nebaba Napisano 22 Grudzień 2011 Napisano 22 Grudzień 2011 Witam Może ktoś mi coś poradzi. Chciałbym rozpakować siatkę uv lekko skomplikowanego walca (po lewej). Podstawą obiektu jest koło. Dlaczego w siatce po prawej otrzymuję efekt koła ściśniętego do elipsy? Da się to jakoś zmienić? Chciałbym mieć na siatce koło tam, gdzie na obiekcie jest koło, a nie kombinować przy malowaniu tekstury...
mookie Napisano 22 Grudzień 2011 Napisano 22 Grudzień 2011 Dodaj szew (seam) na krawędzi tego cylindra. Upewnij się, że rozpakowujesz model sposobem Conformal, a nie Angle Based.
Houston Napisano 22 Grudzień 2011 Napisano 22 Grudzień 2011 Albo nie masz zaznaczonego sposobu rozkładania uv na Conformal albo źle pociąłeś siatkę. EDIT: Mookie jak zawsze na posterunku ;)
nebaba Napisano 22 Grudzień 2011 Autor Napisano 22 Grudzień 2011 Dziękuję za informacje. Niestety - Mookie - co prawda miałem ustawione Angle Based, lecz przestawienie na Conformal nie poprawiło sytuacji. Próbowałem nawet poodcinać szwami wszystkie koła w obiekcie i wszystkie są jakoś tak dziwnie spłaszczone - nawet, kiedy rozpakowuję je jako osobne siatki :( Wydaje mi się, że tu nic nie da rady źle pociąć - jeśli odcinam cały 'dekielek', powinno mi to dać koło i już. Źle myślę?
mookie Napisano 22 Grudzień 2011 Napisano 22 Grudzień 2011 Najprawdopodobniej masz źle wstawione szwy, ewentualnie coś nie tak z topologią bryły. Podeślij plik albo pokaż dokładnie, gdzie poprowadziłeś seamy.
szczuro Napisano 22 Grudzień 2011 Napisano 22 Grudzień 2011 spróbuj zaaplikować skalę obiektu w object mode: ctrl+A-> scale i wtedy rozłożyć. blender rozkłada siatkę nie uwzględniając przeskalowania obiektu.
Sunedge Napisano 27 Grudzień 2011 Napisano 27 Grudzień 2011 hmm, podlacze sie a jak nie wyswietla sie opcja wyboru rozkladania siatki - angle based - conformal ? cos robie nie tak - czy tak ma byc ?
rice Napisano 27 Grudzień 2011 Napisano 27 Grudzień 2011 Opcja wyboru angle based/conformal jest w zakladce Tool Shelf "t" na samym dole.
mookie Napisano 27 Grudzień 2011 Napisano 27 Grudzień 2011 Ulokowanie tam tej opcji PO, a nie PRZED rozpakowaniem siatki jest nonsensowne. Próbowałem zwrócić społeczności uwagę na te i inne absurdy w nowym Blenderze, ale daremnie. http://blenderartists.org/forum/showthread.php?205173-How-to-make-our-work-easier-in-Blender-with-only-a-few-improvements-%28new-list%29&highlight= http://blenderartists.org/forum/showthread.php?231184-Irritating-facts-about-Blender-2.5x-%28with-video-comparison-on-page-4%29
Sunedge Napisano 27 Grudzień 2011 Napisano 27 Grudzień 2011 Schowalo sie, dzieki Szkoda, ze te niektore opcje nie sa zapamietywane pzrez blendera, i za kazdym razem sa te same domyslne wartosci. dzieki raz jeszcze
nebaba Napisano 30 Grudzień 2011 Autor Napisano 30 Grudzień 2011 Szczuro - dzięki serdeczne. Po raz kolejny bardzo mi pomogłeś. Innym oczywiście też dziękuję. Szczególnie Mookiemu, bo dzięki niemu dowiedziałem się, że istnieją dwa sposoby rozpakowania... ech człowiek uczy się całe życie... dziękuję i pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się