Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

 

mam zrobiony teren z różnych brył w Poly i chciał bym wyrenderować heightmape.

 

Ma ktoś może jakiś pomysł jak to zrobić ?

 

z góry dzięki za rady.

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Ok znalazłem "Rednder To Texture" ale czy pomoże zobaczymy ;)

Napisano

Nie, to nie tędy droga. Ustaw kamerę z góry w trybie ortograficznym. Ustaw jej wysokość tuż nad najwyższym elementem terenu, zaś target na poziomie najniższej doliny. Następnie zrób render kanału z-depth. Voila. :)

Napisano

Możesz też nałożyć na obiekt gradient z mapowaniem planar z boku, potem nałożyć drugie mapowanie planarne od góry i przepalić na nie gradient do tekstury.

Napisano
  • Autor

Dzięki za odpowiedź.

 

W sumie po wielu próbach "Rednder To Texture" wyszedł w miarę jest tylko mały problem, jak zwiększam kontrast mapy to pojawiają się tarasy :/. Trochę dziwnie to wygląda jak się z tego teren wygeneruje Displacementem.

Jak będzie czas to spróbuję waszych propozycji.

 

Dzięki za pomoc ;) i miłego Maxowania :)

Napisano

Dlatego zamiast render to texture należy skorzystać z Z-Depth. Tarasy powinna wyeliminować mapa png z 48 bitową głębią kolorów albo jakiś dobry TIFF. JPEG zdecydowanie tutaj powinien odpadać

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności