Lucas Napisano 21 Styczeń 2012 Napisano 21 Styczeń 2012 Odkąd przesiadłem się z 2.49 na 2.5 a potem 2.6 miałem zawsze spore problemy z przerzucaniem rzutów z Autocada do Blendera, aż ostatnio wypracowałem chyba dość dobrą technikę. Niestety import plików DXF od wersji 2.5 był bardzo ograniczony - właściwie tylko proste linie. Natomiast bardzo dobrze otwierają się pliki SVG - czyli natywny format Inkscape'a (opensource'owy program do grafiki wektorowej), który to z kolei radzi sobie z plikami DXF R13 i R14:). W zasadzie jedyna rzecz która szwankuje to bloki - owszem importują się ale obrócone, można je po prostu rozbić przed zapisem dxf. Tak więc zamiast bezpośrednio łykać Autocad->DXF->Blender, można zrobić Autocad->DXF->Inkscape->SVG->Blender, może i trochę dłużej ale za to skuteczniej. Dodam tylko, że Draftsight - jeden z darmowych CADów, może eksportować do SVG więc nawet jeśli dostaniemy np. od klienta DWG albo DXF ale w zlej wersji to możemy go sobie łatwo przekonwertować. Nie wiem na ile to co napisałem jest odkrywcze ale wcześniej jak szukałem odpowiedzi to nie znalazłem a podejrzewam, że wiele osób miało ten problem:) 2
MRay Napisano 7 Luty 2012 Napisano 7 Luty 2012 To fakt, import dxf'a jest bardzo uciążliwy. Rozwiązania z Inkscapem nie znałem - dzięki bardzo Lucas, przyda się szczególnie przy obłych elementach. A propo DrafSight - jest darmowy ale czy również do celów komercyjnych? Pozdr.
Lucas Napisano 8 Luty 2012 Autor Napisano 8 Luty 2012 No właśnie sam się już gubię, nigdy nie przebrnąłem przez cały tekst licencji ale wszyscy twierdzą, że można go używać komercyjnie. Podobno nawet kiedyś, gdy ktoś doczytał się w Euli, że z tym komercyjnym użyciem nie za bardzo, to ludzie z DS od razu sprostowali, że do wersji beta po prostu brali generyczny tekst licencji i stąd to nieporozumienie. Wczoraj udało mi się też ogarnąć sposób na poprawny import dxf 3d:). Potrzebujemy autodeskowego FBX Converter (http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/pc/item?id=10775855&siteID=123112), ładujemy do niego plik dxf, konwertujemy na fbx i potem otrzymany plik fbx na obj lub 3ds. DXF->FBX->OBJ->Blender:D
MRay Napisano 10 Luty 2012 Napisano 10 Luty 2012 (edytowane) Konwerter również sprawdza się idealnie w sytuacjach kiedy musimy przerzucić bezpośrednio z CAD'a gotowy model 3D do obj. Co do samego SightDraft'a to zrobiłem research. Sprawa na dzień dzisiejszy przedstawia się następująco. Zgodnie z licencją program ten może być wykorzystywany do celów komercyjnych. Brak jakichkolwiek ograniczeń co do liczby stanowisk. Jedynie w przypadku instalowania 5 lub więcej licencji komercyjnych w firmie wskazane jest wykupienie za niewielką kwotę specjalnej opieki technicznej ( Premium Pack). Ile kosztuje? Przy 5 stanowiskach cena wsparcia rocznie wynosi 250 Euro netto/użytkownik. Ewentualnie, jeśli w firmie jest mniej niż 5 użytkowników, lub nie potrzebna jest licencja sieciowa można wykupić ale nie jest to obowiązkowe - indywidualne wsparcie w postaci pakietu godzin do wykorzystania w ciągu roku. Edytowane 13 Luty 2012 przez MRay
AlexB Napisano 6 Marzec 2012 Napisano 6 Marzec 2012 Witam. Znalazłem w internecie jeszcze inny sposób przenoszenia modelu 3d w formacie dwg2000 do blendera. Można skorzystać z Google SketchUp. 1) Importuję plik dwg do SketchUp 2) Eksportuję Model 3D do Google Earth 4 (*.kmz) 2a) W opcjach importu warto zaznaczyć Zachowaj punkt początkowy rysunku. 3) Otwieram plik kmz jako zip 4) Z katalogu models wyciągam plik z końcówką .dae który Blender ładnie importuje.
araneus Napisano 6 Marzec 2012 Napisano 6 Marzec 2012 No to jeszcze jeden sposób: Accutrans3d to program do zmiany formatów plików. Obsługuje bardzo wiele formatów, ale najważniejsze to obsługa dxf, obj i 3ds. Pozwala to na przerzucenie pliku z Autocada do Blendera z zachowaniem podziału na warstwy. Wystarczy plik dwg zapisać jako dxf , następnie otworzyć w programie Accutrans3d i zapisać jako obj. W Blenderze otwieramy plik obj poleceniem „Import”. Program działa na licencji shareware. Oznacza to, że jest udostępniana do przetestowania pełna wersja bez ograniczeń funkcjonalnych i czasowych. Nie jest jednak aplikacja darmowa. Ściagając program wyrażamy zgodę na zapłatę za niego po 30 dniach użytkowania. Cena 20$. Strona programu: http://www.micromouse.ca/downloads.html
AlexB Napisano 12 Marzec 2012 Napisano 12 Marzec 2012 Sprawdzałem program od Autodesku, ale pliki dfx po otwarciu nie mają żadnej zawartość, w rezultacie po konwersji wychodzą puste pliki obj(dae). Ponieważ mam już zainstalowany SketchUp nie lubię robić w kółko tych samych nudnych rzeczy, a aplikacja ta lubi Ruby napisałem prosty skrypt dla windosiarzy, który zamienia plik dwg(dxf) na dae: converter.cmd @echo off setlocal ENABLEEXTENSIONS ENABLEDELAYEDEXPANSION set c="C:\Program Files (x86)\Google\Google SketchUp 6\SketchUp.exe" set z="C:\Program Files\7-Zip\7z.exe" set wdir=.7z for %%F in (%*) do ( set fn=%%~F% set ft=%%~dpnF% echo files = '!fn!' > c1.rb echo filet = '!ft!.kmz' >> c1.rb copy c1.rb+convert.rb c2.rb %c% -RubyStartup .\c2.rb del c1.rb del c2.rb mkdir %wdir% cd %wdir% %z% x "!ft!.kmz" copy models\*.dae .. cd .. rmdir /s/q %wdir% del "!ft!.kmz" ) convert.rb model = Sketchup.active_model show_summary = false status = model.import files, show_summary status = model.export filet, show_summary Pliki można wrzucić do katalogu z projektem, do SendTo, albo przypisać do Otwórz za pomocą. W najprostszej wersji wystarczy plik dwg/dfx przeciągnąć na plik converter.cmd. Zmienne c i z należy dostosować do swoich potrzeb. Jedyny problem jest taki, że trzeba SkechUp zamykać ręcznie. Jak ktoś trochę ogarnia Ruby i by chciał to poprawić to znalazłem takie rozwiązanie.
migius Napisano 17 Marzec 2013 Napisano 17 Marzec 2013 Nowy DXF-importer do Blendera 2.65+ jest już gotowy! zapraszam do subskrypcji ---> LINK
vitamin Napisano 3 Maj 2013 Napisano 3 Maj 2013 Przeczytałem tytuł wątku i już myślałem, że jestem uratowany, a tu lipa:( Przy konwersji mojego pliku DXF do SVG tracę wszystkie wartości na osi Z i w efekcie z lini 3D robi mi się linia 2D. Ale skoro już tu jestem, może ktoś wie i mi podpowie, jakie opcje poustawiać przy imporcie DXF do Blendera 2.49? Bo przy standardowych, import się całkowicie nie udaje. Dodam, że mój plik DXF to zwykła linia 3D wygenerowana poprzez skrypt online, który konwertuje plik KML z Google Earth/Maps do DXF. Będę ogromnie wdzięczny za jakąkolwiek* pomoc. ps. - poza sugestiami użycia płatnych programów czy wtyczek
migius Napisano 3 Maj 2013 Napisano 3 Maj 2013 Ale skoro już tu jestem, może ktoś wie i mi podpowie, jakie opcje poustawiać przy imporcie DXF do Blendera 2.49? wybierz preset-"3D" w konfiguracji DXF-importera, powinno wystarczyć. Czasami potrzebne są dodatkowe ustawienia - jeśli masz dalsze pytania, to pisz na mój adres w sygnaturze.
vitamin Napisano 3 Maj 2013 Napisano 3 Maj 2013 wybierz preset-"3D" w konfiguracji DXF-importera, powinno wystarczyć. Czasami potrzebne są dodatkowe ustawienia - jeśli masz dalsze pytania, to pisz na mój adres w sygnaturze. Preset '3D' też nie chce działać niestety. Takie błedy wywala na konsoli Blendera: BTW, witam samego autora wtyczki:)
migius Napisano 3 Maj 2013 Napisano 3 Maj 2013 Być może plik DXF nie jest zgodny z formatem DXF-r12, np. zawiera polskie literki. Będę mógł coś więcej powiedzieć po zajrzeniu do środka.
vitamin Napisano 4 Maj 2013 Napisano 4 Maj 2013 Oj, czy jest zgodny z formatem DXF-r12 to nie wiem ale polskich krzaków raczej tam nie powinno być. Pliczek załączyłem do postu także będę ogromnie wdzięczny za pomoc w zaimportowaniu go do Blendera. kml2.zip
migius Napisano 4 Maj 2013 Napisano 4 Maj 2013 Faktycznie stary importer ma z tym jakiś problem, właśnie patrzę... Ten przypadek nie ma charakteru ogólnego, więc proponuję opuścić forum i wymieniać informacje/pliki przy pomocy e-maili. Mój adres jest na dole mojej strony internetowej.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się