makbol Posted December 22, 2011 Share Posted December 22, 2011 (edited) Zaczynam dłubać przy Citroenie C1. Jest to mój projekt na studiach także liczę na to będzie to dla mnie odpowiednia motywacja do skończenia :). Jest to właściwie mój pierwszy samochód także pewnie wystąpi sporo błędów i problemów :-).Póki co nie za wiele: Edited December 27, 2011 by makbol Link to comment Share on other sites More sharing options...
pecet Posted December 22, 2011 Share Posted December 22, 2011 Znaczek ładny ale karoseria nie zapowiada się zbyt dobrze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FF Posted December 22, 2011 Share Posted December 22, 2011 Na jakich studiach sie robi takie projekty? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pecet Posted December 23, 2011 Share Posted December 23, 2011 Freedom Fighter - u mnie trzeba było wymodelować własną twarz w blenderze ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
makbol Posted December 23, 2011 Author Share Posted December 23, 2011 @pecet, wiem nie skończyłem jeszcze tego elementu. Staram się prostować. @Freedom Fighter, to jest projekt na grafikę komputerową. Sam sobie wybrałem temat. Jestem na politechnice na informatyce. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JakóbM Posted December 24, 2011 Share Posted December 24, 2011 Cześć. Nie wiem czy przerabiałeś ten tutek kolegi z forum. http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=76184 Link to comment Share on other sites More sharing options...
makbol Posted December 25, 2011 Author Share Posted December 25, 2011 @JakóbM, Dzięki sprawdzę. Tymczasem mały update. Wiem na pewno że trochę nie równo jest pod światłem. Pewnie trzeba będzie tam jakoś zmodyfikować siatkę :). Siatka nie jest za gęsta? Link to comment Share on other sites More sharing options...
makbol Posted December 27, 2011 Author Share Posted December 27, 2011 Ufff skończyłem kołpak. Zacząłem robić go dla rozrywki od karoserii a okazało się że będzie przy nim nieco więcej pracy :). Link to comment Share on other sites More sharing options...
makbol Posted December 30, 2011 Author Share Posted December 30, 2011 Mały update. Czeka mnie jeszcze sporo pracy. Zastanawiam się jak prawidłowo wyciszyć przednie nadkole. Rozkładać krawędzie (tak jak jest teraz) czy potraktować trójkątem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
makbol Posted January 2, 2012 Author Share Posted January 2, 2012 Zrobiłem od nowa. Baza chyba prawie skończona. Zastanawiam się co teraz robić? W sensie w jakiej kolejności najlepiej. Byłbym wdzięczny za komentarze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
No]2 Posted January 3, 2012 Share Posted January 3, 2012 siata raczej mizernie rozłożona, chociaż ja się tam na autach bardzo nie znam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pecet Posted January 3, 2012 Share Posted January 3, 2012 Też tak uważam, niestety słaba to baza. Później podeślę Ci siatki puga 107, który jest podobny, może będą pomocne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
makbol Posted January 3, 2012 Author Share Posted January 3, 2012 Możesz wskazać co konkretnie jest źle? Chyba że cała jest źle... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smoku Posted January 3, 2012 Share Posted January 3, 2012 makbol. Nie kojarzysz metody całkiem ostatnimi czasy rozpowszechnionej na forum? Modelowania mid-poly. Robisz bazę (bryłę) oddającą jedynie kształt, bez żadnego zbędnego detalu, zagęszczasz i dopiero potem cokolwiek wycinasz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pecet Posted January 3, 2012 Share Posted January 3, 2012 Nieregularna, krzywa, nie definuje kształtów takich jak powinny być (np. tylne nadkole, blachy między przednią lampą a słupkiem).. Jak obiecałem, siatka puga, którego kiedyś robiłem (bardzo podobne auto) http://pecet3d.8p.pl/tmp/p107.jpg , mam nadzieję że będzie to pomocne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
makbol Posted January 3, 2012 Author Share Posted January 3, 2012 (edited) Dzięki pecet za siatkę. Zastanawiam się jak to jest z taką siatką. Masz wprawę w przesuwaniu pikseli czy taka równa a jednocześnie gęsta siatka powstaje z prostej po dodaniu edge loopów? Ok popracuję jeszcze nad siatką. Co do tylnego nadkola to być może siatka nie jest najlepsza jednak kształt wydaje mi się jest zachowany. Wzorowałem się na tym, tym i tym zdjęciu. Nie napisałem że jest to wersja trzydrzwiowa a różnią się one detalami takimi jak właśnie to nadkole. Edited January 3, 2012 by makbol Link to comment Share on other sites More sharing options...
pecet Posted January 3, 2012 Share Posted January 3, 2012 Faktycznie, wersja 5 i 3-drzwiowa mają inne nadkola. Nad siatką, na pewno trzeba umieć panować, ale nie trzeba pojedynczych wertexów przesuwać, można sobie pomagać modyfikatorami, np. za pomocą FFD da się gładko wygiąć powierzchnie z dużej ilości poly. Aha, siatka na szarym modelu jest robiona głównie poly po poly, ale ta na żółtym to już skonwertowana po 1xms i na niej wycianane i dorabiane to czego nie ma na pierwszej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now