Gość karo11 Napisano 21 Styczeń 2012 Napisano 21 Styczeń 2012 Witam.Mam ogromny problem z wymodelowaniem siatki trójkątów i proszę o pomoc. Otóż: 1.Tworzę prostokąt o kilkunastu podziałach poziomych i pionowych 2.używam funkcji subdivide i otrzymuję siatkę trójkątów. 3.I teraz pytanie:czy mogę powyginać tę siatkę przy pomocy tylko 8 punktów z obwodu prostokąta(tak,jakby to był prostokąt bez podziałów o 8 punktach na obwodzie)?Chodzi mi o uzyskanie ośmiobocznej ,powyginanej struktury o w miarę równych, trójkątnych podziałach.Ktoś wie,jak to zrobić?Może da się jakoś inaczej stworzyć taką siatkę?
Miłosz3ds Napisano 21 Styczeń 2012 Napisano 21 Styczeń 2012 Cześć. Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale zobacz sobie modyfikator FDD(box) i tam ustal sobie liczbę punktów modyfikujących na 8 i wtedy się baw. Pokaż jakoś screen czy coś, żeby było wiadomo co chcesz zrobić! :)
Gość karo11 Napisano 21 Styczeń 2012 Napisano 21 Styczeń 2012 (edytowane) Ok,dzięki,nałożyłam to ffd i teraz jak sie tymi punktami porusza?(chciałabym użyć zwyklego move,ale jakoś nie mogę wybrać żadnego z tych pkt)Przepraszam za jakość zdjęcia,ale nie udało mi się większego wstawić. Już znalazłam opcję control points -dzięki za pomoc:) Edytowane 21 Styczeń 2012 przez karo11
proquest Napisano 21 Styczeń 2012 Napisano 21 Styczeń 2012 Control points, zaznaczasz teraz wybrane pointy we viewporcie (te żółtawe kwadraciki) i przesuwasz normalnie jak vertexy.
Gość karo11 Napisano 21 Styczeń 2012 Napisano 21 Styczeń 2012 Ok,robiłam wszystko używając control points i niestety,ale linie pomiędzy punktami są krzywe,a nie proste,jak przy modelowaniu prostokąta o 8 punktach na obwodzie.Da się coś z tym zrobić?
Rekomendowane odpowiedzi