć rozwiązania tego problemu pomożecie?
Dynamico Posted December 18, 2011 Posted December 18, 2011 Ale robi się szary w viewporcie czy na renderze? Jeżeli chcesz widzieć w viewporcie nakładaną teksturę, to musisz zaznaczyć w edytorze materiałów opcję "Show Shaded Material in Viewport" (ikona szachownicy z żarówką). W przeciwnym wypadku obiekt przybierze kolor jaki masz ustawiony w Diffuse. Ten kolor nie ma wpływu na późniejszy rendering i na gotowym obrazie na pewno zobaczysz tekstury.
Guest kbos Posted December 18, 2011 Posted December 18, 2011 NO TAK! :D wielkie dzięki xD męczyłem się z tym kilka godzin. haha :P włączenie opcji Show Shaded Material in Viewport zadziałało :D
Recommended Posts