Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Nie wiem co się dzieje i jak to zlikwidować. Wyrzucając wszystko ze sceny plik zajmuje 189 MB. kopiując obiekty z tej sceny problem pozostaje.

Może macie jakieś rozwiązanie. W starszych wersjach maxa wystarczyło w reactorze wcisnąć clear colision data. Ale w 20212 nie ma reactora.

Link do pliku : 2.rar

  • Odpowiedzi 20
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

sprawdzilem Twoja scene, masz ponad 12mln smieci w postaci track notes.

 

rozwiazanie problemu:

1) wrzuc w MAXscript taki oto skrypcik

t=trackviewnodes;n=t[#Max_MotionClip_Manager];deleteTrackViewController t n.controller

2) evaluate all

3) gc()

 

Twoja scenka u mnie sie ladnie wyczyscila.

Ta funkcja niestety usuwa caly controller (dzieki temu jest szybka) - jesli z jakichs powodow musisz go trzymac, to proponuje usuwac je pojedynczo albo grupkami (potrzebujesz do tego skryptu, czy sobie poradzisz?)

Problem w tym, ze to srednio zajmuje zbyt dlugo - okolo 20 sekund na 100 sztuk. Policz sobie w ile usuniesz calosc i czy nie lepiej zaczac od nowa.

 

Pozdrawiam.

  • Like 2
Napisano

Panowie, piwko dla Was.

uratowaliscie mi projekt :)

 

za co odpowiadają te note tracki? kurcze nieźle mi to popsuło dzień wiec chciałbym wiedzieć za co to odpowiada?

 

pozdrawiam,

pionier

Napisano

Czy ktoś wyjaśni o co chodzi z tymi trackami????? Czytałem temat w zeszłym tygodniu a dziś też mi się to zrobiło. Zaraz flashback max3d, uruchamiam skrypt i po problemie. O co chodzi? Scena ledwo zaczęta była miała 4 obiekty a ważyła 400Mb ;/

Napisano

Ktory max? to byl dosyc znany problem w starszych maxach. W nowych jest to problem, ktory jest "rozwiazany", czyli nie robia sie, ale przenosza sie one ze sarszych poprzez merge obiektow, animacji itp. W zwiazku z tym, ze jest on (problem) rzekomo rozwiazany nie mozna ich manualnie usuwac, bo ich przeciez nie ma. Tak wiec zostaje skryptowe usuwanie - jako, ze zwykle gromadza sie miliony trackow, mozna je usuwac grupami lub caloscia, ale zajmuje to niebotyczne czasy - moge Ci szybko podrzucic skrypt liczacy sredni czas (w milisekundach) na usuniecie na przyklad 100 sztuk, wychodzi, ze calosc usuwalby na przyklad okolo 200 godzin. Stad powyzszy skrypt - usuwa on caly kontroler, bez wchodzenia w indywidualne zapisy, co w duzej mierze zaoszczedza czas. Wiec problem istnieje, ale skutecznie mozna go eliminowac przypisujac sobie skrypt jako makro pod pzycisk i profilaktycznie czyscic po kazdym merge. Albo przeleciec po calej bibliotece i wyczyscic wszystkie swoje modele biblioteczne.

Napisano

Otoz to.

Pracujesz na nowym maxie, ktory niestety nie jest w stanie tego problemu adresowac manualnie, bo problem rzekomo nie istnieje. Pojawia sie natomiast podczas importu obiektow ze starszych maxow. Ot co stworzylo problem.

Napisano

nie ma problemu, jakbys cos potrzebowal w tej kwestii to pisz tu. Wyglada na to, ze watek przydaje sie roznym ludziom.

Napisano

Mielismy w zeszlym tygodniu spotkanie w firmie z przedstawicielem Autodesk'u i kiedy mu powiedzielismy o tym problemie byl bardzo zaskoczony i wygladal jakby nigdy o czyms podobnym nie slyszal.

Poprosil o wyslanie plikow i opisu i obiecal ze ktos sie tym zajmie.

 

Dobrze ze w 2012 juz nie ma reactora to przynajmniej problem z kolizjami znikl :)

Napisano

Nie dziwi mnie to - ja w tej sprawie rowniez kontaktowalem sie z Autodeskiem - zdaje sie, ze niejaka Kelly...

Jako rozwiazanie zasugerowala skryptowe usuwanie calosci trackow w zakresie kontrolera, problem w tym, ze jak wyzej pisalem - to bezposrednio wchodzi w komponenty kontrolera i gromadzi informacje o poszczegolnych note trackach przed ich usunieciem. Trwa to kilka milisekund na sztuke - gdy pomnozysz to przez ilosc, to wychodzi znaczny czas. Niestety Autodesk nie byl w stanie zasugerowac innego rozwiazania, a gdy zobaczylem przewidywany czas na usuniecie (sume czasu mozna zebrac innym krotkim skryptem) ponad 220h, to mi nie bylo do smiechu. Okazalo sie, ze usuwanie calego controllera jest bardziej efektywne czasowo, ale ma swoje spore minusy.

Miejmy nadzieje, ze ktos nad tym tam pracuje. A nie bawia sie w nowe, szybsze bendy....

Napisano
1 otworz scene i uruchom zalaczony skrypt

2 zapisz pod nowa nazwa

3 kup mi piwo i daj repa :)

 

Witam.

 

Odpaliłem Twój skrypt i max wywala mi taki komunikat:

2qny6gn.jpg

 

Uzywam maxa 2012 x64.

Napisano

Fajnie, tylko szkoda, że za pierwszym razem było to samo. Waga pliku nie zmieniła się w ogóle. Zapisałem do drugiego pliku, żeby zobaczyć różnice, nic się nie zmieniło. Prosta scena zajmuje już >200mb, a gdzie jeszcze reszta modeli, tekstury... Będzie ciężko.

Napisano

Fajnie, tylko nic nie powiedziales o pliku, ktory stworzyles.

Skrypt nie moze usunac tego, czego nie ma - stad to okienko. Teraz albo powiesz, co to za scena, albo powodzenia, bo nie da sie pomoc niczego nie wiedzac. Wyglada na to, ze to innego rodzaju problem w takim razie.

Napisano
1 otworz scene i uruchom zalaczony skrypt

2 zapisz pod nowa nazwa

3 kup mi piwo i daj repa :)

 

Umęczyłam się ze sceną... Nowe kości RAM chciałem kupować-a tu po w/w skrypcie 5X mniej waży scena i odpowiednio mniej żre pamięci.

Dzięks!!!

Napisano (edytowane)
Witam.

 

Odpaliłem Twój skrypt i max wywala mi taki komunikat:

2qny6gn.jpg

 

Uzywam maxa 2012 x64.

 

 

Cześć,

 

Mam ten sam problem,ale w maxie 2014. Próbowałem scryptem, ale wyskakuje taki błąd. Scena jest pusta a waży około 200 mb. Jeżeli ktoś mógłby pomóc będę wdzięczny.

Podejrzewam, że modele które importowałem (obj,3ds) stanowią problem, tylko jak je wyczyścić? Ze sceny usunąłem wszystko, a waży tak jak podałem powyżej.

Edytowane przez zaczek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności