Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Cześć. Od kilku dni dłubię sobie taką oto postać. To mój pierwszy humanoidalny projekt i w ogóle drugi w ZBrush'u. Dotąd modelowałem jedynie w Maksie i na razie jestem na etapie poznawania ZBrush'a. Demon jest we wstępnej fazie i zamierzam nad nim jeszcze trochę posiedzieć. Dopracować mięśnie klatki, ramion i karku, oczy, dodać trochę detali, pomalować i transpozować. Co myślicie na temat tej pracy? Ujdzie? Mam od razu jeszcze pytanie. Początkowo miałem skoncentrować się jedynie na głowie i dlatego baza, na której rzeźbię kończy się na barkach. Teraz trochę tego żałuję i chciałbym dodać diabłu ramiona. W jaki sposób do tego się zabrać? Próbowałem poprzez GoZ eksportować siatkę do Maksa, ale po dorobieniu brakujących poligonów i powrocie do ZBrush'a siatka traci sporo detali. W jaki sposób byście to zrobili? Byłbym wdzięczny za parę propozycji. Jestem cienki w ZBrushu i jak na razie opanowałem jedynie parę pędzli, ale powinienem po małym naprowadzenie sobie z tym poradzić. Z góry dzięki.

Edytowane przez chipmunk
  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Witam,

proszę zmienić nazwę tematu na zgodną z regulaminem działu WIP. Nazwę tematu możesz zmienić edytując pierwszy POST. Edycja -> Wyślij (Zaawansowane).

Napisano

Co do sculptu to jak się pewnie domyślasz narządu do siedzenia nie urywa. Jak na początek to jest całkiem fajnie. Jedź z tym dalej i nie przejmuj się, że ludzie nic nie piszą. Na początek nauki odeślę Cię tam gdzie zapewne każdego początkującego sculptera się odsyła, czyli do nauki anatomii. Wiadomo, że przy robieniu jakichś postaci wymyślonych, fantastycznych itp. anatomia może być trochę naciągana, ale jej dobra znajomość, z pewnością ułatwi Ci pracę. Czytaj odnośnie anatomii, oglądaj masę tutków i innych timelapsów, zawsze coś podłapiesz. Ucząc się anatomii staraj się zrozumieć co jest do czego, gdzie się zaczyna a gdzie kończy, jak nazywa. To wszystko pomoże Ci budować lepsze rzeźby.

Co do pytania o dodanie reszty ciała, ja użyłbym dynamesha. Obejrzyj tutki na youtube, jest tam kilka ciekawych i pomocnych nagrań, który Ci wytłumaczą co to jest i jak użyć dynamesha.

 

Pozdrawiam, Cyanide.

Napisano

Chyba dynamesh to najlepszy pomysł. Niedługo wrzucę to, co z tego wyszło. Dzięki za rady. Mięśnie to dopiero wczesny zarys. Pracuję nad nimi opierając się właśnie na zdjęciach z anatomii. Jeszcze raz dzięki.

Napisano

Mam problem z dorobieniem diabłowi ramion. To jedyne czego dokonałem:

demon_ramiona.png

W pierwszym przypadku użyłem CAP HOLES, ale rezultat jest do bani. W drugim zamroziłem Subdivision Level, włączyłem Dynamesh i powyciągałem poligony, po czym odmroziłem. Nie wiem czy w ogóle dynamesh zadziałało. Ten drugi to chyba lepszy sposób, ale siatka w tym miejscu jest za rzadka.

Po dalszym kombinowaniu z Dynamesh mój model tracił szczegóły i wyglądał tak:

3.jpg

Poradźcie jak to zrobić. Wiem, że muszę się siejszcze sporo nauczyć, ale przejrzałem sporo tutoriali i nie znalazłem nic co pomogłoby mi rozwiązać ten problem. Fajnie mi się rzeźbi w ZBrush'u, ale zrobienie w nim coś ponadto, to katorga.

Napisano

Szczerze to nie wiem jak mogę Ci w tym momencie pomóc. Ja zawszę dawałem więcej poly podczas używania dynamesha aby zachować więcej szczegółów modelu. Chcesz dodać tylko ramiona do tego modelu? Sądzę, że martwienie się o zbyt małą ilość poly w tamtym miejscu jest nie potrzebne bo i tak nie ma tam jakiegoś mega detalu, chyba że chcesz robić fakturę jakichś opancerzonych ramion demona czy coś tam. Niestety w tym momencie nie mam złotego rozwiązania :D . Może ono istnieje, ale ja go nie znam.

 

Pozdrawiam, Cyanide.

Napisano (edytowane)

A czy dało by się poddać Dynamesh tylko część siatki? Na przykład od karku w dół. Machnąłbym korpus, a głowę zostawiłbym nieruszoną. Jest to możłiwe? Jeśli nie to może jako dwa oddzielne sub tools'y? Później jakoś bym je połączył. Nie chce mi się na nowo dłubać szczegółów twarzy. Jakie by nie były, to trochę nad nimi posiedziałem. demonpodynamesh.jpg Edit: Spróbowałem połączyć opcją Merge dwie siatki. Można teraz jakoś zretopologizować obszar połączenia bez naruszenia reszty siatki? Merge1.jpgMerge2.jpg

EDIT: Ok, jakoś z tego wybrnąłem i rzeźbię teraz korpus (na razie to tylko taki zarys, na którym kombinuję z proporcjami i kształtem):

 

diabelzkorpusem.jpg

Edytowane przez chipmunk
Napisano

Dodałem trochę szczegółów demonowi:

djabel2.jpg

2.png

Teraz próbuję go pomalować. Wychodzi średnio zwłaszcza z materiałem jaki chciałbym mu nadać.

Tekstura oczu tymczasowa.

PolyP.jpg

BPR_Render.png

Napisano

nawet jeśli zmienisz oczy to brwi nadal będą psuć efekt ..pogrub je ..porusz muwem żeby były bardziej poziome i wygładź tak żeby rozchodziły sie miękko na czaszce .. przyda się też więcej zmarszczek między brwiami i nosem .. . wszystkie te czynnosci nadadzą mu męskości ;) .. . bo narazie ma z deka kreskówkowy wyraz twarzy

Napisano

Jak najbardziej za, nie ma co siedzieć za długo nad jednym ćwiczeniem bo nic to nie da. Dawaj coś dalej. Więcej poprawnej anatomii na twarzy by się przydało, bo teraz troszkę rzeczy nie siedzi.

 

Pozdrawiam, Cyanide.

Napisano
Ale on miał być taki trochę odbiegający anatomią od człowieka. Krótki nos, szpiczaste uszy, o rogach nie wspomnę ;)

 

Wiem, że on miał troszkę te reguły łamać, ale częściowo tylko, a tutaj jest tego sporo. To jak zrobiłeś brwi, one by po prostu nie działały, popatrz jak tam idą mięśnie, jak to się układa u Ciebie na twarzy gdy zrobisz brwiami taki 'zły grymas'. Mięśnie dookoła ust też są źle. Nie chodziło mi o rogi czy za krótki nos, ale o tego właśnie typu błędy. Jedziesz dalej.

 

Pozdrawiam, Cyanide.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności