Jump to content

Obiekt emitujacy swiatlo


goped
 Share

Recommended Posts

to wiem, ale self illumination sprawia ze obiekt nie znika bez swiatla. a mnie chodzi o to zeby to byla wlasnie lampa. W blenderze mozna takich obiektow uzywac jako lamp itp. Ja chcialbym taki efekt tutaj. Zeby to swiecilo, ale tak zeby oswietlalo tez inne przedmioty.

Link to comment
Share on other sites

W scanline też się da. Tylko trzeba włączyć Advanced Lighting -> Radiosity. Materiałowi z self ilumination nadajesz uberMateriał Advanced Lighting Override i zwiększasz luminance scale w jego ustawieniach. Czasami trzeba bardzo przegiąć ze skalą żeby zobaczyć efekt.

Link to comment
Share on other sites

W mentalu przypisując do obiektu kolor diffuse, w modelu HSV wartość V należy ustawić większą niż 1, np. 1000. Wtedy, po właczeniu FG, obiekt świeci. Niestety, w ten sposób obiekt nie emituje fotonów...

Aby obiekt był prawdziwym źródłem światła, emitował fotony etc. trzeba przypisać mu odpowiedni shader, który trzeba ściągnąć z netu, albo samemu napisać :)

Link to comment
Share on other sites

Sprawdzalem juz kilka metod :P, niestety, bez skutku. Przeczytalem gdzies w nowosciach w helpie o marteriale Architectural. Jest tam napisane, ze wystarcze podniesc luminance w tym i bedzie swiecic, a obok obrazek potwierdzajacy to, jakas pokrzywiona rurka ktora oswietla prawdopodonie jakis zolty obiekt. Wszystko fajnie, ale niestety u mnie to nie dziala :] Jak wlacze luminance to tak jak w innych przypadkach, obiekt widac w ciemnosci, ale nie oswietla innych. Teraz biore sie za metode Piotrka.

Ps. Co to jest FG?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy