Lanser97 Napisano 3 Styczeń 2012 Share Napisano 3 Styczeń 2012 Siema. Mam problem z teksturą Opacity. Wymodelowałem ludzika i nałożyłem na niego tekstury. Potem stworzyłem teksturę opacity aby zrobić przeźroczysty element. Jednak jak włączę tą teksturę przeźroczyste staja się wszystkie elementy Przed włączeniem: Po włączeniu: Wzorowałem się na tutorialu: http://www.youtube.com/watch?v=3bQb5vqXaD4&feature=channel_video_title Teksturowanie zaczyna się od 21:00 Tekstura i opacity: http://www65.zippyshare.com/v/48237922/file.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vega Napisano 3 Styczeń 2012 Share Napisano 3 Styczeń 2012 Nałoż materiał przezroczysty tylko na obiekt który ma być przezroczysty. Domyślam sie ze ten ludzik to jeden obiekt. Jeżeli masz editable poly to możesz oddzielić element który ma być przezroczysty od całości za pomocą detach lub użyć materiału multi... i użyć do tego material id w editable poly zakładce smoothing groups (o ile dorze pamietam). Wysłano z telefonu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aethersis Napisano 4 Styczeń 2012 Share Napisano 4 Styczeń 2012 Wybacz, Photoshopa nie mam. Czy elementy tego obiektu mają być całkowicie przeźroczyste? Jeśli tak, to daj na to materiał architectural albo arch&design (w mental ray) i wrzuć to pod slot cutouts. Nie wiem jak wygląda ta tekstura przeźroczystości, ale całkowicie przeźroczyste to kolor biały, a całkowicie nieprzeźroczyste to kolor czarny. U ciebie wygląda to tak, jakbyś zrobił cały obiekt przeźroczystym. Koordynaty UV tekstury przeźroczystości muszą odpowiadać koordynatom tekstury z kolorami. Poza tym, to nie wiem co ludziom tak odwala już na punkcie tego minecrafta... po prostu nie mogę się już na to więcej patrzeć. PS. Teraz mi to przyszło do głowy, że to wygląda tak jakby przednie polygony obiektu były obrócone. Spróbuj je zaznaczyć i użyj funkcji flip. Przypuszczam, że to może być twój problem z "przeźroczystością" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lanser97 Napisano 5 Styczeń 2012 Autor Share Napisano 5 Styczeń 2012 (edytowane) Nałoż materiał przezroczysty tylko na obiekt który ma być przezroczysty. Domyślam sie ze ten ludzik to jeden obiekt. Jeżeli masz editable poly to możesz oddzielić element który ma być przezroczysty od całości za pomocą detach lub użyć materiału multi... i użyć do tego material id w editable poly zakładce smoothing groups (o ile dorze pamietam). Wysłano z telefonu. Już z przezroczystościa głowy sobie poradzilem ( nie ma już tych rantów) W materiale Multi/Sub Object jak chce nałożyc teksture na sam "helm" to wszystko sie teksturuje Wybacz, Photoshopa nie mam. Czy elementy tego obiektu mają być całkowicie przeźroczyste? Jeśli tak, to daj na to materiał architectural albo arch&design (w mental ray) i wrzuć to pod slot cutouts. Nie wiem jak wygląda ta tekstura przeźroczystości, ale całkowicie przeźroczyste to kolor biały, a całkowicie nieprzeźroczyste to kolor czarny. U ciebie wygląda to tak, jakbyś zrobił cały obiekt przeźroczystym. Koordynaty UV tekstury przeźroczystości muszą odpowiadać koordynatom tekstury z kolorami. Poza tym, to nie wiem co ludziom tak odwala już na punkcie tego minecrafta... po prostu nie mogę się już na to więcej patrzeć. PS. Teraz mi to przyszło do głowy, że to wygląda tak jakby przednie polygony obiektu były obrócone. Spróbuj je zaznaczyć i użyj funkcji flip. Przypuszczam, że to może być twój problem z "przeźroczystością" W tym materialu architectural jest to samo. Ale jak zauważyłem jest to wina tekstury Opacity/Cutout bo gdy sa wyłaczone jest wszysko w pożądku. Ps. Wybrałem akurat ludzika z minecrafta ponieważ jest łatwy w wymodelowaniu bo jestem początkujący w 3DS Max Z opacity: Bez opacity: Textura: Opacity: Edytowane 5 Styczeń 2012 przez Lanser97 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lanser97 Napisano 5 Styczeń 2012 Autor Share Napisano 5 Styczeń 2012 Problem rozwiązany. Miałem włączont tryb kamery Shaded po ustawieniu trybu Realistic jest wszystko jak należy. Dziękuje za odpowiedzi i za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aethersis Napisano 6 Styczeń 2012 Share Napisano 6 Styczeń 2012 Hahahah to nie mogłeś najpierw wyrenderować żeby sprawdzić? :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lanser97 Napisano 6 Styczeń 2012 Autor Share Napisano 6 Styczeń 2012 Nie wpadłem na to:D Na przyszłość będę pamiętał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się