Napisano 13 Luty 201213 l Witam, czy jest jakiś sposób (bardziej automatyczny) na modelowanie wiaduktu/ estakady, z której to przy wznoszeniu się ulicy w górę odchodzi rozgałęzienie. Do dzisiaj robiłem to bardzo topornie - punkt po punkcie, krawędź po krawędzi, łącznie z ekstrudowaniem po splajnie. Zastanawiam się czy nie ma prostszego sposobu na zautomatyzowanie modelingu takiego obiektu. Może macie link do tutka? Pozdrawiam Albo np "ślimak" w garażu wielopoziomowym... Edytowane 13 Luty 201213 l przez dimaxion
Napisano 13 Luty 201213 l slimak to Plane + mod Skew zeby plane'a "podniesc" i Bend. oczywiscie Plane musi byc odpowiednio duzy i miec wystarczajaco duzo segmentow. to pierwsze to nie wiem o co ci chodzi wiec jak dasz link to jakiegos zdjecia to napewno sie cos poradzi.
Napisano 13 Luty 201213 l Witam, czy jest jakiś sposób (bardziej automatyczny) na modelowanie wiaduktu/ estakady, z której to przy wznoszeniu się ulicy w górę odchodzi rozgałęzienie. Do dzisiaj robiłem to bardzo topornie - punkt po punkcie, krawędź po krawędzi, łącznie z ekstrudowaniem po splajnie. Zastanawiam się czy nie ma prostszego sposobu na zautomatyzowanie modelingu takiego obiektu. Może macie link do tutka? Pozdrawiam Albo np "ślimak" w garażu wielopoziomowym... Kiedyś robiłem "trasę zamkową" (duża estakada ze zjazdami w szczecinie). Miałem tylko podkład geodezyjny, wiec rysowałem spline (bezier albo smooth) wg wysokości danej nitki na mapie a potem dałem modyfikator sweep z własnym kształtem (przekrojem jezdni), żeby nie było tak pięknie potem i tak musiałem ręcznie łączyć poszczególne nitki zjazdowe do głównej trasy, ale szło to w miarę szybko no i mogłem na bieżąco korygować kształt jezdni i jej kierunek.
Napisano 13 Luty 201213 l Jeśli chodzi o ślimaka to najlepiej użyj "Helix" potem dodaj modyfikator sweep (z własnym kształtem lub nie), tylko pamiętaj o odznaczeniu funkcji "Banking" w mod: sweep i wychodzi piękny ślimak :) daj znać jak poszło...
Napisano 13 Luty 201213 l Autor dzięki za odpowiedzi. O to mi chodziło. Mam taki link do modeli 3d ulic http://www.the3dstudio.com/product_details.aspx?id_product=272530 Wiem, że niektórzy "artyści" kupują takie rzeczy, żeby wyrenderować sobie ładny obrazek i pochwalić się nim mamie. Mi chodzi o obczajenie systemu pracy z takimi modelami, bo często mam z nimi styczność w pracy. Modelowanie terenu to zawsze był jeden z moich bardzo słabych punktów...
Napisano 13 Luty 201213 l Pewnie jakies elementy polyboosta (w nowych maxach graphite tools) moglyby sie przydac, ale chyba ciezko cos zautomatuzowanego o dobrej geometrii zrobic... Pierwsze co przyszloby mi do glowy to plane na plasko do rysunku, nadac wysoksci po skonczeniu modelowania z planu. Potem pewnie staralbym sie z tego plane'a (ewentualnie plane'a po smoothowaniu) wyciagnac jakies splajny i sweepowac wedlug wlasnego profilu. Niestety samo zszywanie zostaloby na reczna robote. wszelkie barierki masz tez jako splajny z pierwszych kilku etapow. Tu zszywanie raczej odpada, bo mozesz po prostu uzyc spacing. Inna opcja, jesli dopuszczasz co innego niz polymodeling - nurbsy --> surface. Albo inny soft -> Rhino, Alias, SI powinny dac rade duzo prosciej. Edytowane 13 Luty 201213 l przez VoNd
Napisano 13 Luty 201213 l Autor no właśnie :) Do pewnego etapu automatyka działa... w sensie sweep po splinie wyznaczonym z plane'a czy inne aligny. No ale gdyby wszystko dało się kliknięciem załatwić, to pewnie nie miałbym pracy:) Dzięki za odpowiedź!