Nowi Napisano 31 Grudzień 2011 Napisano 31 Grudzień 2011 Witam mam zrobiony teren z różnych brył w Poly i chciał bym wyrenderować heightmape. Ma ktoś może jakiś pomysł jak to zrobić ? z góry dzięki za rady.
Nowi Napisano 31 Grudzień 2011 Autor Napisano 31 Grudzień 2011 Ok znalazłem "Rednder To Texture" ale czy pomoże zobaczymy ;)
Shogun 3D Napisano 31 Grudzień 2011 Napisano 31 Grudzień 2011 Nie, to nie tędy droga. Ustaw kamerę z góry w trybie ortograficznym. Ustaw jej wysokość tuż nad najwyższym elementem terenu, zaś target na poziomie najniższej doliny. Następnie zrób render kanału z-depth. Voila. :) 1
_michal Napisano 31 Grudzień 2011 Napisano 31 Grudzień 2011 Możesz też nałożyć na obiekt gradient z mapowaniem planar z boku, potem nałożyć drugie mapowanie planarne od góry i przepalić na nie gradient do tekstury. 1
Nowi Napisano 2 Styczeń 2012 Autor Napisano 2 Styczeń 2012 Dzięki za odpowiedź. W sumie po wielu próbach "Rednder To Texture" wyszedł w miarę jest tylko mały problem, jak zwiększam kontrast mapy to pojawiają się tarasy :/. Trochę dziwnie to wygląda jak się z tego teren wygeneruje Displacementem. Jak będzie czas to spróbuję waszych propozycji. Dzięki za pomoc ;) i miłego Maxowania :)
Aethersis Napisano 3 Styczeń 2012 Napisano 3 Styczeń 2012 Dlatego zamiast render to texture należy skorzystać z Z-Depth. Tarasy powinna wyeliminować mapa png z 48 bitową głębią kolorów albo jakiś dobry TIFF. JPEG zdecydowanie tutaj powinien odpadać
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się