Jump to content

ikim

Members
  • Content Count

    210
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

10 Good

About ikim

  • Rank
    Member
  1. Piękny model Bzyku, gratulacje:) Dołączam się do prośb o siatkę. Możesz podać na czym i jak długo sie renderował?
  2. setter: Wszytko jest w tutkach, wiele z nich zaczyna się od wstawiania rzutów w viewport własnie. Przerób kilka zanim zaczniesz zadawac pytania na które odpowiedź masz kilka tematów wyżej. Jeżeli z tym nie dajesz sobie rady to chyba dużo więcej do szczęscia ci potrzebne będzie...:P
  3. Oto moja wersja: Próbowałem zasymulować GI w scanline, co wyszło: widać. Wniosek: jedynym powodem dla którego warto sie bawic w ręczne ustawianie świateł jest czas:) - 12 sekund dla tej scenki. Ilość swiateł - okolo 50 - przegiąłem, ale nie mam siły tego ochudzać. W tym: 20 omni robiących za ambient, rozmiesczone reguralnie. 4 Spot - doświetlają każdą scianę osobno. 2 Direct - główne źródło światła. Reszta to omni do rozświetlenia wybranych elementów sceny. Renderowane na: Athlon 1200, 512 RAM Nie wiem czy podołam jak będzie bardziej skomplikowane wnętrze, straszna mordęga z doswietleniem każdego obiektu żeby całośc wyszła spójnie:/
  4. Boba widzę że ideami Howarda się zainspirowałeś. Podobnie planował jak ty: miasto tworzył zespół kilku polis o liczbie mieszkańców około 5000, usługi nosem, i szkoła w środku założenia, dużo zieleni i tak dalej. Do tej pory ta idea przewija sie w urbanistyce, co dowodzi że nie wszystko co wyszło spod deski kreślarskiej jest do d..y :> Tylko co zrobić z całą ludnością zapełniajacą miasta obecnie? Przesiedlisz ich tam?:) Wydaje mi się że w współczesnej urbanistyce (przynajniej europejskiej) gówne siły są skierowane na przekształcanie miast już istniejacych by uczynic je bardziej przyjaznymi dla mieszkańców. Nowe miasta - w sytuacji kiedy w całej europie przyrost naturalny zbliża się do zera? Oczywiście zaostają Indie, Afryka itd, tylko trudno wymyślać wyrafinowane sposby komunikacji dla osób które nie maja co do ust włożyć. Co do tematu wątku: Obecny internet jest 2 wymiarowy, nie sądzę wprowadzenie 3 wymiaru spowodowało żę zaczną powstawać wirtualne miasta będące kalką obecnych. Podstawowa róznica - w internecie nie istnieje odległość, po co wiec poruszać sie ulicami wirtualnego miasta skoro wszędzie mogę dotrzeć natychmiast? Wygodniejsze jest stworzenie "pomieszczeń" połączonymi linkami tak jak obecne strony www. Nie wiadomo też jaka częśc życia przeniesie się do sieci. Człowiek zwierzak społeczny, a wspólne robienie zakupów ostanio stało sie metodą spędzania wolnego czasu. Z drugiej strony można je robić wspólnie obracajac trójwymiarowe modele produktu, wąchajac próbki zapachowe generowane przez domowy wydzielacz zapachów itd..:P Adobe wypusciła jakis czas temu programik taki do tworzenia stron stron www w 3d, atmosphere bodajże, ale na razie to w powijakach jest jeszcze. Zresztą czy 2d czy 3d - zawsze będzie musiało być to ergonomiczne, łatwe w użytkowaniu estetyczne itd. czyli zasady ktore obowiązują teraz w projektowaniu sie nie zmienią tylko przeniosą w inną rzeczywistośc To tak kilka groszy odemnie na dobranoc PS:Co to wogóle za pracka co sprowokowała cię do takich poszukiwań?:)
  5. Z pomysłem i fajnie zrobione:) Podziwiam że mimo mnogości zastosowanych materiałów praca jest spójna bardzo, nie gryzie sie nic ze sobą. Brawo PS: http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=5899 - tu masz linki do darmowych serwerów, tak na przyszłośc:)
  6. Prace sie powtarzaja Mch, bo kazdy kiedys zaczyna, a lampki są ogólnodostępne i nadaja sie na pierwszy model:) Tak jak napisałes - czas usiąść z boku i obserwowac jak użytkownicy forum porażeni twoim protestem zacza robić w końcu rzeczy Ambitne, Twórcze i Niepowtarzalne. Pozdrówki:) PS: nikifor nikforem ale sedesy robia wrażenie, cuż za niezwykły umysł mół stworzyć coś takiego?:)
  7. Belzebub - możesz rozwinąć myśl żeby rąk na odwrotnej nie robić? bo 1. większośc rigów właśnie na tym bazuje 2. nie do końca widzę wyższośc Fowarda w tym przypadku - możesz mnie oświecić?:)
  8. No i naturalniej by to wyglądało jakby obrót głowy był uzupełniny o lekki skręt górnej częsci tułowia, ale z obrotem kości jest problem jak rozumiem;-) Za obrot wewnątrz IK odpowiada parametr Swiwel angle w zakładce motion. Co do otwierania łapki to w helpie maxowym jest tutek poświęcony temu, o ile pamietam to podpinaja tam zginanie palców pod suwaki, ale mozna chyba pod dowolny parametr.
  9. wydaje mi się ze te czerwone linie to zwykłe splajny, a zakres ruchu nadany jest poprzez przypisanie IK do splajna (menu animation>>patchconstraint), ale to Asblaze niech sie wypowie. Pytanko moje: do czego 6 sliders? bo przypuszczam że reszta kontroluje palce. Powodzenia w bitwie:)
  10. Hmm, czy nikt z komentujacych nie robił speeda czy krotkiej animki tylko i wyłącznie dla jaj? ja tak odbieram pracę pawła, jednych to śmieszy, innych nie - kwestia gustu, a zrobiła się z tego zacięta dyskusja na temat Jego drogi zyciowej, i postępów/ ich braku. Że poświęcił kilka tygodni na robienie rzeczy mniej poważnych, nie oznacza że nie jest w stanie i nei zrobi w przyszłosći czegoś na serio. A częsc z was odebrała to jako zdradę Najwyższych Ideałów Artystycznych którym to trzeba byc po grób wiernym:P Jak na ironię wątek który zapoczątkowały 2 kopulujace króliki na kominie jest w tym momencie wiekszy i bardziej treściwy niż przy innych pracach, dalece bardzej "poważnych" i "godnych grafika":)
  11. Uncle model łodzi jest piękny. Kiedys lepiłem z kartonu takiego, miesiac mi to zajęło.. eh sentymentany sie robię:) Proponuje zbys cos dołozył w dlnym prawym rogu pracy, jest to pierwszy plan a nic na nim nie ma, jakis kontener, maszynę jakąc cuśkolwiek. Ewentualnie te beczki i dzwig sproboj przysunac bliżej, razi mnie ta pustka.
  12. Hej, ostanio w wolnym czasie zrobilem prosty model slimaka:P i bawie sie animowanie go. Prosty spline Ik + kosci na głowę i czułki. w zupelnosci wystarcza od prostego pełzania itd. Mam jednak problem - chcialem żeby np. mógł się on chowac od skorupy - ponizsze obrazki to wlasnie szybki tescik, jest jednak problem - na tak "skompresowanym' slimaku nie da sie juz działac koscmi, powstaja dziwne rzeczy, no i wszystkie przyczepione obiekty typu oczy nie podązają. Ktoś ma sugestie jak to rozwiązać, nie tylko chowanie się ale wszelakie rysunkowe deformacje typu wydłuzanie się częsci ciałą itd. Czy da się to zrobic za pomocą kości?
  13. Archangel, 50x70 da sie skanowac tylko trzeba wykazac nieco samozaparcia:) Co do prac - na kilometr od nich leci kursem przygotowawczym na architekture, poznaje maniere ktora jest wpajana kolejnym rocznikom:) Wszytkie obiekty wygladają jakby były wykonane z tektury i oswietlone z niewiadomo-jakiej strony, brakuje detalu i róznorodnosci w zapełnianiu kartki kreseczkami. Co do 4 od góry pracy - stempel stemplem, uproszczenie uproszczeniem ale skały wyglądajace jak sen szalonego twórcy origami do mnie nie przemawiają:P Nie jest źle ale to co pokazales jest dośc przeciętne, masz już podsatwy przestań klepać schematy i poobserwuj otoczenie. PS: Mógłbyś wrzucić coś swiezszego?:)
  14. Świetlówy świetlówami ale jak w tle dasz ono to proponuje zeby jakieś światło przez nie padało, chyba że to będzie metropolia nocą - nadgodziny i te sprawy...:) I może daj troche oddechu z dołu pracy bo piła wygląda jakbyś jaledwo upchnął na rysunku, tak ciągnie ją dziwnie do krawędzi. czekam na reszte:)
  15. Ostre krawędzie w meshsmoothu uzyskuje sie poprzez zageszczenie krawędzi w siatce "podstawowej" . Temat był już wielokrotnie poruszany na forum:) Proponuje żebys zajrzał do tutków odnośnie modelowania (link jest przypięty na samej górze działu modeling ) np: http://www.max3d.pl/tutoriale/kurs137/elise.htm Przyjżyj się jak ludzie robią samochody tu na forum - zasada ta sama co w twoim modelu. Jak złapiesz podstawy założ wątek w WIP-e, takie rzeczy sie najlepiej tłumaczy na konkretnych przykładach.
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy