Yakhub Napisano 11 Lipiec 2004 Napisano 11 Lipiec 2004 Witam! Rozpocząłem właśnie budowę właściwie pierwszego w życiu \'prawdziwego\' obiektu :). W zamierzeniu ma to być pistolet, jak dobrze pójdzie, to mam nadzieję, że będzie on choćtrochę podobny do Beretty 92F - tutaj jest moje jedyne zdjęcie referencyjne (pochodzące z katalogu militaria.pl): www.jakub.jasna.tarnow.pl/beret/refer.jpg A tutaj to, co już udało mi się zrobić: www.jakub.jasna.tarnow.pl/beret/beret0_4.jpg Mam właściwie zasadnicze pytanie: jak zrobić karbowanie chwytu (chodzi mi o tą taką kratkę)? W grę wchodzą 2 możliwości: 1. Słabo zrobione wymodelowanie 2. Bardzo słabo zrobiona bump-mapa..... [Wyedytowany dnia 11-7-2004 > Yakhub]
nielot007 Napisano 11 Lipiec 2004 Napisano 11 Lipiec 2004 co ja moge napisac model jest cienki ma w ch.... bledow:D ale jak to poczatki to sie nie lam tylko cwic radze ci zaczac od nowa bo chyba z tego juz nie wybrniesz:D:D keep working:D:D
Ka21k Napisano 11 Lipiec 2004 Napisano 11 Lipiec 2004 Mozesz takze zrobic taka kolbe: http://www.kilic-feintechnik.de/Griffschalen/Beretta92F/beretta92f.html albo tutaj masz wiecej szczegolow: http://yukon47.narod.ru/Thematic_Wallpapers/Tehnika/Vojennaja_tehnika/Pistolety_i_revolvery3/pages/Beretta92F.htm a tutaj rozlozona na czynniki pierwsze :)) http://www.alpharubicon.com/leo/beretta92f.htm i kolejne referki: http://www.monstersinmotion.com/weapons/beretta92f-.html Mysle ze na razie wystarczy :)
Yakhub Napisano 11 Lipiec 2004 Autor Napisano 11 Lipiec 2004 qrde, jak wy znajdujecie takie referki ?? Googlałem, ale takich zdjęć jak to na rosyjskiej stronie nie znalazłem nawet w oficjalnym katalogu Beretty!
Salvator Napisano 11 Lipiec 2004 Napisano 11 Lipiec 2004 lepiej znajdź inny serwer, bo z tego obrazek ładuje się wieki! powodzenia w dłubaniu, dużo cierpliwości i nie bój się robi rzeczy od nowa, bo zawsze jest to całkiem inna \"klasa\" (wiem z doświadczenia). A co do twoich pytań, to przy takiej sklai \"karbowania\" w grę wchodzi raczej tylko modelling...
Yakhub Napisano 11 Lipiec 2004 Autor Napisano 11 Lipiec 2004 > lepiej znajdź inny serwer, bo z tego obrazek ładuje się wieki! Zależy komu :) Ja nie narzekam, mam jakies 2-3MB/s z tego serwera :P Ale zdaję sobie sprawę z tego, jak jest, i rozglądam się za czymś lepszym. > radze ci zaczac od nowa Tak tez zrobilem. Mam nadzieje, ze teraz jest choc troche lepiej. Zmieniłem ogólne nastawienie - zamiast robić całość z grubsza, robię po kawałku, ale trochę dokładniej. OK, a teraz render: Będzie lepiej, jak tylko dojdę do porozumienia z Mesh Smooth\'em [Wyedytowany dnia 11-7-2004 > Yakhub] Nie wiem, czemu, ale nie mogę dodać załącznika :( Niestety, znów linki do znienawidzonego serwera: http://www.jakub.jasna.tarnow.pl/beret/beret02_5.jpg http://www.jakub.jasna.tarnow.pl/beret/beret02_5b.jpg [Wyedytowany dnia 11-7-2004 > Yakhub] [Wyedytowany dnia 12-7-2004 > Yakhub]
nielot007 Napisano 11 Lipiec 2004 Napisano 11 Lipiec 2004 daj to albo[url\']tutaj adres[/url]albo [Wyedytowany dnia 11-7-2004 > nielot007]
Ka21k Napisano 11 Lipiec 2004 Napisano 11 Lipiec 2004 Druga proba jak widac stanowczo lepiej. Robienie czegos od nowa daje efekty :))))) Wydaje mi sie ze troche za gruba ci wychodzi ta rekojesc. Jak dodasz droga polowke to bedzie stanowczo za grube.
Kris_R Napisano 11 Lipiec 2004 Napisano 11 Lipiec 2004 Jaką techniką to robisz Yakhub?! Siata się mocno kaszani... i trochę mnie to niepokoi bo mam wrażenie że tobisz niepotrzebne błędy wynikające z niewiedzy... a można ich bardzo łatwo ukinkąć... postaraj się rozmyślnie prowadzić cięcia w siatce... najlepiej tak, aby ścianki składały się z quadów (Polygony z 4 vertexami)... powodzenia
Yakhub Napisano 12 Lipiec 2004 Autor Napisano 12 Lipiec 2004 Technika, a raczej jej brak, to: mały box+edit mesh+face extrude+edit mesh+face extrude+edit mesh+face extrude (i tak w kółko). Ma to tylko jedną zaletę: wszystkie polygony mają 4 wierzchołki :)
Kris_R Napisano 12 Lipiec 2004 Napisano 12 Lipiec 2004 No to ślicznie :) Tylko... i tak coś mi nie pasuje... jeśli później pokażesz siatkę, to postaram się opisać Tobie kilka technik, oki? Powinno pomóc w przyszłych projektach...
Gość User190 Napisano 12 Lipiec 2004 Napisano 12 Lipiec 2004 Model \"nieco\" odbiega od widocznej referencji :) Chyba, ze takie było zało.żenie ;) Za dużo zaokrągleń!!
Yakhub Napisano 12 Lipiec 2004 Autor Napisano 12 Lipiec 2004 re: M@ti: wiem, że odbiega :) Napisałem już, że na razie probuje dojść do porozumienia z Mesh Smoothem. A poza tym nie porywam się na zrobienie idealnej fotorealistycznej kopii, bo wiem, że i tak nie dam rady. Będę w 100% usatysfakcjonowany, jeżeli w zrobionym przeze mnie obiekcie będzie się dało rozpoznać ten model pistoletu.
illy Napisano 12 Lipiec 2004 Napisano 12 Lipiec 2004 zasada meshsmootha: im blizej sa siebie krawedzie bez meshsmootha tym bardziej ostra krawedz bez po jego dodaniu
Predator Napisano 12 Lipiec 2004 Napisano 12 Lipiec 2004 :) najlepiej dosc do porozumienia z meshsmothem stosujac metode editpoly + 0 trojatów i w miare czysta i przejzysta siatka :) wtedy bledy zostana wyeliminowane :) badz tez z trojkatami ale taka jazde na krawedzi stosuja nieliczni ktorzy wiedza jak i gdzie mozna stosowac trojkaty wsiate:) narazie radzilbym potrenowac na plaszczycnie boxach i innych figurach . zageszczanie siatki + mesh obserowac co sie dzieje co i jak i gdzie mozna stosowac :) to takie pobiezne info.
Yakhub Napisano 12 Lipiec 2004 Autor Napisano 12 Lipiec 2004 > 0 trojatów i w miare czysta i przejzysta siatka :) 0 trojkatow mam, gorzej z czystą siatką :) Ponizej nastepna wersja. Z pewnoscia do zrobienia jest jeszcze przod pistoletu - na razie gorna czesc zamka w tym miejscu jest..... trochę dziwna :). No i oczywiście wszystkie te drobne wystajace elementy, jak na przyklad spust :) NIE MAM POJECIA jak mozna wymodelowac taka kratke na rekojesci. Jedyne, co mi przychodzi do glowy, to mnostwo malych kuleczek ustawione od siebie i nachodzace na pistolet + bolean :) ale wiem, że nawet jeżeli zadziała, to będę mógł zapomnieć o czystej i przejrzystej siatce :P http://www.jakub.jasna.tarnow.pl/beret/beret02_8.jpg http://www.jakub.jasna.tarnow.pl/beret/beret02_8b.jpg
ikim Napisano 12 Lipiec 2004 Napisano 12 Lipiec 2004 Myslę ze kratkę da się zrobic bumpem, jeżeli dolozysz do tego mapę specular tak zeby na kulkach mocniej sie odbiajało to powinno wyglądać jakoś. Zanim zaczniesz tekstury kłasc dopracuj model, na razie kuleje mocno. Chocby wcięcie na srubkę w polowie rękojesci - jest półokrągłe u ciebie wyszło dośc nieokreślone, sama rękojesc wyszła zbyt obło, na referencji widac wyraźnie ze ma ostre krawędzie. Zgubiłes pozatym dużo detalu, spro modelowania jeszcze przed tobą.:) Najlepiej zebys dal siatkę modelu, będzie mozna cos bliżej powiedzieć / wytknąc błędy / itd:) pozdr ikim
Ka21k Napisano 13 Lipiec 2004 Napisano 13 Lipiec 2004 Sprobuj nadac poszczegolnym plaszczyznom inny numer w Smoothing Groups, a przy dodawaniu MeshSmooth\'a zaznacz Separate By: Smoothing Groups. Powinno ci to pomoc w miare zapanowac nad oblymi ksztaltami. Cwicz, cwicz i pokazuj efekty. Ja tez sie dopiero ucze :P Pozdrawiam.
Salvator Napisano 14 Lipiec 2004 Napisano 14 Lipiec 2004 Wysłane przez Yakhub Ja nie narzekam, mam jakies 2-3MB/s z tego serwera :P LOL - 2-3 MB?! Jeśłi to nie pomyłka, to jestem ciekaw ile płacisz za takie łącze ;P Widać, że druga wersja znacznie lepsza, pamiętaj, że czym ładniejsza jest siateczka, tym łądniejszy efekt po smoothie, no ale jesteś na dobrej drodze, wrzuć siateczkę (bez meshsmooth), to się zastanowimy, jak to uporządkować. Aha i jeszcze jedno, o jakie karbowanie ci chodzi?? Bo jeśli o tą chropowatość gdzie sie trzyma, to raczej bump. Ostatnio chyba źle zrozumiałem. Pracuj, pracuj dalej, czym więcej dasz z siebie teraz tym większą będziesz miał satysfakcję i tym szybciej nauczysz się poly-modellingu. apropos, nie rób w editable mesh lecz editable poly, to znacznie ułatwia modelowanie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się