Jump to content

Recommended Posts

Posted

Yo! Walcze z pewnym problemem juz od pewnego czasu, szukalem w internecie, probowalem roznych programow, ale wszystko sprowadza sie do tego ze nie potrafie tego osiagnac. Idea. Na co dzien pracuje w archicadzie, niestety powstaje tam duzy problem z tworzeniem trawy. Mam objekt 3ds(gld,obj) kawalka trawy ktory moge wstawiac i wychodzi to dla mnie bardzo zadowalajaco, problem z tym, ze archicad nie ma instances czy proxies jak np. max co powoduje ze jest to strasznie komputerozerne. Wyszedl jakis czas temu nowy Maxwell Render z czyms co wydaje sie pomocne - Vector displacement map. Obsluguje je dajac rozne nowe mozliwosci. Widzialem jak w helpie maxwella tworza grzybka przy pomocy samej mapy. I oto stawia sie problem, skad brac te mapy. Probowalem uzywac mudboxa i 3dcoat do stworzenia tego, ale uczenie sie kolejnych programow i modelowania w nich przewyzsza moje mozliwosci. Kiedy probuje do nich zaimportowac ten kawalek trawy nie ma problemu, ale mapy mi juz z tego nie stworzy. Pomyslalem, ze moze nie da sie stworzyc takiej mapy, ale nie blad, jakimis prostymi narzedziami w mudboxie stworzylem z ich plane'a kilka "dingsow" przypominajacych chcac nie chcac trawe. Brzydkie ale jest, maxwell renderuje to tak jak sie spodziewalem. Problem polega na tym ze uczenie sie jakiegos programu w celu uzyskania jednej rzeczy jest bezsensowna strata czasu, bo mimo juz wielo godzinnej walki, nie potrafie stworzyc zdzbel trawy i ich rozmiescic. Pytanie wiec stawiam nastepsujace, czy ktos wie jak przerobic lub co zrobic z obiektem 3ds(lub obj, mam oba) mojej trawy zeby uzyskac z niej vector displacement map lub czy moze bylby ktos tak mily ogarniety w jakims programie co potrafi wygenerowac taka mape i stworzylbymi VDM dla trawy.

Z gory dzieki za odpowiedz

Pozdrawiam

  • Replies 1
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted

Teraz nowy Zbrush 4.3 ma mieć Vektor Displacement map a wręcz grzechem było by dla grafika nie orientować się w tym programie...ale puki co sam jestem dopiero na etapie wdrażania się te wszystkie magiczne pojęcia typu normal mapy czy displacementy... Orientuje się ktoś w ogóle w czym lepszy -użyteczniejszy jest ten Displacement vektorowy od zwykłego ?

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy