Napisano 4 Styczeń 201213 l Cześć. Od kilku dni dłubię sobie taką oto postać. To mój pierwszy humanoidalny projekt i w ogóle drugi w ZBrush'u. Dotąd modelowałem jedynie w Maksie i na razie jestem na etapie poznawania ZBrush'a. Demon jest we wstępnej fazie i zamierzam nad nim jeszcze trochę posiedzieć. Dopracować mięśnie klatki, ramion i karku, oczy, dodać trochę detali, pomalować i transpozować. Co myślicie na temat tej pracy? Ujdzie? Mam od razu jeszcze pytanie. Początkowo miałem skoncentrować się jedynie na głowie i dlatego baza, na której rzeźbię kończy się na barkach. Teraz trochę tego żałuję i chciałbym dodać diabłu ramiona. W jaki sposób do tego się zabrać? Próbowałem poprzez GoZ eksportować siatkę do Maksa, ale po dorobieniu brakujących poligonów i powrocie do ZBrush'a siatka traci sporo detali. W jaki sposób byście to zrobili? Byłbym wdzięczny za parę propozycji. Jestem cienki w ZBrushu i jak na razie opanowałem jedynie parę pędzli, ale powinienem po małym naprowadzenie sobie z tym poradzić. Z góry dzięki. Edytowane 5 Styczeń 201213 l przez chipmunk
Napisano 5 Styczeń 201213 l Witam, proszę zmienić nazwę tematu na zgodną z regulaminem działu WIP. Nazwę tematu możesz zmienić edytując pierwszy POST. Edycja -> Wyślij (Zaawansowane).
Napisano 5 Styczeń 201213 l Co do sculptu to jak się pewnie domyślasz narządu do siedzenia nie urywa. Jak na początek to jest całkiem fajnie. Jedź z tym dalej i nie przejmuj się, że ludzie nic nie piszą. Na początek nauki odeślę Cię tam gdzie zapewne każdego początkującego sculptera się odsyła, czyli do nauki anatomii. Wiadomo, że przy robieniu jakichś postaci wymyślonych, fantastycznych itp. anatomia może być trochę naciągana, ale jej dobra znajomość, z pewnością ułatwi Ci pracę. Czytaj odnośnie anatomii, oglądaj masę tutków i innych timelapsów, zawsze coś podłapiesz. Ucząc się anatomii staraj się zrozumieć co jest do czego, gdzie się zaczyna a gdzie kończy, jak nazywa. To wszystko pomoże Ci budować lepsze rzeźby. Co do pytania o dodanie reszty ciała, ja użyłbym dynamesha. Obejrzyj tutki na youtube, jest tam kilka ciekawych i pomocnych nagrań, który Ci wytłumaczą co to jest i jak użyć dynamesha. Pozdrawiam, Cyanide.
Napisano 5 Styczeń 201213 l Autor Chyba dynamesh to najlepszy pomysł. Niedługo wrzucę to, co z tego wyszło. Dzięki za rady. Mięśnie to dopiero wczesny zarys. Pracuję nad nimi opierając się właśnie na zdjęciach z anatomii. Jeszcze raz dzięki.
Napisano 6 Styczeń 201213 l Autor Mam problem z dorobieniem diabłowi ramion. To jedyne czego dokonałem: W pierwszym przypadku użyłem CAP HOLES, ale rezultat jest do bani. W drugim zamroziłem Subdivision Level, włączyłem Dynamesh i powyciągałem poligony, po czym odmroziłem. Nie wiem czy w ogóle dynamesh zadziałało. Ten drugi to chyba lepszy sposób, ale siatka w tym miejscu jest za rzadka. Po dalszym kombinowaniu z Dynamesh mój model tracił szczegóły i wyglądał tak: Poradźcie jak to zrobić. Wiem, że muszę się siejszcze sporo nauczyć, ale przejrzałem sporo tutoriali i nie znalazłem nic co pomogłoby mi rozwiązać ten problem. Fajnie mi się rzeźbi w ZBrush'u, ale zrobienie w nim coś ponadto, to katorga.
Napisano 6 Styczeń 201213 l Szczerze to nie wiem jak mogę Ci w tym momencie pomóc. Ja zawszę dawałem więcej poly podczas używania dynamesha aby zachować więcej szczegółów modelu. Chcesz dodać tylko ramiona do tego modelu? Sądzę, że martwienie się o zbyt małą ilość poly w tamtym miejscu jest nie potrzebne bo i tak nie ma tam jakiegoś mega detalu, chyba że chcesz robić fakturę jakichś opancerzonych ramion demona czy coś tam. Niestety w tym momencie nie mam złotego rozwiązania :D . Może ono istnieje, ale ja go nie znam. Pozdrawiam, Cyanide.
Napisano 6 Styczeń 201213 l Autor A czy dało by się poddać Dynamesh tylko część siatki? Na przykład od karku w dół. Machnąłbym korpus, a głowę zostawiłbym nieruszoną. Jest to możłiwe? Jeśli nie to może jako dwa oddzielne sub tools'y? Później jakoś bym je połączył. Nie chce mi się na nowo dłubać szczegółów twarzy. Jakie by nie były, to trochę nad nimi posiedziałem. Edit: Spróbowałem połączyć opcją Merge dwie siatki. Można teraz jakoś zretopologizować obszar połączenia bez naruszenia reszty siatki? EDIT: Ok, jakoś z tego wybrnąłem i rzeźbię teraz korpus (na razie to tylko taki zarys, na którym kombinuję z proporcjami i kształtem): Edytowane 6 Styczeń 201213 l przez chipmunk
Napisano 27 Styczeń 201213 l Autor Dodałem trochę szczegółów demonowi: Teraz próbuję go pomalować. Wychodzi średnio zwłaszcza z materiałem jaki chciałbym mu nadać. Tekstura oczu tymczasowa.
Napisano 28 Styczeń 201213 l nawet jeśli zmienisz oczy to brwi nadal będą psuć efekt ..pogrub je ..porusz muwem żeby były bardziej poziome i wygładź tak żeby rozchodziły sie miękko na czaszce .. przyda się też więcej zmarszczek między brwiami i nosem .. . wszystkie te czynnosci nadadzą mu męskości ;) .. . bo narazie ma z deka kreskówkowy wyraz twarzy
Napisano 8 Luty 201213 l Autor Miałeś rację. Brwi były do niczego. Teraz chyba jest lepiej. Mam dość już tego diabła. Czas chyba zająć się czymś innym.
Napisano 9 Luty 201213 l Jak najbardziej za, nie ma co siedzieć za długo nad jednym ćwiczeniem bo nic to nie da. Dawaj coś dalej. Więcej poprawnej anatomii na twarzy by się przydało, bo teraz troszkę rzeczy nie siedzi. Pozdrawiam, Cyanide.
Napisano 12 Luty 201213 l Autor Ale on miał być taki trochę odbiegający anatomią od człowieka. Krótki nos, szpiczaste uszy, o rogach nie wspomnę ;)
Napisano 12 Luty 201213 l a ja powiem .. trzeba znać zasady żeby umieć je łamać i naginać .. zwłaszcza przy wynaturzeniach anatomicznych ;)
Napisano 12 Luty 201213 l Ale on miał być taki trochę odbiegający anatomią od człowieka. Krótki nos, szpiczaste uszy, o rogach nie wspomnę ;) Wiem, że on miał troszkę te reguły łamać, ale częściowo tylko, a tutaj jest tego sporo. To jak zrobiłeś brwi, one by po prostu nie działały, popatrz jak tam idą mięśnie, jak to się układa u Ciebie na twarzy gdy zrobisz brwiami taki 'zły grymas'. Mięśnie dookoła ust też są źle. Nie chodziło mi o rogi czy za krótki nos, ale o tego właśnie typu błędy. Jedziesz dalej. Pozdrawiam, Cyanide.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto