Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam,

Chcę uzyskać lekko błyszczący materiał, mniej więcej taki:

 

http://i00.i.aliimg.com/photo/v0/348503944/Nano_Crystallized_glass_panel_Artifical_white_stone.jpg

 

próbowałam z materiałem architectural, architectural & design, ustawiać go jako szkło z mniejszym opacity, dodawać glossines, specular mapę (tutaj możliwe, że zrobiłam coś nie tak).

 

Mam environmental map, jako światło mam Daylight i używam Mental Ray'a

 

szukałam na forum oraz u wujka Google, ale jeśli już coś znajduję to dla Vray

 

często spotykałam się z terminem SHADER, nie mogę rozgryźć co to jest

 

pozdro :)

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 2,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Zrob sobie HDRK konkretna w HDRI light studio. Weksportuj model z ustawieniami kamery do pliku mentalray,

Shaderto jest np.: mia material :), dielectric material blin. Textury to np.: faktura drewna.

Poustawiaj swiatla w HDRI i podłącz HDRKe.

Co dalej gloss np. 0.5 reflectivity 1.1 reflected color taki sam jak diffuse zrób albo poprostu zaznacz opcje metalic material.

Napisano

Materiał arch&design domyślnie jest odbijający więc musisz go tylko przypisać do materiału i już ale pewnie nie ma co się w nim odbic, pokombinuj ze sceną.

Ewentualnie odwiedź strone http://www.mrmaterials.com i tam jest do pobrania scenka do ustawiania materiałów, będziesz sobie mógł pokombinować z materiałami, można też pobrać gotowe materiały.

Napisano

oO nie wiedzialem o tej scence przyda sie :)... Choc ja uzywam HDRKi albo ustawiam jakies tlo ktore jest widoczne tylko w refleksach i refrakcjach i wylaczam widocznosc i cast shadows.

Napisano
  • Autor

Dzięki!

Natłok informacji od Sebazx6r muszę jeszcze przetrawić, bo niestety przerasta to moją wiedzę, ale przynajmniej wiem w którym kierunku iść. A scenka na pewno się przyda :)

 

czy environment map nie powinna się odbijać w arch&design? w szybach 'samoróbkach' z jakichś tutoriali się odbijała.

próbowałam wstawić przed budynek plane z niebem, ale tez nici i czas renderu był masakryczny

Edytowane przez notte

Napisano
Dzięki!

 

czy environment map nie powinna się odbijać w arch&design?

powinna:)

Zrób sobie kule i przypisz jej materiał chromu(w arch&design są gotowe presety) dodaj jakieś światło, np. daylight system najprosciej. Następnie wciśnij 8 i pokombinuj z ustawieniami "mr photographic exposure control" i do environment załaduj jakąś hdrke. Polecam stronę http://www.openfootage.net/ tam jest ich wiele. Wyrenderuj i zobaczysz czy w kuli się odbija otoczenie.

Możesz też oświetlić samą HDRką w tym celu dodaj jakieś światło np mr omni i wyłącz je(po to żeby wyłączyć maxowe deafultowe lampy) wrzuć HDRke do otoczenia i ustaw niską value w exposure.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.