Napisano 21 Styczeń 201213 l Witam.Mam ogromny problem z wymodelowaniem siatki trójkątów i proszę o pomoc. Otóż: 1.Tworzę prostokąt o kilkunastu podziałach poziomych i pionowych 2.używam funkcji subdivide i otrzymuję siatkę trójkątów. 3.I teraz pytanie:czy mogę powyginać tę siatkę przy pomocy tylko 8 punktów z obwodu prostokąta(tak,jakby to był prostokąt bez podziałów o 8 punktach na obwodzie)?Chodzi mi o uzyskanie ośmiobocznej ,powyginanej struktury o w miarę równych, trójkątnych podziałach.Ktoś wie,jak to zrobić?Może da się jakoś inaczej stworzyć taką siatkę?
Napisano 21 Styczeń 201213 l Cześć. Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale zobacz sobie modyfikator FDD(box) i tam ustal sobie liczbę punktów modyfikujących na 8 i wtedy się baw. Pokaż jakoś screen czy coś, żeby było wiadomo co chcesz zrobić! :)
Napisano 21 Styczeń 201213 l Ok,dzięki,nałożyłam to ffd i teraz jak sie tymi punktami porusza?(chciałabym użyć zwyklego move,ale jakoś nie mogę wybrać żadnego z tych pkt)Przepraszam za jakość zdjęcia,ale nie udało mi się większego wstawić. Już znalazłam opcję control points -dzięki za pomoc:) Edytowane 21 Styczeń 201213 l przez karo11
Napisano 21 Styczeń 201213 l Control points, zaznaczasz teraz wybrane pointy we viewporcie (te żółtawe kwadraciki) i przesuwasz normalnie jak vertexy.
Napisano 21 Styczeń 201213 l Ok,robiłam wszystko używając control points i niestety,ale linie pomiędzy punktami są krzywe,a nie proste,jak przy modelowaniu prostokąta o 8 punktach na obwodzie.Da się coś z tym zrobić?