totalover Napisano 14 Luty 2012 Share Napisano 14 Luty 2012 Witam, w jaki sposób w 3ds maxie mogę wykonac szkielet z animacjami a następnie podkładać pod niego gotowy model? Bipedem a następnie jakoś model? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
^.^ Napisano 15 Luty 2012 Share Napisano 15 Luty 2012 Jeśli jesteś początkujący w modelowaniu i nie znasz się na animowaniu postaci, polecam model + szkielet biped + pliki BVH (zaznaczasz w bipedzie obiekt Bip01 - w miednicy - i w zakładce [chyba] motion masz opcje do wczytania pliku BVH - pliku z nagranym ruchem postaci). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
totalover Napisano 17 Luty 2012 Autor Share Napisano 17 Luty 2012 Tzn animować umiem, ale ja chcialbym zrobić szkielet i potem podkładać pod niego model jakiś np. murzyna (bez obrazy oczywiscie nie jestem rasistą nawet ucze sie zjednym) i chce zeby on chodził jak ten szkielet, w jaki sposób to mam zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacob B Napisano 17 Luty 2012 Share Napisano 17 Luty 2012 przypisujesz do modelu modyfikator Skin, później dodajesz Bones i takie tam;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
totalover Napisano 17 Luty 2012 Autor Share Napisano 17 Luty 2012 To znaczy trzeba zrobić bipeda czy coś? Czy mam zrobić byle jaki model chociażby zombie dodac mu bone zrobic 15-20 animacjii i potem podmienic model? Jakis tutorail sie znajdzie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotreq91 Napisano 18 Luty 2012 Share Napisano 18 Luty 2012 ja to robiłem w ten sposób że animowałem pierwsze samego bipeda i zapisywałem animację do pliku(.bip). Następnie modyfikatorem Physique połączyłem szkielet z modelem i wczytywałem animacje. Takie rozwiązanie miało wiele wad głównie to że musiałem po połączeniu poprawiać animacje bo np. ręce wnikały w tułów. Ale dzięki temu wogóle dało się to wykonac bo postać była skomplikowana i w viewporcie było cięzko animować szkielet połączony z modelem. Ewentualnie możesz przeskalować kości szkieletu który będziesz animował tak aby wypełniały całą postać dzięki temu unikniesz problemów które męczyły mnie:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
totalover Napisano 22 Luty 2012 Autor Share Napisano 22 Luty 2012 Za bardzo skomplikowane,nie animowalem dużo w 3ds maxie, krok po kroku 1.tworze bipeda 2.animuje go 3.dodaje modyfikator skin 4.zmieniam w skinie model postaci? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
^.^ Napisano 26 Luty 2012 Share Napisano 26 Luty 2012 (edytowane) Masz model, tworzysz bipeda, wstawiasz go w model (do środka), jeśli trzeba zmieniasz długość kości bipeda, na model nakładasz mod. skin do modyfikatora skin dodajesz kostki z bipeda, jeśli trzeba edytujesz zasięg kości (edit envelopes), animujesz bipeda a wraz z nim (przy okazji) model. Tu >>KLIK masz mojego starego koślawka - orka - ostatni po prawej (max 2009). Edytowane 26 Luty 2012 przez ^.^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
makej Napisano 13 Marzec 2012 Share Napisano 13 Marzec 2012 I najważniejsze najpierw pomyśl potem napisz , ja też jestem początkujący ale wiem co to google Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się