Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Używam Mental Ray'a i używam też materiałów mentalowskich. Nie wiem jednakże jak zrobić takie realistyczne szkło jak na poniższych obrazkach, których przeźroczystość była by zależna od grubości? Przeczytałem, że do tego służy materiał (czy te właściwość) Transculent. Ja zazwyczaj wychodzę od materiału Arch & Design. W tym materiale w ramce Refraction jest ramka Transculency z opcjami Weight i Color ale coloklwiek tam zmienie nie wpływa to na przeźroczystość. Pomóżcie proszę jak można to poprawnie zrobić…

 

30602:mochnik_schody.jpg20a0881fe253fb46.jpg

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie wiem czy istnieje coś takiego jak zależność przeźroczystości od grubości, raczej nie. (są bardzo grube szyby np w oceanariach - kilkadziesiąt cm i cienkie np w oknach - kilka mm, a ich przeźroczystość jest taka sama). Tu raczej chodzi o zabarwienie szkła, jak sam pokazałeś na pierwszym zdjęciu, schody są lekko zabarwione na zielono. W vray-u jest opcja "color fog" ale nie znam odpowiednika w mentalu.

Napisano

Oczywiście że istnieje zależność bo szkło nigdy nie jest materiałem idealnie przeźroczystym. Nawet diament nie jest bo zawiera w sobie śladowe ilości innych związków, to dzięki nim rozpoznaje się jego jakość i pochodzenie. Dokładnie to tylko idealna próżnia jest przeźroczysta w 100%

Napisano

zgadzam sie z tobą jesli chodzi o to ze nic nie ma 100% przeźroczystości, ale w tym przypadku (szklane tafle o grubości ok 1,0 - 2,0 cm) nie będzie miało to żadnego znaczenia.

Napisano

Przezroczystość nie może być zależna od grubości szkła, przezroczystość jest taka sama natomiast na grubszych szkłach lepiej widoczna.

, daj diffuse na 0, reflectivity i transparency na 1, Advanced Rendering Options > Refraction > Max Distance- tym się pobaw, wrzuć tam kolor, IOR daj na 1,5 +/- 0,1 dla efektu wylacz thin-walled jesli masz wlaczone i oczywiscie podbij sample na glossyness jesli jeszcze tego nie zrobiłeś.

Napisano

Wnioskując z obrazkaów które wrzuciłes nie chodzi ci o przezroczystość tylko o refrakcję. Używam vraya więc nie wiem jakie nazwy maja odpowiednie parametry w mentalu. Ale w vrau tą sprawę załatwia IOR i FOG (No i sama wartośc REFRACTION również ale to trochę co innego)

Dyskusja o tym czy grubość wpływa na przezroczystość czy nie to w tym przypadku czyste bicie piany nie na temat

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności