Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam! Rozpocząłem właśnie budowę właściwie pierwszego w życiu \'prawdziwego\' obiektu :). W zamierzeniu ma to być pistolet, jak dobrze pójdzie, to mam nadzieję, że będzie on choćtrochę podobny do Beretty 92F - tutaj jest moje jedyne zdjęcie referencyjne (pochodzące z katalogu militaria.pl):

 

www.jakub.jasna.tarnow.pl/beret/refer.jpg

 

A tutaj to, co już udało mi się zrobić:

 

www.jakub.jasna.tarnow.pl/beret/beret0_4.jpg

 

Mam właściwie zasadnicze pytanie: jak zrobić karbowanie chwytu (chodzi mi o tą taką kratkę)? W grę wchodzą 2 możliwości:

1. Słabo zrobione wymodelowanie

2. Bardzo słabo zrobiona bump-mapa.....

 

[Wyedytowany dnia 11-7-2004 > Yakhub]

  • Odpowiedzi 19
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

co ja moge napisac model jest cienki ma w ch.... bledow:D

ale jak to poczatki to sie nie lam tylko cwic radze ci zaczac od nowa bo chyba z tego juz nie wybrniesz:D:D

keep working:D:D

Napisano
Napisano

qrde, jak wy znajdujecie takie referki ?? Googlałem, ale takich zdjęć jak to na rosyjskiej stronie nie znalazłem nawet w oficjalnym katalogu Beretty!

Napisano

lepiej znajdź inny serwer, bo z tego obrazek ładuje się wieki!

powodzenia w dłubaniu, dużo cierpliwości i nie bój się robi rzeczy od nowa, bo zawsze jest to całkiem inna \"klasa\" (wiem z doświadczenia).

A co do twoich pytań, to przy takiej sklai \"karbowania\" w grę wchodzi raczej tylko modelling...

Napisano

> lepiej znajdź inny serwer, bo z tego obrazek ładuje się wieki!

 

Zależy komu :)

Ja nie narzekam, mam jakies 2-3MB/s z tego serwera :P Ale zdaję sobie sprawę z tego, jak jest, i rozglądam się za czymś lepszym.

 

> radze ci zaczac od nowa

 

Tak tez zrobilem. Mam nadzieje, ze teraz jest choc troche lepiej. Zmieniłem ogólne nastawienie - zamiast robić całość z grubsza, robię po kawałku, ale trochę dokładniej.

 

OK, a teraz render:

 

Będzie lepiej, jak tylko dojdę do porozumienia z Mesh Smooth\'em

 

[Wyedytowany dnia 11-7-2004 > Yakhub]

 

Nie wiem, czemu, ale nie mogę dodać załącznika :(

 

Niestety, znów linki do znienawidzonego serwera:

http://www.jakub.jasna.tarnow.pl/beret/beret02_5.jpg

http://www.jakub.jasna.tarnow.pl/beret/beret02_5b.jpg

 

[Wyedytowany dnia 11-7-2004 > Yakhub]

 

[Wyedytowany dnia 12-7-2004 > Yakhub]

Napisano

Druga proba jak widac stanowczo lepiej. Robienie czegos od nowa daje efekty :)))))

Wydaje mi sie ze troche za gruba ci wychodzi ta rekojesc. Jak dodasz droga polowke to bedzie stanowczo za grube.

Napisano

Jaką techniką to robisz Yakhub?! Siata się mocno kaszani... i trochę mnie to niepokoi bo mam wrażenie że tobisz niepotrzebne błędy wynikające z niewiedzy... a można ich bardzo łatwo ukinkąć... postaraj się rozmyślnie prowadzić cięcia w siatce... najlepiej tak, aby ścianki składały się z quadów (Polygony z 4 vertexami)... powodzenia

Napisano

Technika, a raczej jej brak, to: mały box+edit mesh+face extrude+edit mesh+face extrude+edit mesh+face extrude (i tak w kółko).

 

Ma to tylko jedną zaletę: wszystkie polygony mają 4 wierzchołki :)

Napisano

No to ślicznie :) Tylko... i tak coś mi nie pasuje... jeśli później pokażesz siatkę, to postaram się opisać Tobie kilka technik, oki? Powinno pomóc w przyszłych projektach...

Gość User190
Napisano

Model \"nieco\" odbiega od widocznej referencji :) Chyba, ze takie było zało.żenie ;) Za dużo zaokrągleń!!

Napisano

re: M@ti: wiem, że odbiega :) Napisałem już, że na razie probuje dojść do porozumienia z Mesh Smoothem.

 

A poza tym nie porywam się na zrobienie idealnej fotorealistycznej kopii, bo wiem, że i tak nie dam rady. Będę w 100% usatysfakcjonowany, jeżeli w zrobionym przeze mnie obiekcie będzie się dało rozpoznać ten model pistoletu.

Napisano

:) najlepiej dosc do porozumienia z meshsmothem stosujac metode editpoly + 0 trojatów i w miare czysta i przejzysta siatka :) wtedy bledy zostana wyeliminowane :) badz tez z trojkatami ale taka jazde na krawedzi stosuja nieliczni ktorzy wiedza jak i gdzie mozna stosowac trojkaty wsiate:) narazie radzilbym potrenowac na plaszczycnie boxach i innych figurach . zageszczanie siatki + mesh obserowac co sie dzieje co i jak i gdzie mozna stosowac :) to takie pobiezne info.

Napisano

> 0 trojatów i w miare czysta i przejzysta siatka :)

 

0 trojkatow mam, gorzej z czystą siatką :)

 

Ponizej nastepna wersja. Z pewnoscia do zrobienia jest jeszcze przod pistoletu - na razie gorna czesc zamka w tym miejscu jest..... trochę dziwna :). No i oczywiście wszystkie te drobne wystajace elementy, jak na przyklad spust :)

 

NIE MAM POJECIA jak mozna wymodelowac taka kratke na rekojesci. Jedyne, co mi przychodzi do glowy, to mnostwo malych kuleczek ustawione od siebie i nachodzace na pistolet + bolean :) ale wiem, że nawet jeżeli zadziała, to będę mógł zapomnieć o czystej i przejrzystej siatce :P

 

http://www.jakub.jasna.tarnow.pl/beret/beret02_8.jpg

http://www.jakub.jasna.tarnow.pl/beret/beret02_8b.jpg

Napisano

Myslę ze kratkę da się zrobic bumpem, jeżeli dolozysz do tego mapę specular tak zeby na kulkach mocniej sie odbiajało to powinno wyglądać jakoś.

Zanim zaczniesz tekstury kłasc dopracuj model, na razie kuleje mocno.

Chocby wcięcie na srubkę w polowie rękojesci - jest półokrągłe u ciebie wyszło dośc nieokreślone, sama rękojesc wyszła zbyt obło, na referencji widac wyraźnie ze ma ostre krawędzie. Zgubiłes pozatym dużo detalu, spro modelowania jeszcze przed tobą.:)

Najlepiej zebys dal siatkę modelu, będzie mozna cos bliżej powiedzieć / wytknąc błędy / itd:)

pozdr ikim

Napisano

Sprobuj nadac poszczegolnym plaszczyznom inny numer w Smoothing Groups, a przy dodawaniu MeshSmooth\'a zaznacz Separate By: Smoothing Groups. Powinno ci to pomoc w miare zapanowac nad oblymi ksztaltami.

Cwicz, cwicz i pokazuj efekty. Ja tez sie dopiero ucze :P

Pozdrawiam.

Napisano
Wysłane przez Yakhub

Ja nie narzekam, mam jakies 2-3MB/s z tego serwera :P

LOL - 2-3 MB?! Jeśłi to nie pomyłka, to jestem ciekaw ile płacisz za takie łącze ;P

 

Widać, że druga wersja znacznie lepsza, pamiętaj, że czym ładniejsza jest siateczka, tym łądniejszy efekt po smoothie, no ale jesteś na dobrej drodze, wrzuć siateczkę (bez meshsmooth), to się zastanowimy, jak to uporządkować.

 

Aha i jeszcze jedno, o jakie karbowanie ci chodzi?? Bo jeśli o tą chropowatość gdzie sie trzyma, to raczej bump. Ostatnio chyba źle zrozumiałem.

 

Pracuj, pracuj dalej, czym więcej dasz z siebie teraz tym większą będziesz miał satysfakcję i tym szybciej nauczysz się poly-modellingu. apropos, nie rób w editable mesh lecz editable poly, to znacznie ułatwia modelowanie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności