Jump to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Posted

Siema. Mam problem z teksturą Opacity.

Wymodelowałem ludzika i nałożyłem na niego tekstury. Potem stworzyłem teksturę opacity aby zrobić przeźroczysty element. Jednak jak włączę tą teksturę przeźroczyste staja się wszystkie elementy

Przed włączeniem:

opao.th.png

opa1a.th.png

opa2.th.png

Po włączeniu:

opa4.th.png

opa3.th.png

opa5.th.png

 

Wzorowałem się na tutorialu:

http://www.youtube.com/watch?v=3bQb5vqXaD4&feature=channel_video_title

Teksturowanie zaczyna się od 21:00

 

Tekstura i opacity:

http://www65.zippyshare.com/v/48237922/file.html

  • Replies 6
  • Views 2.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nałoż materiał przezroczysty tylko na obiekt który ma być przezroczysty. Domyślam sie ze ten ludzik to jeden obiekt. Jeżeli masz editable poly to możesz oddzielić element który ma być przezroczysty od całości za pomocą detach lub użyć materiału multi... i użyć do tego material id w editable poly zakładce smoothing groups (o ile dorze pamietam).

 

 

Wysłano z telefonu.

Wybacz, Photoshopa nie mam. Czy elementy tego obiektu mają być całkowicie przeźroczyste? Jeśli tak, to daj na to materiał architectural albo arch&design (w mental ray) i wrzuć to pod slot cutouts. Nie wiem jak wygląda ta tekstura przeźroczystości, ale całkowicie przeźroczyste to kolor biały, a całkowicie nieprzeźroczyste to kolor czarny. U ciebie wygląda to tak, jakbyś zrobił cały obiekt przeźroczystym. Koordynaty UV tekstury przeźroczystości muszą odpowiadać koordynatom tekstury z kolorami.

Poza tym, to nie wiem co ludziom tak odwala już na punkcie tego minecrafta... po prostu nie mogę się już na to więcej patrzeć.

 

PS.

Teraz mi to przyszło do głowy, że to wygląda tak jakby przednie polygony obiektu były obrócone. Spróbuj je zaznaczyć i użyj funkcji flip. Przypuszczam, że to może być twój problem z "przeźroczystością"

  • Author
Nałoż materiał przezroczysty tylko na obiekt który ma być przezroczysty. Domyślam sie ze ten ludzik to jeden obiekt. Jeżeli masz editable poly to możesz oddzielić element który ma być przezroczysty od całości za pomocą detach lub użyć materiału multi... i użyć do tego material id w editable poly zakładce smoothing groups (o ile dorze pamietam).

 

 

Wysłano z telefonu.

Już z przezroczystościa głowy sobie poradzilem ( nie ma już tych rantów)

W materiale Multi/Sub Object jak chce nałożyc teksture na sam "helm" to wszystko sie teksturuje

 

Wybacz, Photoshopa nie mam. Czy elementy tego obiektu mają być całkowicie przeźroczyste? Jeśli tak, to daj na to materiał architectural albo arch&design (w mental ray) i wrzuć to pod slot cutouts. Nie wiem jak wygląda ta tekstura przeźroczystości, ale całkowicie przeźroczyste to kolor biały, a całkowicie nieprzeźroczyste to kolor czarny. U ciebie wygląda to tak, jakbyś zrobił cały obiekt przeźroczystym. Koordynaty UV tekstury przeźroczystości muszą odpowiadać koordynatom tekstury z kolorami.

Poza tym, to nie wiem co ludziom tak odwala już na punkcie tego minecrafta... po prostu nie mogę się już na to więcej patrzeć.

 

PS.

Teraz mi to przyszło do głowy, że to wygląda tak jakby przednie polygony obiektu były obrócone. Spróbuj je zaznaczyć i użyj funkcji flip. Przypuszczam, że to może być twój problem z "przeźroczystością"

W tym materialu architectural jest to samo. Ale jak zauważyłem jest to wina tekstury Opacity/Cutout

bo gdy sa wyłaczone jest wszysko w pożądku.

Ps. Wybrałem akurat ludzika z minecrafta ponieważ jest łatwy w wymodelowaniu bo jestem początkujący w 3DS Max

 

Z opacity:

opa8.th.jpg

Bez opacity:

opa9e.th.jpg

 

 

Textura:

charac1.th.png

 

Opacity:

background12k.th.jpg

Edited by Lanser97

  • Author

Problem rozwiązany. Miałem włączont tryb kamery Shaded po ustawieniu trybu Realistic jest wszystko jak należy. Dziękuje za odpowiedzi i za pomoc

Create an account or sign in to comment

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.