Skocz do zawartości

goped

Members
  • Liczba zawartości

    23
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Miasto (opcjonalne)

  • Miasto
    gliwice

goped's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. ja wiem o tym, ale o sandforce widzialem rozne niepochlebne opinie o jego dzialaniu, tanszy kingston tez jest na tym samym sandforcie, teraz widze agility 4 za 355zl 128gb, ale nie wiem czemu vertex/agility 4 maja mniejsze transfery niz poprzednicy. Zreszta to nie ma znaczenia, bo wiem ze w dzialaniu beda podobne, warto wiec wybrac moze agility 4? nie moge znalezc zadnych sensownych testow. Tez o wydajnosc mi chodzi wiec dlatego ssd nie hdd.
  2. No dlatego kupuje 3 kosci bo i7 920 ma wbudowany kontroler pamieci triple channel, wiec musze wsadzic po 3 kostki :) W takim razie chyba kupie 3x4gb kingston hyperX 1600, wiem ze mowiliscie ze taktowanie nie ma znaczenia, ale 2gb kosci sa po 35zl 1333, wiec jakbym bral 2gb to wtedy olewam taktowanie, jednakze 4gb 1333 - 65zl, a 4gb hyperX 1600 75zl wiec mala roznica to sobie doplace. Ktos jeszcze ma jakies pomysly czy opinie na te tematy? Zawsze jeszcze moge zmienic dysk ale w sumie nikt sie konkretnie na jego temat nie wypowiedzial, a w testach przy niekompresowalnych plikach wydajnoscia glowy nie urywa(no niestety Sandforce jako sterownik) ale przynajmniej dosc tani. edit: sprawdzilem w biosie, aktualne kosci to 3x1gb 1066, czy to oznacza ze jak dam szybsze to zwolnia do 1066? widzialem tam mozliwosc sterowania osobno kanalami ale nie wiem czy do czestotliwosci to podziala. Mysle teraz zeby kupic HyperX 1600 a te stare wyciagnac, a moja dziewczyna bedzie sobie za jakies 0,5roku skladac komputer to jej dam hyperX a sobie kupie 6gb i razem bedzie 9gb na 1066 a puki co 12gb 1600
  3. Dobra, W takim razie mysle ze ten kingston za 320zl bedzie ok, bo w testach jest podobny do agility 3, teraz jeszcze zostalo pytanie ilosci ramu. Jezeli mam sie nie przejmowac czestotliwoscia ramu to do wyboru jest miedzy 6gb za 105zl lub 12gb za 195zl, jest roznica 90zl mimo wszystko, po prostu moge wydac spokoj 500 zl i kupic wiecej, ale jezeli nie bedzie mi to potrzebne to wole wydac mniej. Wiec jak sadzicie, 9gb wystarczy czy lepiej miec te 15gb lacznie? Dzieki za odpowiedzi :)
  4. Witajcie! :) Od tygodnia zbieram sie do usprawnienia mojego PC i potrzebuje pomocy. Na wstepie zaznaczam, ze przeszukalem mase for, przeczytalem sporo artykulow itp. wiec prosze nie odsylajcie do w. google bo on juz nie lubi jak go o to pytam :D Platforma: Core i7 920 2.66Ghz GA-EX58-DS4 3x1Gb ram(nie pamietam jakie taktowanie, ktos wie jak latwo to sprawdzic?) Radeon HD4670 Jako dysk ktoras barracuda 320Gb. Komputer ma swoj wiek, jednakze patrzac na testy i faktyczne osiagi nawet najnowe 4 rdzeniowe i5 go nie przeskakuje tak o. Przy okazji pytanie czy ktos nie chce sprzedac uzywanego i7 980x lub cos kolo tego na LGA1366 posiadajacego 6 rdzeni? Dobra do sedna. Zamierzam dokupic ram i dysk SSD. Ram: W rzeczywistosci ile potrzebuje ramu do spokojnej pracy z aplikacjami 3D, edycji video i zdjec(photoshop i AE) oraz renderowania(maxwell i vray) w 64 bitach? Wymagania zalecane to zazwyczaj jak czytalem 6 - 8gb jednak relatywnie. Czytalem jak ludzie czesto marudza ze maja 16gb ramu a wykorzystuje im komputer 2. Zastanawiam sie nad kupnem konkretnych kosci: 3x kingston 1333 4gb kingston hyperx 1600 4gb kingston/goodram 1333 2gb Roznica miedzy 4 a 2 gb w sumie jest spora bo ponad 100zl na wszystkich kosciach a w polaczeniu z aktualnymi bedzie 9 lub 15gb ramu. Warto inwestowac? Drugie pytanie dotyczy taktowania. Jaki realny wplyw ma ono na prace w wymienionych warunkach? Wiem ze mozna mocniej krecic procka, ale sam nie wiem, jak renderuje podkrecam go do 3.4ghz i pracuje, niby majac 1600 mozna z latwoscia dociagnac do 4ghz, ale watpie by byla to jakas ogromna roznica. Co o tym sadzicie? SSD: Wiem ze jest osobny dzial, ale nie chce niepotrzebnie tworzyc 2 watkow. Dyskow jest kilka, moim faworytem jak narazie jest Kingston SSDNow V+200 120gb 320zl, jednak widze w cenach po 350 - 380 inne, jak Kingston HyperX czy OCZ Vertex 3 Agility 4 etc. Czytam rozne testy ale tak w sumie nie wiem czy ma sens inwestowac w te lepsze, parametry nie zawsze sa jakos duzo wyzsze a zwazajac na to, ze w aktualnym sprzecie mam SATA2 to i tak nie wykorzystam ich w pelni. Jednak zawsze jakas dobra trwalosc, niezadnosc niewiele drozsza moze byc sensowna, koniec koncow to dane. Chetnie uslysze wasze opinie i porady bo chcialbym wreszcie cos wybrac i kupic, ale jakos nie moge sie zdecydowac. Dodam, ze glownie interesuja mnie rozwazania na podstawie sklepu www.proline.pl (linki do dzialu dyskow i ramow z wlaczona opcja pokazywania tylko SSD i DDR3) Oczywiscie jakies super oferty na allegro czy gdzies sa mile widziane, jednak rzadko spotykam sie z cena lepsza niz w proline, a mam go 200m od siebie wiec tez zyskac 20zl i brac przez internet to wole isc do sklepu. Dzieki wszystkim za rzut okiem i mam nadzieje ze z wasza pomoca zakupie cos w najblizszym czasie. Pozdrawiam! Ps. rozpisalem sie troche i temat nie do konca opisuje tresc powyzsza, jednakze uruchamiajac edycje nie moge edytowac tematu :(
  5. goped

    łazienka minimalistyczna

    Nie nazwałbym tego łazienką minimalistyczną, moja własna wymiarowo na styk się mieści w normach, może nie mam wanny, ale mam tam mnóstwo miejsca na kosmetyki detergenty, mydła i inne bzdety(zlew z blatem i szafkami, lustro z szafkami, szafa w ścianie), i do tego pralkę, a nic nie ogranicza twoich ruchów anie nie odczuwasz malej ilości miejsca. Tu nie dość że dużo miejsca to nic nie ma :( W sumie jak tak patrze to moja dziewczyna by nawet nie miała gdzie wsadzić 1/5 swoich mazideł i reszty(2 szuflady to wszystko?).
  6. W Archicadzie sa proceduranle tekstury? Gdzie?:)
  7. Dzięki :D Archicad nie ma o ile wiem map proceduralnych :D może coś małego ale nie wiem o tym, wszystkim bardziej zajmuje się w studio Maxwella i każdy materiał jest by MR więc AC mało tu ma do gadania. Nic, powalczę z tym możliwe, że faktycznie dam różnego rozmiaru tekstury. Jak już skończę rendery to wrzucę w odpowiedni dział pochwalić się co naskrobałem, może wtedy pomożecie to jakoś udoskonalić już stricte z okiem na rendery. Dzięki za pomoc i do następnego :)
  8. Dzieki :) Z tym, że robiłem kiedyś tak sam texture(teraz przynajmniej już wiem jak to się nazywa) ale problem i tak pozostawał. Bo o ile przy pomocy tego nie będzie widać łączeń i będzie to miło przechodziło to i tak pozostanie problem powtarzalności. Na betonie to widac, bo jak krawędzie będą się ładnie łączyć to pewien schemat(np. różne odcienie tekstury) i tak będzie się powtarzał. W uproszczeniu, jak zrobię czarny kwadrat z białym kółkiem na środku to mam teksture seamless i będzie się to ładnie łączyć, ale kółko będzie się powtarzać. Natomiast ja bym chciał w jakiś sposób dodać do tego pewien rodzaj losowości, albo właśnie nie wiem czego, że środek tekstury będzie się w jakiś sposób zmieniał, żeby całość wyglądała nie nosiła na sobie żadnych śladów schematu. Beton ze zdjęcia wyżej w miejscach połączeń ładnie pasuje, ale przez to, że na srodku jest jaśniejszy widać wielokrotnie rozjaśnienie. No chyba, że się nie da tak, albo ja czegoś nie rozumiem? :)
  9. Cześć! Walczę z MR i mam taki problem. Robię wizki całego osiedla gdzie powierzchnie są duże i bardzo widoczna jest powtarzalność tekstury. Pewnie zaraz powiecie poszukaj czy coś w tym stylu, ale to fajnie by było jakby ktoś powiedział jak takie zjawisko się fachowo nazywa, albo jak z tym sobie poradzić. Oto przykład: Na asfalcie i ścianie z desek, oraz gdzieś tam w oddali widać często powtarzający się schemat tekstury. Mogę to bardzo powiększyć, żeby to jakoś zniwelować ale np. w przypadku desek to albo deski będą powtarzalne ale dobrych rozmiarów, albo przestaną się powtarzać ale za to będą ogromne. Archicad+Maxwell R. Z góry thx za pomoc! :)
  10. Yo! Walcze z pewnym problemem juz od pewnego czasu, szukalem w internecie, probowalem roznych programow, ale wszystko sprowadza sie do tego ze nie potrafie tego osiagnac. Idea. Na co dzien pracuje w archicadzie, niestety powstaje tam duzy problem z tworzeniem trawy. Mam objekt 3ds(gld,obj) kawalka trawy ktory moge wstawiac i wychodzi to dla mnie bardzo zadowalajaco, problem z tym, ze archicad nie ma instances czy proxies jak np. max co powoduje ze jest to strasznie komputerozerne. Wyszedl jakis czas temu nowy Maxwell Render z czyms co wydaje sie pomocne - Vector displacement map. Obsluguje je dajac rozne nowe mozliwosci. Widzialem jak w helpie maxwella tworza grzybka przy pomocy samej mapy. I oto stawia sie problem, skad brac te mapy. Probowalem uzywac mudboxa i 3dcoat do stworzenia tego, ale uczenie sie kolejnych programow i modelowania w nich przewyzsza moje mozliwosci. Kiedy probuje do nich zaimportowac ten kawalek trawy nie ma problemu, ale mapy mi juz z tego nie stworzy. Pomyslalem, ze moze nie da sie stworzyc takiej mapy, ale nie blad, jakimis prostymi narzedziami w mudboxie stworzylem z ich plane'a kilka "dingsow" przypominajacych chcac nie chcac trawe. Brzydkie ale jest, maxwell renderuje to tak jak sie spodziewalem. Problem polega na tym ze uczenie sie jakiegos programu w celu uzyskania jednej rzeczy jest bezsensowna strata czasu, bo mimo juz wielo godzinnej walki, nie potrafie stworzyc zdzbel trawy i ich rozmiescic. Pytanie wiec stawiam nastepsujace, czy ktos wie jak przerobic lub co zrobic z obiektem 3ds(lub obj, mam oba) mojej trawy zeby uzyskac z niej vector displacement map lub czy moze bylby ktos tak mily ogarniety w jakims programie co potrafi wygenerowac taka mape i stworzylbymi VDM dla trawy. Z gory dzieki za odpowiedz Pozdrawiam
  11. Hello kupuje nowy komputer i stanalem przed rozdrozem. Plyta: GA-EX58-DS4; proc:core i7 920; ram:3x1gb 1033 kingmax; grafika: i tu wlasnie sie zastanawiam, czy lepiej kupic 2 radeony hd4550 czy i polaczyc przez crossfire, z drugiej strony moge kupic np. 1 radeona hd4670; mam w sumie 2 pytania: -ktora konfiguracja jest bardziej wydajna? -plyta glowna ma 1xpcie16 i 2xpcie8, a radeony owe sa pod pcie16, bedzie to dzialac? w ogole nie mam pojecia jak to wszystko wspolpracuje. Komp nie musi wyciskac 500fps w grach, ale ma byc do grafiki komputerowej, 3dsmax, after effects itp. o 2 radkach myslalem glownie dlatego ze bede mial mozliwosc podlaczenia 4 monitorow, aczkolwiek aktualnie nie jest mi to potrzebne. Chetnie uslysze pouczenia, informacje i opinie pozdro
  12. Witam. Chcialbym wykonac ten tutorial: http://www.cgarchitect.com/resources/tutorials/misc/tutorial2.asp jednak z uwagi na to. ze mam max 6 nie mam w nim(albo przynajmniej nie moge znalesc) mapy "camera map per pixel". Jezeli nie ma, to da sie to jakos dodac? A moze jakos obejsc? Z gory thx za odp.
  13. Witam. Macie moze pomysl jak zrobic niebo z chmurami? Nie chodzi mi tu o obrazek tylko o obiekt znajdujacy sie w chmurach, cos jak zfilmowany samolot w chmurach.
  14. Sprawdzalem juz kilka metod :P, niestety, bez skutku. Przeczytalem gdzies w nowosciach w helpie o marteriale Architectural. Jest tam napisane, ze wystarcze podniesc luminance w tym i bedzie swiecic, a obok obrazek potwierdzajacy to, jakas pokrzywiona rurka ktora oswietla prawdopodonie jakis zolty obiekt. Wszystko fajnie, ale niestety u mnie to nie dziala :] Jak wlacze luminance to tak jak w innych przypadkach, obiekt widac w ciemnosci, ale nie oswietla innych. Teraz biore sie za metode Piotrka. Ps. Co to jest FG?
  15. a da sie to jakos uzyskac w scanline?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności