Skocz do zawartości

heightmap 3d Studio Max


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

mam zrobiony teren z różnych brył w Poly i chciał bym wyrenderować heightmape.

 

Ma ktoś może jakiś pomysł jak to zrobić ?

 

z góry dzięki za rady.

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie, to nie tędy droga. Ustaw kamerę z góry w trybie ortograficznym. Ustaw jej wysokość tuż nad najwyższym elementem terenu, zaś target na poziomie najniższej doliny. Następnie zrób render kanału z-depth. Voila. :)

  • Like 1
Napisano

Możesz też nałożyć na obiekt gradient z mapowaniem planar z boku, potem nałożyć drugie mapowanie planarne od góry i przepalić na nie gradient do tekstury.

  • Like 1
Napisano

Dzięki za odpowiedź.

 

W sumie po wielu próbach "Rednder To Texture" wyszedł w miarę jest tylko mały problem, jak zwiększam kontrast mapy to pojawiają się tarasy :/. Trochę dziwnie to wygląda jak się z tego teren wygeneruje Displacementem.

Jak będzie czas to spróbuję waszych propozycji.

 

Dzięki za pomoc ;) i miłego Maxowania :)

Napisano

Dlatego zamiast render to texture należy skorzystać z Z-Depth. Tarasy powinna wyeliminować mapa png z 48 bitową głębią kolorów albo jakiś dobry TIFF. JPEG zdecydowanie tutaj powinien odpadać

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności