goped Napisano 19 Grudzień 2011 Napisano 19 Grudzień 2011 Yo! Walcze z pewnym problemem juz od pewnego czasu, szukalem w internecie, probowalem roznych programow, ale wszystko sprowadza sie do tego ze nie potrafie tego osiagnac. Idea. Na co dzien pracuje w archicadzie, niestety powstaje tam duzy problem z tworzeniem trawy. Mam objekt 3ds(gld,obj) kawalka trawy ktory moge wstawiac i wychodzi to dla mnie bardzo zadowalajaco, problem z tym, ze archicad nie ma instances czy proxies jak np. max co powoduje ze jest to strasznie komputerozerne. Wyszedl jakis czas temu nowy Maxwell Render z czyms co wydaje sie pomocne - Vector displacement map. Obsluguje je dajac rozne nowe mozliwosci. Widzialem jak w helpie maxwella tworza grzybka przy pomocy samej mapy. I oto stawia sie problem, skad brac te mapy. Probowalem uzywac mudboxa i 3dcoat do stworzenia tego, ale uczenie sie kolejnych programow i modelowania w nich przewyzsza moje mozliwosci. Kiedy probuje do nich zaimportowac ten kawalek trawy nie ma problemu, ale mapy mi juz z tego nie stworzy. Pomyslalem, ze moze nie da sie stworzyc takiej mapy, ale nie blad, jakimis prostymi narzedziami w mudboxie stworzylem z ich plane'a kilka "dingsow" przypominajacych chcac nie chcac trawe. Brzydkie ale jest, maxwell renderuje to tak jak sie spodziewalem. Problem polega na tym ze uczenie sie jakiegos programu w celu uzyskania jednej rzeczy jest bezsensowna strata czasu, bo mimo juz wielo godzinnej walki, nie potrafie stworzyc zdzbel trawy i ich rozmiescic. Pytanie wiec stawiam nastepsujace, czy ktos wie jak przerobic lub co zrobic z obiektem 3ds(lub obj, mam oba) mojej trawy zeby uzyskac z niej vector displacement map lub czy moze bylby ktos tak mily ogarniety w jakims programie co potrafi wygenerowac taka mape i stworzylbymi VDM dla trawy. Z gory dzieki za odpowiedz Pozdrawiam
operonxyz Napisano 22 Luty 2012 Napisano 22 Luty 2012 Teraz nowy Zbrush 4.3 ma mieć Vektor Displacement map a wręcz grzechem było by dla grafika nie orientować się w tym programie...ale puki co sam jestem dopiero na etapie wdrażania się te wszystkie magiczne pojęcia typu normal mapy czy displacementy... Orientuje się ktoś w ogóle w czym lepszy -użyteczniejszy jest ten Displacement vektorowy od zwykłego ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się