Gość ant-3d Napisano 22 Grudzień 2011 Napisano 22 Grudzień 2011 Hej Chce wyextrudowac kontur jakiejs bitmapki. Niech to bedzie drzewko. Mam mape diffuse (czyli zdjecie) oraz mape 2 kolorowa na opacity. Spoko, normalnie to bym wzial automat i zwektoryzowal mapke opacity, poprawil po automacie, wrzucil do maxa jako spline, extrude i po krzyku. Problem w tym ze ten workflow przestaje dzialac jesli mam mnostwo takich obiektow do zrobienia. Jest na to jakis lepszy sposob? Probowalem bawic sie displacem ale daje oplakane rezultaty. Czy mozna jakos zrobic operacje "cut" ktora sama mi wytnie poly w oparciu o mapke? Jakbyscie podeszli do takiego zadania?
Monio Napisano 22 Grudzień 2011 Napisano 22 Grudzień 2011 (edytowane) Sam ciekawy jestem. Koniecznie to musisz w maxie zrobić? W zbraszu dałoby się na szybko dziabnąć i potem export do OBJotów. ;) Pierwszy konik zrobiony zrobiony w zecie z obrazka w 2 minuty, 6k trisów. Model wygląda jak ten z dołu* ale jak siata za bardzo razi to extrudzisz zewnętrznego edża, tniesz sylwetkę polygonami, fill hole i masz efekt jak ten po prawej. Mogę ci napisać macro do zbrasza które by załatwiało za ciebie większość klików, wtedy to kwestia sekund i wypluwasz obj. Oczywiście jeśli masz możliwość to tego ZB używać. *Brak dziury między nogami bo nie zaznaczyłem edża przy extrudowaniu oczywiście. ;) Edit: Edytowane 22 Grudzień 2011 przez Monio
Rekomendowane odpowiedzi