Napisano 3 Luty 201213 l Witam, jak mógłbym to wymodelować? [ATTACH=CONFIG]84416[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]84417[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]84418[/ATTACH] proszę podeślijcie mi jakiegoś tutka
Napisano 3 Luty 201213 l O ile się dobrze przyjrzałem, całość składa się z kilku (chyba sześciu) identycznych elementów połączonych ze sobą. Ja bym to zrobił tak: 1. Tworzysz krzywą (spline) o kształcie jednego elementu. 2. Tworzysz plane z jednym podziałem w jednym kietunku, i wieloma (na przyklad 20) w drugim ( taką długą tasiemkę podzieloną na wiele segmentów w poprzek). Plane będzie płaski. 3. Na tego plane'a nakładasz modyfikator PathDeform. W parametrach modyfikatora klikasz Pick Path, i wskazujesz swoją krzywą, a następnie w kolejnych parametrach modyfikatora doświadczalnie zmieniasz ustawienia tak, żeby plane dokładnie przybrał kształt krzywej (na przykład Axis zmieniasz na X, a parametrami Stretch, Percent i Rotation dopasowujesz plane do krzywej). 4. Nakładasz modyfikator TurboSmooth, i ustawiasz mu Iterations na 2 (więcej chyba nie potrzeba). TurboSmooth wygładzi obiekt. 5. Jeśli chcesz bardziej realistycznie, to możesz nałożyć modyfikator Shell, żeby uzyskać grubość (ale zmniejsz Amount tak, żeby nie wyszło za grube). Tak uzyskany element kopiujesz 6 razy, i ręcznie ustawiasz. Nie sprawdzałem w praktyce, ale wydaje mi się, że powinno być OK.
Napisano 4 Luty 201213 l To jest jedna tasiemka, wbrew pozorom, za to zawinięta w ten sam sposób w różnych osiach.
Napisano 4 Luty 201213 l Nie prawda. Już na pierwszej fotce widać trzy końcówki. Jedna tasiemka chyba by nie miała trzech :)
Napisano 4 Luty 201213 l Rozumiem, że metoda podana przeze mnie była dobra? :) Efekt wyszedł fajny. Nie ma za co.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto