notte Napisano 19 Luty 2012 Napisano 19 Luty 2012 Witam, Chcę uzyskać lekko błyszczący materiał, mniej więcej taki: http://i00.i.aliimg.com/photo/v0/348503944/Nano_Crystallized_glass_panel_Artifical_white_stone.jpg próbowałam z materiałem architectural, architectural & design, ustawiać go jako szkło z mniejszym opacity, dodawać glossines, specular mapę (tutaj możliwe, że zrobiłam coś nie tak). Mam environmental map, jako światło mam Daylight i używam Mental Ray'a szukałam na forum oraz u wujka Google, ale jeśli już coś znajduję to dla Vray często spotykałam się z terminem SHADER, nie mogę rozgryźć co to jest pozdro :)
Sebazx6r Napisano 21 Luty 2012 Napisano 21 Luty 2012 Zrob sobie HDRK konkretna w HDRI light studio. Weksportuj model z ustawieniami kamery do pliku mentalray, Shaderto jest np.: mia material :), dielectric material blin. Textury to np.: faktura drewna. Poustawiaj swiatla w HDRI i podłącz HDRKe. Co dalej gloss np. 0.5 reflectivity 1.1 reflected color taki sam jak diffuse zrób albo poprostu zaznacz opcje metalic material.
Piotreq91 Napisano 21 Luty 2012 Napisano 21 Luty 2012 Materiał arch&design domyślnie jest odbijający więc musisz go tylko przypisać do materiału i już ale pewnie nie ma co się w nim odbic, pokombinuj ze sceną. Ewentualnie odwiedź strone http://www.mrmaterials.com i tam jest do pobrania scenka do ustawiania materiałów, będziesz sobie mógł pokombinować z materiałami, można też pobrać gotowe materiały. 1
Sebazx6r Napisano 21 Luty 2012 Napisano 21 Luty 2012 oO nie wiedzialem o tej scence przyda sie :)... Choc ja uzywam HDRKi albo ustawiam jakies tlo ktore jest widoczne tylko w refleksach i refrakcjach i wylaczam widocznosc i cast shadows.
notte Napisano 21 Luty 2012 Autor Napisano 21 Luty 2012 (edytowane) Dzięki! Natłok informacji od Sebazx6r muszę jeszcze przetrawić, bo niestety przerasta to moją wiedzę, ale przynajmniej wiem w którym kierunku iść. A scenka na pewno się przyda :) czy environment map nie powinna się odbijać w arch&design? w szybach 'samoróbkach' z jakichś tutoriali się odbijała. próbowałam wstawić przed budynek plane z niebem, ale tez nici i czas renderu był masakryczny Edytowane 21 Luty 2012 przez notte
Piotreq91 Napisano 22 Luty 2012 Napisano 22 Luty 2012 Dzięki! czy environment map nie powinna się odbijać w arch&design? powinna:) Zrób sobie kule i przypisz jej materiał chromu(w arch&design są gotowe presety) dodaj jakieś światło, np. daylight system najprosciej. Następnie wciśnij 8 i pokombinuj z ustawieniami "mr photographic exposure control" i do environment załaduj jakąś hdrke. Polecam stronę http://www.openfootage.net/ tam jest ich wiele. Wyrenderuj i zobaczysz czy w kuli się odbija otoczenie. Możesz też oświetlić samą HDRką w tym celu dodaj jakieś światło np mr omni i wyłącz je(po to żeby wyłączyć maxowe deafultowe lampy) wrzuć HDRke do otoczenia i ustaw niską value w exposure.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się