Posted January 8, 201213 yr Witam wszystkich. Postanowiłem że zrobię moją pierwszą wizualizacje, padło na łazienkę. Chcąc upiec dwie pieczenie na jednym ogniu postanowiłem wymodelować łazienkę w moim domu, oczywiście tak jak by wyglądał już po remoncie :P . Dlatego wymiary pomieszczenia i ułożenie pewnych przedmiotów miałem ściśle ograniczone. Modelowanie jest dla mnie jak na razie najłatwiejszą umiejętnością , a teraz zatrzymałem się na etapie ustawiania oświetlenia i rendera. Ustawiając to oświetlenie zebrałem kilka tutoriali do kupy, a następnie jeszcze sam coś poustawiałem i wyszło co wyszło :)Chciałbym się dowiedzieć waszej opinii czy dobrze się za to zabrałem, czy takie rozmieszczę nie świateł ma sens i teraz pozostaje tylko dopracować ich moc świecenia (sorry za mało profesjonalne słownictwo), czy to kwestia ustawienia kamery. Wiem że takie ustawienie świateł głownie polega na ustawianie metodą prób i błędów, ale zazwyczaj w innych "projektach" jak brałem się za próby ustawiania to próbowałem tak długo bez żadnego efektu kończąc w martwym punkcie :(Oto moje wstępne rendery bez materiałów:A tu są moje ustawienia:Światło nr 4 to takie małe które jest w tym pokoju obok i wpada przez małe okienko w drzwiach. Edited January 9, 201213 yr by kajstek
January 9, 201213 yr Po pierwsze kamera zawsze w poziomie na wysokości wzroku ludzkiego. Po drugie, dlaczego świecisz światłem z pustego sufitu???? W domu też ci sufit świeci? Zachowaj poprawność fizyczna, światło może ci wpadać z okna w łazience co najwyżej możesz zapalić halogeny w łazience. I dlaczego świecisz tymi światłami na fioletowo?
January 9, 201213 yr Author Ok :) Podniosłem kamerę na wysokość 170cm. Wywaliłem światło z sufitu, za to wzmocniłem światło które świeci przez okno na koniec uruchomiłem halogeny w syficie użyłem do tego Free Light oraz wsadziłem VrayLight (type: sphere) do lampek przy lustrze nad umywalką. Wiem że są plamy na ścianach ale myślę że jest to tylko kwestia ustawienia wyższych parametrów Indirect illumination, w finalnym renderze chyba nie będzie ich :)
January 10, 201213 yr Chyba nadal nie masz targetu kamery na tym samym poziomie co kamera bo nadal "walą ci się ściany". Plamy od słabych ustawień są... Vrayies możesz użyć do halogenów. Zjedz bright w collor mappingu bo okno ci przepala. Reinhard dobrze sobie z tym radzi...
January 10, 201213 yr Author W kamerze wyzerowałem shift i ustawiłem Reinhard i w nim ustawiłem burn value na 0,06 a multipliter zostwiłem na 1. Halogeny zrobiłem mniej wiecej jak w tym tutku http://www.evermotion.org/tutorials/show/7823/3dsmax-ies-light-in-vray świecą dość fajnie tylko pomimo że wybrałem "Halogen (Cool)" w pomieszczeniu robi się chyba za pomarańczowo chociaż może tak powinno to wyglądać :) bo im dłużej na to patrzę to tym mniej wiem jak to powinno wyglądać :>
January 10, 201213 yr Pieknie,ale wchodzac do tej lazienki pod wplywem alkoholu na pewno byloby za jasno. ;)
January 11, 201213 yr Pieknie,ale wchodzac do tej lazienki pod wplywem alkoholu na pewno byloby za jasno. ;) WTF ?! Za bardzo zjechałeś z tym reinhardem. Kolor skoryguj balansem bieli w kamerze albo jeszcze skręć iesy bardziej
January 11, 201213 yr Author Kurcze tak się zamotałem że musiałem wszystko ustawiać od nowa bo nie umiałem tego naprostować i wyszło mi tak nie wiem teraz czy tak wystarczy czy to za ciemne.
January 12, 201213 yr wyglada jak z silnika realtimowego :] wczesniejsze shoty byly lepsze, lepsze GI mialy
Create an account or sign in to comment