Skocz do zawartości

obiekt 3d: Pistolet Beretta92F


Yakhub

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Rozpocząłem właśnie budowę właściwie pierwszego w życiu \'prawdziwego\' obiektu :). W zamierzeniu ma to być pistolet, jak dobrze pójdzie, to mam nadzieję, że będzie on choćtrochę podobny do Beretty 92F - tutaj jest moje jedyne zdjęcie referencyjne (pochodzące z katalogu militaria.pl):

 

www.jakub.jasna.tarnow.pl/beret/refer.jpg

 

A tutaj to, co już udało mi się zrobić:

 

www.jakub.jasna.tarnow.pl/beret/beret0_4.jpg

 

Mam właściwie zasadnicze pytanie: jak zrobić karbowanie chwytu (chodzi mi o tą taką kratkę)? W grę wchodzą 2 możliwości:

1. Słabo zrobione wymodelowanie

2. Bardzo słabo zrobiona bump-mapa.....

 

[Wyedytowany dnia 11-7-2004 > Yakhub]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 19
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepiej znajdź inny serwer, bo z tego obrazek ładuje się wieki!

powodzenia w dłubaniu, dużo cierpliwości i nie bój się robi rzeczy od nowa, bo zawsze jest to całkiem inna \"klasa\" (wiem z doświadczenia).

A co do twoich pytań, to przy takiej sklai \"karbowania\" w grę wchodzi raczej tylko modelling...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> lepiej znajdź inny serwer, bo z tego obrazek ładuje się wieki!

 

Zależy komu :)

Ja nie narzekam, mam jakies 2-3MB/s z tego serwera :P Ale zdaję sobie sprawę z tego, jak jest, i rozglądam się za czymś lepszym.

 

> radze ci zaczac od nowa

 

Tak tez zrobilem. Mam nadzieje, ze teraz jest choc troche lepiej. Zmieniłem ogólne nastawienie - zamiast robić całość z grubsza, robię po kawałku, ale trochę dokładniej.

 

OK, a teraz render:

 

Będzie lepiej, jak tylko dojdę do porozumienia z Mesh Smooth\'em

 

[Wyedytowany dnia 11-7-2004 > Yakhub]

 

Nie wiem, czemu, ale nie mogę dodać załącznika :(

 

Niestety, znów linki do znienawidzonego serwera:

http://www.jakub.jasna.tarnow.pl/beret/beret02_5.jpg

http://www.jakub.jasna.tarnow.pl/beret/beret02_5b.jpg

 

[Wyedytowany dnia 11-7-2004 > Yakhub]

 

[Wyedytowany dnia 12-7-2004 > Yakhub]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaką techniką to robisz Yakhub?! Siata się mocno kaszani... i trochę mnie to niepokoi bo mam wrażenie że tobisz niepotrzebne błędy wynikające z niewiedzy... a można ich bardzo łatwo ukinkąć... postaraj się rozmyślnie prowadzić cięcia w siatce... najlepiej tak, aby ścianki składały się z quadów (Polygony z 4 vertexami)... powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Technika, a raczej jej brak, to: mały box+edit mesh+face extrude+edit mesh+face extrude+edit mesh+face extrude (i tak w kółko).

 

Ma to tylko jedną zaletę: wszystkie polygony mają 4 wierzchołki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość User190

Model \"nieco\" odbiega od widocznej referencji :) Chyba, ze takie było zało.żenie ;) Za dużo zaokrągleń!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

re: M@ti: wiem, że odbiega :) Napisałem już, że na razie probuje dojść do porozumienia z Mesh Smoothem.

 

A poza tym nie porywam się na zrobienie idealnej fotorealistycznej kopii, bo wiem, że i tak nie dam rady. Będę w 100% usatysfakcjonowany, jeżeli w zrobionym przeze mnie obiekcie będzie się dało rozpoznać ten model pistoletu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) najlepiej dosc do porozumienia z meshsmothem stosujac metode editpoly + 0 trojatów i w miare czysta i przejzysta siatka :) wtedy bledy zostana wyeliminowane :) badz tez z trojkatami ale taka jazde na krawedzi stosuja nieliczni ktorzy wiedza jak i gdzie mozna stosowac trojkaty wsiate:) narazie radzilbym potrenowac na plaszczycnie boxach i innych figurach . zageszczanie siatki + mesh obserowac co sie dzieje co i jak i gdzie mozna stosowac :) to takie pobiezne info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 0 trojatów i w miare czysta i przejzysta siatka :)

 

0 trojkatow mam, gorzej z czystą siatką :)

 

Ponizej nastepna wersja. Z pewnoscia do zrobienia jest jeszcze przod pistoletu - na razie gorna czesc zamka w tym miejscu jest..... trochę dziwna :). No i oczywiście wszystkie te drobne wystajace elementy, jak na przyklad spust :)

 

NIE MAM POJECIA jak mozna wymodelowac taka kratke na rekojesci. Jedyne, co mi przychodzi do glowy, to mnostwo malych kuleczek ustawione od siebie i nachodzace na pistolet + bolean :) ale wiem, że nawet jeżeli zadziała, to będę mógł zapomnieć o czystej i przejrzystej siatce :P

 

http://www.jakub.jasna.tarnow.pl/beret/beret02_8.jpg

http://www.jakub.jasna.tarnow.pl/beret/beret02_8b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myslę ze kratkę da się zrobic bumpem, jeżeli dolozysz do tego mapę specular tak zeby na kulkach mocniej sie odbiajało to powinno wyglądać jakoś.

Zanim zaczniesz tekstury kłasc dopracuj model, na razie kuleje mocno.

Chocby wcięcie na srubkę w polowie rękojesci - jest półokrągłe u ciebie wyszło dośc nieokreślone, sama rękojesc wyszła zbyt obło, na referencji widac wyraźnie ze ma ostre krawędzie. Zgubiłes pozatym dużo detalu, spro modelowania jeszcze przed tobą.:)

Najlepiej zebys dal siatkę modelu, będzie mozna cos bliżej powiedzieć / wytknąc błędy / itd:)

pozdr ikim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprobuj nadac poszczegolnym plaszczyznom inny numer w Smoothing Groups, a przy dodawaniu MeshSmooth\'a zaznacz Separate By: Smoothing Groups. Powinno ci to pomoc w miare zapanowac nad oblymi ksztaltami.

Cwicz, cwicz i pokazuj efekty. Ja tez sie dopiero ucze :P

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysłane przez Yakhub

Ja nie narzekam, mam jakies 2-3MB/s z tego serwera :P

LOL - 2-3 MB?! Jeśłi to nie pomyłka, to jestem ciekaw ile płacisz za takie łącze ;P

 

Widać, że druga wersja znacznie lepsza, pamiętaj, że czym ładniejsza jest siateczka, tym łądniejszy efekt po smoothie, no ale jesteś na dobrej drodze, wrzuć siateczkę (bez meshsmooth), to się zastanowimy, jak to uporządkować.

 

Aha i jeszcze jedno, o jakie karbowanie ci chodzi?? Bo jeśli o tą chropowatość gdzie sie trzyma, to raczej bump. Ostatnio chyba źle zrozumiałem.

 

Pracuj, pracuj dalej, czym więcej dasz z siebie teraz tym większą będziesz miał satysfakcję i tym szybciej nauczysz się poly-modellingu. apropos, nie rób w editable mesh lecz editable poly, to znacznie ułatwia modelowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności