Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam was:)

 

Liczę na to, że macie lepszą pamięć niż ja. Myślę że coś około rok temu, albo dawniej, w max3d'owych newsach pojawiła się informacja, o jakimś programie, go którego wrzucało się obiekt, a on zamieniał go z jakimiś ustawieniami na coś w stylu gąbki.

 

Jego nazwa zaczynała się chyba na literę 'T'. Kojarzy mi się tez z volume i teselation. Oczywiście to mogą być błędne podpowiedzi...

 

Jeżeli ktoś podejrzewa, ze wie o co mi chodzi, proszę pisać!

 

 

 

Oczywiście jeżeli znacie jakiś jakikolwiek program, ktory pozwoli osiagnac fakture taką jak w obrazku, albo podobną, to poprosze o nazwe/link:

 

m32_sponge.jpg

Edytowane przez deshu
  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

ja mam prosty pomysł. weźmy na przykład tworzenie sphery-gąbki.

 

utwórz sphere, nałóż na nią materiał który będzie miał powyższą teksturę(oczywiście odpowiednio przerobioną) w slotach displacement oraz opacity.

 

następnie skopiuj tą sphere kilka razy i nałóż na nią modyfikator push o ujemnych coraz większych wartościach, na przykład po koleji: -0,5cm, -1cm, -1,5cm i tak dalej.

 

jak poprzesuwasz mapowania kolejnych obiektów zagnieżdżanych myślę że może wyjść coś ciekawego.

 

jeszcze polecam zwrócić uwagę na example 2 tutaj: http://www.spot3d.com/vray/help/200R1/examples_displacement.htm

Napisano (edytowane)

jeżeli to ma nie tylko wyglądać ale i "działać" jak gąbka to

był taki mesher do robienia tricków z obiektami ale nie 3dmaxowy.

Zwie się Lagoa Multiphisics, robi takie struktury z obiektami, gąbki, pianki itp-

11.jpg

12.jpg

Edytowane przez przems
Napisano (edytowane)
ja mam prosty pomysł. weźmy na przykład tworzenie sphery-gąbki.

 

utwórz sphere, nałóż na nią materiał który będzie miał powyższą teksturę(oczywiście odpowiednio przerobioną) w slotach displacement oraz opacity.

 

następnie skopiuj tą sphere kilka razy i nałóż na nią modyfikator push o ujemnych coraz większych wartościach, na przykład po koleji: -0,5cm, -1cm, -1,5cm i tak dalej.

 

jak poprzesuwasz mapowania kolejnych obiektów zagnieżdżanych myślę że może wyjść coś ciekawego.

 

jeszcze polecam zwrócić uwagę na example 2 tutaj: http://www.spot3d.com/vray/help/200R1/examples_displacement.htm

 

Bardzo ciekawy pomysł z opacity, displacementem i pushem. Spróbuje:)

 

Jednak pamiętam na pewno, ze był taki właśnie mesher, jak napisał przems, ale to nie lagoa, tylko jakis po prostu mały zewnętrzny app, do robienia takiej struktury. Miał ten plus, ze wypełniał całe volume obiektu, nie tylko zewnętrzne ścianki, no i dałoby się na to narzucić sss, i uzyskać naprawdę miły efekt.

 

Dzięki za pomoc panowie! Szukam dalej.

 

 

 

 

O znalazłem ten soft, o ktory mi chodziło - voxelogic acropora. Zobaczymy czy dobrze mi sie wydawało, że da sie nim robić takie faktury.

http://www.voxelogic.com/index.php?option=com_content&view=article&id=1&Itemid=21

Edytowane przez deshu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności